bobafett Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Litt av sporet men; jeg har nettopp kjøpt en kjempefin bok. Kjøpte den for 180,- hos "Free Record Shop" i Karl Johan. Den heter "Inside Out" og er skrevet av Nick Mason. På engelsk, men jeg tar det som trening. Helt tuper bok. 5320183[/snapback] Finnes også som lydbok. Litt forkortet. Kun £8.99. Skulle bli noe sånn som kr. 106,- http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&pa...CD&title=659095 Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Stemmer nok det. Samme tittel og alt. Det er denne jeg har. Trykk. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Syns dette var en meget bra tolkning av The Wall The album's concept and most of the songs are by Waters. The storyline portrays the fictional life of an anti-hero named Pink, who is hammered and beaten down by society from the earliest days of his life: having lost his father (killed in Anzio during World War II, as was Waters' own), smothered by his over-protective mother and oppressed at school by tyrannical, abusive teachers who tried to crush him and the other pupils into the "right" shape for society. Pink withdraws into his own fantasy world, building an imaginary wall to isolate himself from the rest of the world. Every bad experience in his life is a brick in that wall. He becomes a rock star and gets married, only to be cheated on by his wife due to his distance and coldness. Pink slowly goes insane behind his freshly completed wall. Unable to escape, he calls for help, only realizing now that it is too late. Doctors are brought in to give him drugs to keep him going through his shows. Hallucinating, Pink believes that he is a fascist dictator, and his concerts are Neo-Nazi rallies where he sets his men on fans he considers unworthy, only to have his conscience rebel at this and put himself on trial, his inner judge ordering him to tear down his wall in order to open himself to the outside world. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Ja, det er iallefall et korrekt referat fra filmen The Wall Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Æh, ingenting i det referatet som eksplisitt begrenser det til The Wall. Dessuten er ikke The Wall begrenset til plata. Turneen er en vel så viktig del i tolkningen. Og etter det jeg har sett, hørt og lest om The Wall turneen, stemmer referatet jeg siterer også bra med den. EDIT: Og forresten så kommer sitatet fra wikipedias node om The Wall som album, ikke The Wall som film. Så Endret 23. desember 2005 av olefiver Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg synes ikke referatet fra wikipedia (som hvem som helst kan redigere) heller er begrenset til plata. Men det er sikkert bare min subjektive mening. En god tolkning kan uansett forløpe på mange A4-sider, om ikke en hel bok. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Når jeg prøver å være å objektiv som mulig syns jeg det wikipedia referatet/tolkningen er meget god og passende. Det at hvem som helst kan redigere wikipedia artikler ser jeg ikke på som et minus; det at den tolkningen står der vitner vel om at de som leser ikke har noe bedre å komme med. Men helt enig i at en grundig tolkning fort kan komme opp i boklengde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå