Gå til innhold

lønner det seg å kjøre os og prog på egen...

morten_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det uansett er på samme disken er det ikke mye å spare på å dele OS å programmer. Eneste grunnen til å dele i det hele tatt er å kunne formatere uten å tape data. Og data blir skjeldel lagret i programmet.

Eneste unntak er spill som er smart å ha på en annen partisjon. Siden når du formaterer slipper du å ta backup av saves.

Programmer flest(inkl) spill slutter å fungere når du sletter OSet det er installert på.

Edit: Og sist men ikke minst.. All lagring bør jo såklart være på en annen fysisk disk.

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det ikke noe vits. Hvis du har programmer og OS på forskjellige partisjoner og må formatere OS-partisjonen vil ikke programmene fungere etterpå. Å ha musikk, film o.l på egen partisjon er selvsagt kjekt, men det var vel ikke det du spurte om :innocent:

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er det ikke noe vits. Hvis du har programmer og OS på forskjellige partisjoner og må formatere OS-partisjonen vil ikke programmene fungere etterpå. Å ha musikk, film o.l på egen partisjon er selvsagt kjekt, men det var vel ikke det du spurte om  :innocent:

5309814[/snapback]

men altså at man har os og prog og spill? på egen partisjon. eller bør spill være på egen partisjon?

lagring bør selvsagt være på egen partisjon, men det har ikke noe å si om man har os partisjon og lagrings partisjon på samme harddisk?

Lenke til kommentar
Jeg har for øyeblikket kun en harddisk på 250GB. Der har jeg 1 primærpartisjon kun med os. alt annet ligger på egne partisjoner..

5310423[/snapback]

du har en disk på 250gb ja. og har os på egen partisjon. har installerte programmer på samme partisjon som os?

hvor stor bør os partisjonen være?

Lenke til kommentar

Dere glemmer en viktig ting: vil ikke alle programmene gjøre disken (hele partisjonen hvor windows ligger) "fragmentert"? Hvis du har OS på en egen disk vil den derimot ikke bli påvirket av noe, slik at oppstarten går like raskt osv. Jeg har ihvertfall windows på en egen partisjon som er 6 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...