goggys Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hei, jeg har laget en makro i Excel som kopirer celler fra ett ark til et annet, og deretter setter inn celler og flytter de eksisterende nedover. Jeg har en summer funksjon som skal summere disse tallene, men når cellene blir flyttet nedover forandrer også summer funksjonen seg. Jeg vil gjerne låse denne funksjonen slik at den alltid summerer området "d13:d25" uansett om celler settes inn. Jeg har prøvd å låse formelen med $, men det hjelper ikke. Finnes det en funskjon som kan få til dette i excel? Takker på fohånd for alle svar. Mvh Goggys Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det her funka i openoffice: =SUMMER($D$1:$D$11) (evt SUM på engelsk). Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det her funka i openoffice:=SUMMER($D$1:$D$11) (evt SUM på engelsk). 5308315[/snapback] Nei, det gjør den ikke, og den fungerer heller ikke i Excel som trådstarter skriver. Å gjøre en funksjon absolutt har kun hensikt om cellen som inneholder funksjonen skal kopieres til et annet sted. Når cellene det refereres til flyttes oppdateres funksjonen uansett. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hva med aa sette formelen inn i den samme cella i samme macro, etter du har kopiert inn vaerdiene. Er litt rusten paa vb for tiden, men f.eks Cells(actRow,actCol).FormulaR1C = "=SUM(D13:D113)" Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 =SUMMER(INDIREKTE("D13:D25")) =SUM(INDIRECT("D13:D25")) HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå