Gå til innhold

Bærbar til kr. 8 000.-

svas

Anbefalte innlegg

Modern skal ha ny bærbar og har vært på Elkjøp og Expert og sondert markedet... Har også sett på vinneren på forbruker.no, en Fujitsu-Siemens L1310G til kr. 8 000.-.

Hun er en normal PC-bruker og spiller (naturligvis) ikke.

Hvilke andre merker får man det denne tilbyr:

Vekt: 2,8 kg
Garanti: 1 års garanti, 2 års reklamasjonsrett
Prosessortype og produsent: Intel Celeron M380
Klokkehastighet: 1,6 GHz
Minne: 512 MB
Minnetype: DDR SDRAM
Hardiskstørrelse: 80 GB
Harddisktype: PATA IDE
Størrelse: 15,4 tommer
Type: WXGA (Widescreen)
Maksimal oppløsning: 1280x768
Skjermkort (produsent og type): ATI Radeon Xpress 200 Shared System Memory opp til 128 mb
Maksimal oppløsning: 1600x1200 på ekstern CRT-skjerm
Lydkort (produsent og modell): AC97 ALC655
Mikrofon
Hodetelefonutgang
Høyttalere
CD-Brenner
DVD-Brenner
R
RW
+R
Dual Layer
-R
-RW
Hastigheter: CD 24x/CD-R 24x/CD-RW 16x/DVD 8x/ DVD+R 8X/DVD-R 8X/DVD+RW 4X/ DVD-RW 4X/ DVD+R DL 2.4 X
Digital kortleser 
SD-kort
MMC 
Memorystick
Memorystick Pro
USB-2 (antall: 4)
PC-Card (antall slotter: 1)
Firewire
Skjerm ut
S-video ut
Nettverk
Ethernet
Trådløst (IEEE 802.11b)
Trådløst (IEEE 802.11g)
Touchpad
Programvare
Operativsystem: Windows XP Home
Programvare: Adobe Acrobat Reader, Norton Inernet Security 2005 eller Norman Anti-Virus eller Norman Internet Control
Type: Li-Ion 6 celler 11.1V/ 4400mAh
Brukstid: 2,1 timer

Tre tingene jeg ser her er at masse drit ligger inne på PCen (Norton/Norman) når man kjøper den. Andre er batteritiden på 2 timer. Tredje er at det er Celeron-cpu. Er det ikke Pentium M som man bør ha...?

Tips til bærbare PCer med pristak kr. 8 000.- ønskes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte meg en Dell Inspiron 630m på torsdag!

Ringte til Dell salgstelefon og fikk hele pakken for litt under 8k!

1,73 Ghz

512 mb ram

60 gig hdd

Sjekk ut og se om du finner noe der! De har gode juletilbud!

Men om du bestemmer deg for Dell, så MÅ du ringe de! I telefonen klarer du lett å prute noen små høvdinger!

Lenke til kommentar
Her er en grei pc til 8000,-. Den har også Pentium-M, som er bedre enn Celeron-M.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=56230

5310491[/snapback]

Hmm... Denne hos NetShop er nesten helt lik. Forskjellene er at den har WinXP Pro, men at batteeritiden på den fra MPX er hele 5 timer. Hvor virkelig er 5 timer egentlig?

5310587[/snapback]

Den holder faktisk 5.23 min målt på våres...

Acer maskinen har en MYE bedre skjerm 15,4 med 1280X800 oppløsning samt et finere og bedre chassi, jeg syntes skjermen på denne faktisk er bedre en på min Dell 9300 med 1920X1200 WUXGA (Acer skjermen er skarpere og har bedre lys)

NB- Det som er synd er at Acer tilbudet var bare i helgen, og går ut i dag kl 13.00 så man må være rask på labben (maskinen anbefales på det varmeste)

Lenke til kommentar

Den fujitsu amilo pc'en ble kåret til best i test hos dinside.no; den er et veldig bra valg, utrolig fin skjerm! kan anbefales!

Jeg tror virkelig ikke at moren din bryr seg om den har Pentium eller Celeron. Men at hun heller setter pris på andre kvaliteter som standbytid, kvalitet osv osv

Lenke til kommentar
Den fujitsu amilo pc'en ble kåret til best i test hos dinside.no; den er et veldig bra valg, utrolig fin skjerm! kan anbefales!

Jeg tror virkelig ikke at moren din bryr seg om den har Pentium eller Celeron. Men at hun heller setter pris på andre kvaliteter som standbytid, kvalitet osv osv

5311184[/snapback]

Og det er akkurat derfor man bør velge en pc med Pentium Centrino kontra Celeron... :roll:

Lenke til kommentar

5311184[/snapback]

Og det er akkurat derfor man bør velge en pc med Pentium Centrino kontra Celeron... :roll:

5311474[/snapback]

Man kan ikke få en kvalitets maskin med Centrino til den prisen, skulle jeg valgt noe så måtte det blitt en Toshiba maskin, men de starter på 9k

Lenke til kommentar

Så du mener at hun heller skal kjøpe en Fujitsu Siemens med celeron-m fordi man ikke får bra kvalitet hvis man kjøper en Acer med pentium-m til under 8 høvdinger? Vel, det var litt drøyt syns jeg. Hun har 8000 å bruke, og da får man det man betaler for. Jeg syns Acer maskinen det er snakk om her er et bedre kjøp enn Fujitsu Siemens med celeron-m.

Du snakker også om at hun vil heller sette pris på standbytid. Vet du hva? Jeg vedder julemiddagen min på at Acer maskinen har bedre standbytid enn den Fujitsu Siemens saken. Vil du ha bra standbytid så kjøper du ikke en pc med celeron-m. Det er noe de fleste vet. Den mangler speedstep og får automatisk dårligere standbytid pga prosessoren. Valget her er enkelt da, nemlig Acer. Dessuten så tror jeg ikke at Fujitsu Siemens har bedre kvalitet bare fordi den koster noen hundrelapper mer.

Lenke til kommentar

5311184[/snapback]

5311474[/snapback]

Man kan ikke få en kvalitets maskin med Centrino til den prisen, skulle jeg valgt noe så måtte det blitt en Toshiba maskin, men de starter på 9k

5313712[/snapback]

Så du mener at det går ut over kvalitet :nei:

Acer maskinene i denne serien har samme Chassi og skjerm som feks Acer 1694WLMI som koster 14,500,- ...

Det er innmaten som koster-skjermkort -større harddisk- raskere prosessor- men de fleste klarer seg med 60 harddisk-512MB ram og en Pentium M 1,6 Centrino samt man merker ikke forskjell på disse to maskinene når man bruker dem til vanlige ting uten om spill (det er da prisen raser opp)

I og med du tydlig ikke kjenner til produktet og dine kunnskaper er så som så :roll:

NB Skjermkortet er faktisk også Dedikert, så det går ikke ut over internminne

(noe som overasket oss)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Acer3003LMI og 3630 (eller hva den heter). Og de påfølgende modellene bruker et 4 celler lithium batteri. Den nevnte maskinen fra Fujitsu Siemens har et 8 cellers; man trenger ikke å være en rakett forsker for å forstå hva som gir best batteri kapasitet.

Endret av coban
Lenke til kommentar

Fordi dere legger deres egne behov foran morra hans!:-)

Når maskinen har kommet 'best i test' så skal dere likevel prøve å presse mest mulig ut av pengene til ei stakkars sjel som heller vil ha noe som trygt og sikkert. Hvorfor gidde å spekulere i en annen maskin?

Jeg skjønner tankegangen deres; men jeg tror ikke at dere forstår behovet til moren hennes.

Lenke til kommentar

Jeg gir opp denne typen Eulogy!!

Bestemor har mer peiling på data en denne fyren :cry:

Tips til coban!!

Undersøk fakta før du skriver innlegg for dette du kommer med er søppel.

Acer maskinen har 8 cellers batteri som Eulogy skriver, og har en standby tid på over 5 timer (5,18) målt på våres.

Lenke til kommentar

Egne behov? Dummeste jeg har hørt. Vel, vi vil bare anbefale den beste maskinen til 8000. Hva er galt med det? Du snakket også om at hu bør sette pris på god standbytid, men det du ikke vil være enig med oss at den pcen fra Acer har faktisk det. Og at den mest sannsynlig har bedre batteritid enn Fujitsu Siemens med celeron-m. Og begge har 8-cellers batteri. Vil du anbefale Fujitsu Siemens, så gjør det. Vil vi anbefale andre pcer så gjør vi det.

Det som er rart er at DU tror du vet hennes behov bedre enn alle oss andre her. Den pcen fra Acer var faktisk billigere enn den best i test pcen din. Åssen kan du da si at vi prøver å presse mest mulig ut av pengene til ei stakkars sjel?

Du er jo verre enn oss, som ikke godtar andres anbefalinger enn dine egne.

Dessuten vil trådstarter ha tips til andre merker til en pris av 8000. Så derfor kan vi, slik du gjør, anbefale forskjellige pcer til den prisen. Bare fordi den er best i test betyr ikke at det finnes andre pcer som faktisk kan være bedre. Har f.eks DinSide testet ALLE bærbare pcer som finnes? Neppe. Vil jeg spekulere i andre pcer så gjør jeg det.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...