LowBalls Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hei! er det stor forskjell på disse cpu'ene? da tenker jeg på batteritid vis ja, hvor mange minutter/timer er det snakk om ca? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) På selve prosessorene er nok strmforbruket stort sett det samme, men intel er stort sett flinkere til å lage strømgjerrige brikkesett, og sempron blir ofte "paret" med mindre heldige brikkesett for å spare penger. Siden det er sempron/celeron du ser etter, er det sannsynligvis en billig-pc du ønsker deg. Se derfor nøye på batteriet som følger med, her er det 8-cellers, og ikke 4-cellers du må kjøpe. Dette er ett "triks" som produsentene ofte bruker for å spare penger, og du kan risikere å ende opp med en pc med kun en times batteritid. Det jeg gjorde når jeg skulle handle billig-laptop, var å handle brukt. Da fikk jeg en god tundra 1557, med pentium-m 1.5 ghz, radeon 9600, 512 ram, god batteritid for bare 5000 kr, så brukt laptop er ett godt, men mer risikabelt alternativ, men som jeg likevel kan anbefale. edit: leif var på besøk (og er sannsynligvis her fortsatt) :S Endret 18. desember 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 ok! dette hjalp mye men vis valge står mellom celeron og sempron, hva ville du/dere tatt da? brukt pc er nok ikke et alternativ, når jeg først kjøper skal alt være nytt Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 hmm, tror jeg ville valgt celeron for å være på den sikre siden, er som sagt veldig skummelt med sempron og brikkesett uansett, lykke til, og undersøk det med batteriet Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) hva med dette batteriet: First Li-lon 6 cells Pentium Celeron 1.5GHz 1MB 400MHz 512MB DDR2 533MHZ SDRAM (PC 4200)2 x 256MB DVD-RW Dual Double Layer HDD 40GB S-ATA 5.400 RPM link: http://www.commit.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=18702 hvor mange timer tror du/dere den vil klare ved lett bruk? Endret 18. desember 2005 av alex91 Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) syns ikke Celeron er noe bra, fordi har prøvd en på stasjonar skjønner du, det var en på 3.0 Ghrz, som skulle være rask, men var drit treig, ble utrolig skuffet, som sagt, det var en drit PC i seg selv, man alikevel en 3.0 ghz burde jo holde til noe, men den Ahhhrr. Som sagt det var på en stasjonar, ville selv lest tester osv. og ville valgt Sempron, MEN pentium M ( Centrino) er DEN BESTE på Bærbar, den er utrolig stille!! Ikke kjøp en bråkete bærbar, den dreper deg sakte, MEN sikkert EDIT: Har hørt at Futsuji-Simens har elendige bærbare pc, bare en rykte Endret 18. desember 2005 av hproslan Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) syns ikke Celeron er noe bra, fordi har prøvd en på stasjonar skjønner du, det var en på 3.0 Ghrz, som skulle være rask, men var drit treig, ble utrolig skuffet, som sagt, det var en drit PC i seg selv, man alikevel en 3.0 ghz burde jo holde til noe, men den Ahhhrr. Som sagt det var på en stasjonar, ville selv lest tester osv. og ville valgt Sempron, MEN pentium M ( Centrino) er DEN BESTE på Bærbar, den er utrolig stille!! Ikke kjøp en bråkete bærbar, den dreper deg sakte, MEN sikkert EDIT: Har hørt at Futsuji-Simens har elendige bærbare pc, bare en rykte 5309424[/snapback] En Celeron M er litt bedre, om ikke mye bedre enn en stasjonær celeron. Har selv en laptop med Celeron M på 1,4ghz , og den yter ganske mye bedre enn en 2,8 stasjonær celeron. Forskjellen på Celeron M og Pentium M er stort sett batteritid, ingen merkbar ytelsesforskjell mener jeg, har prøvd begge. Skal du ha en billig bærbar, gå for celeron M Edit: At fujitsu siemens har elendige bærbare er bare et rykte...som jeg aldri har hørt. Endret 18. desember 2005 av LifEstEElEr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå