Sephiroth Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Hei Jeg skal snart kjøpe meg ny pc. Den skal jeg ha så stille som mulig. Så lurte jeg på hvilket GF 7800 GT kort som har den mest stillegående GPU vifta ? Jeg har hørt at gainward sine bråker som støvsigere, og det er ikke akseptabelt for meg. Jeg vet ikke noe om de andre produsentenes vifter så hvis jeg kunne få noen anbefalninger hadde det vert fint. Sephiroth Endret 18. desember 2005 av Sephiroth Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Var det ikke introdusert et vifteløst 7800gt? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Mener å huske at ASUS lagde et vifteløst skjermkort med heatpipes, er en artikkel her på hw.no men jeg er for lat til å søke! nettopp våkna. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Dette vil vel være det du ser etter... ASUS EN7800GT TOP SILENT Taleg Endret 18. desember 2005 av taleg Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Da vil vel dette være noe for deg. Legg merke til at kort uten vifter er en del dyrere enn de med. Alternativet er kanskje et av MSI sine GT - kort. Har hørt at de skal være veldig stillegående (?) Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) ingen som har det inne enda da, ja men koster jo også 700 mer en andre ? er det verdt så mye for ultra siliece ? hehe nesten GTX pris men bare nesten hehe * Men det kortet er vel også klokket en del høyere en de andre GT kortene, hvis jeg ikke tra helt feil, hmm* Endret 18. desember 2005 av Sephiroth Lenke til kommentar
Azton Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Ja, kortet er klokket høyere enn standard. Kortet lager jo ikke en lyd, så for mange er det verd de 700,- ekstra man må ut med. Men du vet vel jo selv om det er en høy prioritet Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 greit at ASUS EN7800GT TOP SILENT er det kortet som rett og slett ikke gir fra seg hørbar lyd. Men hvilket av de andre produsentene har en en stille vifte. den mest støysvake av dem ? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Mange av produsentene har også innstillingsverktøy for viftene sine i form av software som ligger på CD'ene, men av en merkelig grunn så velger de fleste å ikke installere dem også begynne å klage på støy etterpå :| ASUS og Gainward pleier å ha slike software som følger med, XFX kan jeg ikke svare for før på tirsdag (ligger 1stk 7800GT fra XFX på postkontoret og venter). Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Anbeflaler heller å kjøpe et billig 7800GT kort og bytte ut viften med en arctic cooling vifte til 200 kroner. Billigere og bedre. Har et vifteløst 6600GT og det blir veldig varmt, det trenger vifter i nærheten som blåser på det, ellers nærmer det seg fort 90 grader. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Emnestarter: Endre topic, ellers stenger jeg denne for brudd på 3-ordsregelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå