sdf123 Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Kjøpte meg nytt lydkort idag, SoundBlaster Audigy SE. Har til nå kun brukt oboard lyd kortet mitt, men har vært litt susing/knitre lyder der, men det er vist vanlig med onboard kort har jeg blitt fortalt. Så nå har jeg satt i mitt nye, deaktivert onboard kortet i bios. Men har problemer med at når jeg hører på musikk henger og knitrer lyden iblant, gjerne vist jeg holder på med noe annet, driver med andre programmer og sånt, utrolig plagsomt at lyden henger/knitrer. Jeg har en AMD x2 3800, 1gb ram, så kan liksom ikke helt tro at pc'n min er for treg. hadde ikke disse problemene med onboard kortet mitt, eneste gangene du hørte susing/knitre lyder der var når jeg ikke spilte noe lyd, hvist dere skjønner. syntes å huske at jeg har vært borti dette før og, mange år siden da, men lurer på om det var noe med skjermkortet da??!! har hvertfall det nyeste av driver lagt inn til alt! help help Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Først bør du gå igjennom de grunnleggende feilsøkingsmetodene. * Om mulig, prøv kortet i en annen maskin for å utelukke hardware-feil på selve kortet. * Sett kortet i en annen PCI-port og riv (midlertidig) ut unødvendige PCI-saker som TV-kort, nettverkskort og annet du måtte ha der. * Avinstaller driverene og skaff de nyeste fra produsentens hjemmeside, eller bedre: Prøv å spille musikk med en Linux live-cd, f.eks. Knoppix (google) for å sjekke om det er software som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå