Dan Hansen Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Borte vekk ... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 09:24, Dan Hansen skrev:Borte vekk ... Det har du rett i... Må vel anta at den er slettet da. Det er sikkert hjemmel for en slik reaksjon i retningslinjene. Tråden hadde kanskje en litt for lite seriøs tone til å høre hjemme i "Religion"-kategorien? Jeg tar selvsagt på meg ansvaret for at den "skled ut". Jeg burde kanskje ikke skrevet det jeg gjorde i noe annet enn "Humor"-kategorien? Jeg trodde vanlig praksis i slike tilfeller var at tråden ble stengt, med en henvisning til den kategorien diskusjonen hørte hjemme i? Er det vanlig at tråder "forsvinner"? Ser man forøvrig på de andre trådene i kategorien "Religion", er det jo ikke akkurat overflod av tunge, seriøse debatter... Kan det være en moderator med en personlig agenda som har vært på ferde? Ville det samme ha skjedd om jeg spøkte litt med Profeten Muhammed [som i høy alder giftet skaffet seg en kone på 9 år]? Her ser du jo noen av ulempene med kontroll og sensur, Dan. Det finnes alltid mennesker med personlige agendaer og tilgang til "kontrollspakene". Og i samfunn hvor man praktiserer slikt har jo både uønskete meninger og menneskene bak dem en tendens til å "forsvinne". LeD Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Med fare for å dra igang en ny diskusjon så ser jeg ikke dette som helt det samme som det vi diskuterte tidligere. At "noen" ser hva du gjør behøver ikke nødvendigvis å bety at "de" skal kunne gjøre noe med det. At denne tråden ble borte har jo ikke noe med det å gjøre - siden vi alle er klare over reglene og moderatorenes rett til å fjerne uønskede tråder som strider mot reglementet - øhh - ble litt selvmotsigende akkurat det - ettersom jeg mener at et kontrollorgan skal kunne gripe inn ved klare lovovertredelser. Men uansett - hvor ble Jomfru Maria av? - og får vi noen forklaring? Gjennoppstår hun som fugl Fønix som Jesus av graven osv osv ... :smile: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 13:27, Dan Hansen skrev:At "noen" ser hva du gjør behøver ikke nødvendigvis å bety at "de" skal kunne gjøre noe med det. Jeg skal ikke dra igang den debatten igjen. :smile: Jeg har forstått at du har ett litt mer nyansert syn på dette enn jeg først trodde. Men litt kontroll leder lett til litt mer kontroll, osv... Quote: (...)siden vi alle er klare over reglene og moderatorenes rett til å fjerne uønskede tråder som strider mot reglementet Jeg innser jo at den omtalte tråden var useriøs, og kanskje ikke så veldig morsom heller. Men skulle man slette alle useriøse og idiotiske tråder ville moderatorene fått en hard jobb. :smile: Og tråder som bare ligger i feil kategori, stenges vel vanligvis? Den ble kanskje slettet fordi jeg gjorde litt narr av de kristne? Hvorfor slettes da ikke tråder med særdeles grov sjikane av f.eks. muslimer og pedofile? Forfatterne av disse innleggene mener jo til og med det de skriver. De fleste forsto vel at "jomfru"-Maria-innlegget mitt ikke var et seriøst bidrag til den teologiske debatten? (Er temmelig sikker på at jeg krydret meldingene med smileys.) Quote: (...)ettersom jeg mener at et kontrollorgan skal kunne gripe inn ved klare lovovertredelser. Selvsagt. Men å la ting "forsvinne i stillhet" er ingen god måte å gjøre dette på. Vi bryter vel egentlig §8 bare ved å diskutere dette... At det ikke engang er tillatt å snakke om kontrollen/sensuren er jo også et klassisk kjennetegn fra de samfunn hvor slikt er utbredt. Jeg antar at du ser det problematiske også ved dette? LeD Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Mitt største problem med dette er egentlig at mens alle andre tråder flyttes eller stenges med forklaring forsvant denne uten videre. Kanskje vi får en forklaring etterhvert... