Gå til innhold

The elegant universe (film)

riktig

Anbefalte innlegg

Tenkte at dette kunne være interessant for mange som vanker her. Denne filmen, eller serien handler om jakten på "den ultimate teorien", altså svaret på alt. Her starter man med Einsteins berømte relativitetsteori og går framover i tid til strenge-teorien(e), paralelle univers, andre dimensjoner og mye annet. Hele greia er 3 timer lang, men er delt opp i flere deler. God nerdeunderholdning, vil jeg tro :p

Beklager hvis dette har blitt postet før.

Link

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må være den sykeste tilfeldigheten jeg noen gang har vært borti!!

Jeg så dette programmet for en stund siden, og tenkte å se om jeg kunne finne det igjenn. Før jeg skulle til å søke på det på torrentspy, søkte jeg på "string theory" på wikipedia og fant link til "The elegant uiverse" i bunnen. Jeg kom til å tenke på at Simen1 hadde postet Partikkelfysikk på en enkel og lettforståelig måte og tenkte at jeg skulle dele min link på forumet. Jeg klippet ut linken og skulle til å poste, men så så jeg at du allerede hadde gjort det!!

Endret av JeffK
Lenke til kommentar

Åh! Sett første to chapterene og til nå dette fenomenalt ;) Synd oppløsningen er så lav som den er... Blir nok uansett å se resten. Avansert fysikk tatt ned på menigmanns forståelsesnivå er alltid gøy. (Selv om jeg har planer om å nå et så høyt forståelsesnivå som mulig etterhvert ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...