834HF42F242 Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg skal lage to rullegardiner, og det brukeren velger i rullegardin A, skal bestemme alternativene i rullegarin B. F.eks: <input1> <type>Select</type> <option>Asia</option> <option>Afrika</option> <option>Europa</option> </input1> <input2> <title>Asia</title> <type>Select</type> <option>Kina</option> <option>Japan</option> <option>India</option> </input2> Hvordan syr jeg dette sammen? Dette er en funksjon i et skjema som brukes i forbindelse med opprettelse av artikler Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 AJAX http://24ways.org/advent/easy-ajax-with-prototype Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Takk for svar, men sidene kjører ikke php-script. Alt er ASP. Men svaret ditt gir meg også et svar om at dette ikke kan gjøres med rene xml-koder? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Du sier ikke noe om hvordan du vil gjøre dette. Orsus antok at du mente rullegardiner som blir fyllt ut ved hjelp av AJAX noe som betyr at hvis brukeren velger Asia fra rullgardinboks 1 så vil litt JavaScript på siden laste ned liste over Asiatiske land (i XML format selvfølgelig) fra serveren din og vise det i rullgardinboks 2. Du kan også legge all data på en gang i JavaScript koden din hvis det ikke er altfor mye. AJAX er fullt mulig i ASP også. AJAX er ikke avhengig av PHP eller Perl eller noe slik. AJAX er rett og slett en kreativ måte å bruke teknologiene JavaScript, XML og XmlHttpRequest-objektet på. Server-side skriptet venter på requests fra klient-javaskriptet og sender tilbake XML data. EDIT: Fixed typo. Endret 19. desember 2005 av saivert Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg forstår. Men jeg skal bare bruke xml-koder (se trådtittel). Lurte bare på om det fikk. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Du kan vel bruke XSLT til å transformere XML til HTML? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå