Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog Fribbern - Ford Mondeo 97 - Gubbebil

Fribbern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg er jo helt fersk på dette området. Hvordan festet du lyktelistene til lyktene dine? Bruker du en type lim eller skrur du dem fast?

Keep up the good work!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg er jo helt fersk på dette området. Hvordan festet du lyktelistene til lyktene dine? Bruker du en type lim eller skrur du dem fast?

Keep up the good work!! :thumbup:

5800325[/snapback]

Ingen spørsmål er dumme.

Jeg brukte et lim som heter skikaflex eller noe sånt noe.

Det er ett veldig sterkt og fleksibelt lim. Hadde du brukt skruer er det lett for at lyktene kan sprekke, og da blir det dyrt.

Lenke til kommentar

Har du fått senka bakenden enda eller er det fortsatt for kaldt der borte i drøbak? Her på Nesodden har det vært noen varme dager, og Nesodden er jo ikke langt fra Drøbak.

Kjøper du glassfiber i Oslo eller i Drøbak?? Og felgene dine var tøffe!! Hvor mye måtte du ut med?

Lenke til kommentar
Bare det at Sicaflex er no forferdelig kless, men det er en annen sak.

Ville brukt plast-lim eller no sånt jeg tror jeg, ikke så grisete det.

5813785[/snapback]

Litt kliss er det, men det går bra, bruker hva jeg har for hånden.

Har du fått senka bakenden enda eller er det fortsatt for kaldt der borte i drøbak? Her på Nesodden har det vært noen varme dager, og Nesodden er jo ikke langt fra Drøbak.

Kjøper du glassfiber i Oslo eller i Drøbak?? Og felgene dine var tøffe!! Hvor mye måtte du ut med?

5814644[/snapback]

Har ikke fått senket bakparten enda, er litt treg, har vært noen milde dager, men har ikke kulle latt bilen stå stille over noen dager enda, så har ikke fått gjort så mye.

Servopumpa på den er røket nå da, det var kjedelig, det var de pengene, skal ha den inn på torsdag.

Glassfiberen kjøper jeg her i drøbak, er et båtstøperi som ligger i nærheten. Kan forklare nærmere hvor det er vis du ønsker.

Felgene kjøpte jeg fra min onkel som driver dekk og felg innport i bergen, da betalte jeg 10400,- med dekk, ferdigavbalangsert og levert på døra.

Lenke til kommentar
Servopumpa gått altså :hmm:

Hvordan merket du det, ulyder eller tung styring?

Er vel rundt tusenlappen for en pumpe eller?

5828551[/snapback]

Hvor mye den kommer på er jeg ikke sikker på, svigerfar skulle høre for meg, (han er økonomisjef på min lokale forforhandler.) Se om han kunne finne noe litt billigere.

Jeg merket det som "Napping" i rattet når jeg svinger. trudde først det var et hjulager.

Felgene var vel av typen TSW Rib hvis jeg ikke husker helt feil ;)

Hvis det var det du lurte på da TKV :)

5829810[/snapback]

Stemmer, heter TSW Rib, glemte å nevne det. :p

Lenke til kommentar
Glassfiberen kjøper jeg her i drøbak, er et båtstøperi som ligger i nærheten. Kan forklare nærmere hvor det er vis du ønsker.

Trenger ikke mer forklaring. Bare lurte på hvor du kjøpte det.

Nå blir jeg borte i tre uker. Håper du har gjort noe nytt når jeg kommer hjem igjen som jeg kan lese om.

Du får vel kanskje gjort noe i påsken, eller skal du jobbe hele påsken?

Håper du får gjort noe nytt og innovativt som jeg kan lese om når jeg kommer tilbake!!

:yes:

Lenke til kommentar

Trenger ikke mer forklaring. Bare lurte på hvor du kjøpte det.

Nå blir jeg borte i tre uker. Håper du har gjort noe nytt når jeg kommer hjem igjen som jeg kan lese om.

Du får vel kanskje gjort noe i påsken, eller skal du jobbe hele påsken?

Håper du får gjort noe nytt og innovativt som jeg kan lese om når jeg kommer tilbake!!

:yes:

5832344[/snapback]

Beklager, men om treuker har jeg ike gjort noen ting. Jobb og ferie.

De selger vel glassfiber på biltema?

Er det ikke noe sånt til båter, husker ikke helt hva det heter, men tror det var noe med polyester :hmm:

5834061[/snapback]

De selger vel glassfiber på biltema?

Er det ikke noe sånt til båter, husker ikke helt hva det heter, men tror det var noe med polyester :hmm:

5834061[/snapback]

Ja, du får kjøpt det på biltema, men den glassfiberen er utrolig dårlig, Veldig stiv og vanskelig å jobbe med.

Det er slik de fleste båter er bygget av ja.

Når man bruker glasfiber så pensler man på en balanding av polyester og herder. (1-2%herder) Det er denne blandingen som blir stiv. Selve glasfiberen er kun et bindingsmidel som holder polyesteren sammen og gjør den sterkere. På en måte slik det er i betong bygg, hvor de har jærnstenger som er i betongen.

Var ikke meningen å overskride din forklaring Pluggen.

Lenke til kommentar

Vel da var servopumpa byttet, mye bedre. det kom tilslutt på 3300,-

Men når dem fikser ett problem så avdekker dem ett annet, drivakslene må byttes, har kjørt bilen litt hardt, og nyere biler er jo laget av kjeks. Så da går det jo noen tusenlapper til da, er dyrt å ha bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...