Gå til innhold

kansje defekt cpu?

monza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror du CPUen er defekt ? Starter ikke PCen ?

5309035[/snapback]

hei

nei ikke noe skjer,dvs alle vifter starter pumpe for vannkjøling starter men diskene spinner ikke opp.grunnen til jeg tror det er cpu,er at da jeg plukket alt ned for å sjekke hva som er galt,så jeg at den ene skruen som holder vannblokk på plass,var veldig løs.trodde da at cpu hadde fått en knekk.

Lenke til kommentar
Hvilken CPU er det snakk om? Har du klokket i det siste ? (Kanskje prøve å resette BIOSen)

5309249[/snapback]

hei

joda har prøvet å resette bios,med jumper og fjernet batteriet uten hell.skulle den vise\laste inn bios om cpu er defekt.

Lenke til kommentar
Høres ut som om det kan være skjermkortet som er litt kranglete da.

Prøvd med et annet skjermkort?

Ved minnefeil eller cpu-feil får man feilkoder i form av pip etc. mm. hovedkortet også er ødelagt.

Skal ikke være greit å feilsøke PC-er gitt. :)

5309578[/snapback]

hei

har prøvet 3stk skjermkort,1 set minne brikker,1ny psu uten hell.har bare igjen å prøve ny cpu og hovedkort,noe jeg ikke har.har startet en post i pc starter ikke,der dette er beskrevet,beklager jeg ikke nevnte det :blush: er litt i tvil om dette skal være under hoved kort eller prosessor :cry: merket nå etter at den har stått på en stund,at poweret på hovedkortet ble veldigt varmt,det har jeg ikke merket før.minne brikkene jeg har er corsair pro med leeds,normalt når jeg starter pc blir det lys i de gule,noen sekunder for så å blinke i alle etterhvert som maskinen laster inn.nå blir det bare lys i de gule,et par sekunder for så å slukke,og slik står den bare,ikke noe skjer.

Lenke til kommentar
hvis du allerede har teste såpas mye burde du prøve med en annen CPU ja. Noen av kompisene dine som kanskje har en CPU med samme socket ?

5309677[/snapback]

hei

er nok den eneste som kjører gode gamle 478.cpu er ikke gammel,og den har alldri vært over 1,50v .om det nå hadde vært hoved kortet som ver defekt,hvordan hadde det virket da.

Lenke til kommentar
Det kan godt hende hovedkortet er delvis defekt.

Feks. gåen AGP-port, ikke helt fungerende brikkesett, ødelagte kretser etc.

Kommer det ingen form for feilmeldingskoder etter å ha testet med all den hardwaren tror jeg hovedkortet er gåent.

5309764[/snapback]

hei

nei ikke noenting,verken melding eller lyder.hendelsforløpet er slik,når jeg trykker på power knappen,starter alle vifter+pumpe,det lyser i alle lysene på hovedkortet,3grønne ved poweret på kortet+1 rødt nede ved bios,så langt alt som vanligt.men der stopper det ,ikke spinner diskene ikke reagerer floppyen og leeds i minne brikkene sløkker,og der står det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...