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: LeD skrev (2002-09-05 15:48):Vi bryter vel egentlig §8 bare ved å diskutere dette... At det ikke engang er tillatt å snakke om kontrollen/sensuren er jo også et klassisk kjennetegn fra de samfunn hvor slikt er utbredt. Jeg antar at du ser det problematiske også ved dette? Eg har aldri sett tråden de diskuterer no, så eg veit ikkje kva som kan ha skjedd med den, og kvifor. Punkt 8 i retningslinjene er der for å hindre direkte utskjellingar av moderatorar, som har skjedd ved opptil fleire anledningar. Me refererrer ikkje til brukaranes rett i å kritisere stenging/sletting av trådar. mvh., Vegard Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Vi kritiserer ingenting. Jeg synes bare det var pussig at den forsvant - helt uten forvarsel eller forklaring. Riktignok var den vel litt useriøs - men jeg har da sett mye grovere overtramp uten at tråden ble borte. Noen tips om hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Dan Hansen skrev (2002-09-05 16:16):Noen tips om hva som kan ha skjedd? Eneste jeg kan tenke meg er at en moderator muligens skulle stenge den eller flytte den og trykket på feil knapp (slette)... Fort gjort. Dog har jeg ingen anelse om hva som egentlig har skjedd... -> Starte tråden på nytt? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 16:49, pgressum skrev:-> Starte tråden på nytt? Neida - ble bare nysgjerrig ettersom det er den første tråden jeg ser forsvinner. :smile: Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Dan Hansen skrev (2002-09-05 17:22):Neida - ble bare nysgjerrig ettersom det er den første tråden jeg ser forsvinner. :smile: Vel, las nettopp at det er over 325 000 poster her på forumet? Skal me då rekna med 32 500 trådar? Ein tråd forsvunne, det er eit tap på 0,00308% for heile forumet, og det kan me vel leve med? :razz: mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
LeD Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 19:46, kilogram skrev:Ein tråd forsvunne, det er eit tap på 0,00308% for heile forumet, og det kan me vel leve med? Og den tråden det gjalt var vel heller ikke noe stort tap for ettertiden. :smile: Men en gransinkskommisjon bør nedsettes. Det må ikke bli en trend at tråder forsvinner av seg selv, uten respekt for hverken moderatorer eller retningslinjer. Det kan vel ikke utelukkes at det har blitt begått en feil. Og jeg tror ikke den forsvunnede diskusjonen trenger å startes på nytt. Quote: Punkt 8 i retningslinjene er der for å hindre direkte utskjellingar av moderatorar. OK. Den kan jo tolkes til å gjelde litt mer enn "Moderator x er domm"-poster. Men så lenge de som skal håndheve reglene tolker dem fornuftig er jo ikke det noe problem. LeD Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 LeD skrev (2002-09-05 20:38): Og den tråden det gjalt var vel heller ikke noe stort tap for ettertiden. :smile: Men en gransinkskommisjon bør nedsettes. Det må ikke bli en trend at tråder forsvinner av seg selv, uten respekt for hverken moderatorer eller retningslinjer. Det kan vel ikke utelukkes at det har blitt begått en feil. Og jeg tror ikke den forsvunnede diskusjonen trenger å startes på nytt. Trådhavarikommisjonen er tilkalt, og det forventes at de er tilstede innen 3 dager. :razz: OK. Den kan jo tolkes til å gjelde litt mer enn "Moderator x er domm"-poster. Men så lenge de som skal håndheve reglene tolker dem fornuftig er jo ikke det noe problem. Me får håpe at du reknar oss som fornuftige? Det er ikkje alle som gjer det, og det er for å hindre at folk skal fortelle oss nøyaktig kor dumme me er, at dette punktet finns i retningslinjene. :wink: mvh., Vegard Edit: Litt bakmål/nynorsk-feil her ja... :smile: [ endret av kilogram den 2002-09-05 20:49 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Kanskje Gud har hatt en finger med i spillet her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå