Gå til innhold

hjelp med HZ på skjermen

kroofant4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo helt an på hva slags oppløsning du kjører på. Du kan ikke forvente å kjøre oppløsninger over 1024*768 i noe videre over 100Hz. 160Hz er normalt sett forbeholdt lavere oppløsninger. Det kommer også an på hva slags skjerm du har. CRT-skjermer med aperture grille bruker å ha litt lavere vertikal oppdateringsfrekvens på samme oppløsning som vanlige CRT-skjermer (men så er de jo x antall ganger bedre på stort sett alt også).

Lenke til kommentar

Hm. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke helt vet hvor jeg har det ifra, og ikke vet jeg hvorfor det er tilfellet heller, men jeg tror det skal være riktig. Det må vel finnes noe ute på den store verdensveven om det vel? (jeg har for så vidt lyst til å vite hvorfor jeg med, så vi kan jo poste om vi finner noe begge to?)

Lenke til kommentar

DEAL :)

Har oppdaget tidligere at shadowmask har høyere Hz, men det endret seg når jeg fikk en Eizo T965 21" CRT aperture grill som var meget rask (1600x1200 100Hz). Ikke en eneste feil på hele bildet! Uten piping. Når det er sagt, endte jeg likevel opp med å kjøre på 85Hz det som var, grunnet at dette ga et bittelitt skarpere bilde.

Lenke til kommentar

Hm. Ja, det kan jo hende det i det store og det hele rett og slett var styrekretser og krimskramset rundt som bestemte maksfrekvensen, og ikke de tekniske prinsippene. Jeg har faktisk ikke hatt noen Eizo med aperture grille, kun Sony, og Eizo kan vel kanskje sies å ha en vane med å gjøre litt mer ut av skjermene sine enn de andre produsentene.

Hva slags billedrør var det i T965? Trinitron eller Diamondtron? Kanskje det kun var Trinitron-baserte skjermer som hadde litt lavere maks oppdateringsfrekvens? 1280*1024 gikk maks på 91Hz på min E400, på 1024*768 var det 100Hz. Husker den var vrang på noe særlig høyere frekvenser nesten likegyldig hva slags oppløsning jeg kjørte. Det hylte og peip litt på 800*600/640*480 og 120Hz i alle fall. Kunne vel sikkert ha fikset det, men det ble aldri noe av. Hadde ikke akkurat noe behov for å kjøre 120Hz noen gang uansett.

Lenke til kommentar
Trinitron! 2 syltynne ultramaskerte ledninger horisontalt :)  Savner nyansene den skjermen reproduserte i forhold til LCD skjermene mine -sukk- Meen, man prioriterer.

5322051[/snapback]

Heh, ja, savner det selv. Jeg blir litt lei meg når jeg spiller spill som generelt er mørke. LCD viser virkelig sin underlegenhet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...