svas Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 I gamledager var Celeron billigutgaven av Pentium. Celeron var dårlige og bråkete maskiner, men de kostet også mye mindre. Man fikk bærbare Pentium M-maskiner til under 10 000.-. Nå ser jeg at alle de bærbare har Celeron M (med forskjellige kolkkehastigheter). Hvor ble det av Pentium M? Er Celeron M noe annet enn den billige, varme (og dermed bråkete) Celeron fra i gamledager? Oppdateringer trengs for kjøp av bærbar. Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Slik jeg har forstått det er forskjellen at P-M har 2MB cache, mens C-M har 1MB. C-M manger også strømsparingsfunksjoner. Har selv prøvd noen bærebare PC'er med C-M, og jeg må si at de var veldig stille. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Med celeron-m så vil nok viftene gå oftere enn bærbare med pentium-m. Det er av egen erfaring. Som SteinF sier så mangler celeron-m speedstep, du får da dårligere batteritid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå