einwii Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Når jeg skal føre over fra DV til PC for igjen senere brenn på en DVD, hvilket format skal jeg da velge å legge filen på for å få best mulig kvalitet til visning på tv seinere, og for at ca en time med video skal få plass på en DVD? Tenker da på de valgene en får på f. eks. Movie Maker når en skal lagre... ew Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Skal ikkje vere noko problem å få plass til ein time på ein DVD. Vala når det gjeld lagring i Movie Maker er ganske begrensa, so eg anbefaler deg å bruke det beste: DV AVI. Berre hugs at det er ca. 13GB/time, so pass på at du har nok diskplass. Lenke til kommentar
einwii Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Skal ikkje vere noko problem å få plass til ein time på ein DVD. Vala når det gjeld lagring i Movie Maker er ganske begrensa, so eg anbefaler deg å bruke det beste: DV AVI. Berre hugs at det er ca. 13GB/time, so pass på at du har nok diskplass. 5309023[/snapback] Så jeg får plass til 13 GB på en DVD som rommer 4,7 GB? ew Lenke til kommentar
Webmonkey Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Skal ikkje vere noko problem å få plass til ein time på ein DVD. Vala når det gjeld lagring i Movie Maker er ganske begrensa, so eg anbefaler deg å bruke det beste: DV AVI. Berre hugs at det er ca. 13GB/time, so pass på at du har nok diskplass. 5309023[/snapback] Så jeg får plass til 13 GB på en DVD som rommer 4,7 GB? ew 5309045[/snapback] Nej, men du får plads til 1 times DVD... Lenke til kommentar
einwii Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Skal ikkje vere noko problem å få plass til ein time på ein DVD. Vala når det gjeld lagring i Movie Maker er ganske begrensa, so eg anbefaler deg å bruke det beste: DV AVI. Berre hugs at det er ca. 13GB/time, so pass på at du har nok diskplass. 5309023[/snapback] Så jeg får plass til 13 GB på en DVD som rommer 4,7 GB? ew 5309045[/snapback] Nej, men du får plads til 1 times DVD... 5309137[/snapback] Altså, en times DV AVI tar ca 13 GB og får plas på en DVD som rommer 4,7GB? Er vel bare jeg som er litt småkorka når det gjelder dette... ew Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 DVD-film bruker eit anna format enn DV AVI, nemleg MPEG2. Movie Maker kan ikkje lagre i MPEG2, so du må konvertere det i ettertid. Det kan du t.d. gjere med AVI2DVD. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hvilke program kan du bruke visst du synes Windows Moviemaker er for dårlig? Noe alternativer? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 For deg: Vegas + DVD. For andre, som ikkje set so store krav til programmet, Adobe Premiere Elements 2.0 eller Pinnacle Studio 10. Eller les Guiden til redigeringsprogram. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Tusen takk for anbefalingen incanus Lenke til kommentar
einwii Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Er det vanlig at det tar en 2-3 timer å konvertere fra avi til mpeg2? ew Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det avheng sjølvsagt av kor lang filmen er som du skal konvertere, kva program du bruker til konverteringa, og kor kraftig maskin du har, men eg trur ikkje det er direkte uvanleg nei, Lenke til kommentar
einwii Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Når jeg no var ferdig med å konvertere filen, og skulle spille den av, så forsvant lyden på videon etter 30 sekund? Noen ide hva som har skjedd? Har ikke brendt filmen ennå da... "AUDIO_TS" mappen er tom. Fikk ikke noen feilmeldinger under veis av konverteringen.. ew Lenke til kommentar
einwii Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Om jeg no skulle brendt denne filen over på DVD, skulle jeg da brendt hele avi2dvd_temp mappen, eller skulle jeg brendt den mappen inne i denne mappen som heter DVD? ew Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har ikkje prøvd AVI2DVD, lager det ei mappe som inneheld to andre mapper; VIDEO_TS og AUDIO_TS? AUDIO_TS-mappa er alltid tom, medan VIDEO_TS-mappa skal innehelde litt ulike filer, m.a. *.vob. I so fall, om du skulle brent denne med Nero (kjenner ikkje til andre program), so er det berre å velge "DVD-film" i Nero, og brenne Video_TS-mappa. Lenke til kommentar
einwii Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Ok, skal prøve å se hva jeg får til. Takker for all hjelp hittils, så får jeg håpe det går bra å brenne og spille av DVD på en "vanlig" DVD spiller... ew Lenke til kommentar
einwii Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Nå får jeg til å brenne DVD som fungerer på min DVD spiller i stua, MEN fortsatt så forsvinner lyden etter 30-40 sekund på filmen når jeg konverterer til "DVD format". Dette skjer under bruken av avi2dvd programmet...? Det har ingenting med brenningen å gjøre. Noen som vet hva som er feil/jeg gjør feil? ew Lenke til kommentar
einwii Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Når jeg skal konvertere, så får jeg spørsmål om hvilken Custom settings jeg skal velge, skal jeg velge DVD PAL compitabel eller NTSC compitabel? Dette for å brenne på DVD for visning på vanlig DVD-spiller... ew Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 PAL er det du skal bruke. PAL og NTSC er standardar for TV-signal. PAL vert brukt ma. i Europa, NTSC ma. i USA. For litt meir info, sjå guiden til videoformat og lagringsmedia. Link i signaturen min. Lenke til kommentar
einwii Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 PAL er det du skal bruke. PAL og NTSC er standardar for TV-signal. PAL vert brukt ma. i Europa, NTSC ma. i USA. For litt meir info, sjå guiden til videoformat og lagringsmedia. Link i signaturen min. 5449632[/snapback] Takker så meget igjen for hjelp Icanus.... ew Lenke til kommentar
einwii Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Siden jeg ikke fikk lyden til å fungere skikkelig på gratis programmet avi2dvd så gikk jeg hen å kjøpte et program som heter ConvertMovie i stedet. Dette fungere toppers, og kostet ikke mer enn 200 spenn. ew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå