Akelbee Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 - synes jeg er vanskeligheten med å få informasjon om en av de aller viktigste aspektene av å bruke en bærbar: Nemlig hvordan tastaturet er. Det gjelder båe selve feelingen og lyd/støy - og problemet er selvfølgelig størst hvis man vil kjøpe i en nett-butikk. Er det noen som kan anbefalle forhandlere som satser særlig på bærbae og som har stort utvalg til gjengelig for demo/prøving? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/511909-det-st%C3%B8rste-problemet-med-%C3%A5-kj%C3%B8pe-b%C3%A6rbar/
Akelbee Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 - synes jeg er vanskeligheten med å få informasjon om en av de aller viktigste aspektene av å bruke en bærbar: Nemlig hvordan tastaturet er. Det gjelder båe selve feelingen og lyd/støy - og problemet er selvfølgelig størst hvis man vil kjøpe i en nett-butikk. Er det noen som kan anbefalle forhandlere som satser særlig på bærbae og som har stort utvalg til gjengelig for demo/prøving? 5308118[/snapback] Dette propblemet fikk jeg demonstrert til fulle fordi jeg ut fra spesifikasjonene omsider landet på en Dell Inspiron 6000. Da jeg fikk den levert, opplevde jeg to store skuffelser: 1. Kun en farge på skjermen: Svart. (Tilkobling av ekstern skjerm etter å ha startet testprogram, bekrefter feilen). ==> Retur. :-(( 2. Tastaturet ligger for nedsenket i rammen rundt. Problemet er at jeg skriver touch og bruker tommelene på mellomromstasten som er nærmest kanten. Hvis jeg da hviler hendene (håndbaken) på flatene ved siden av touchpacen og plasserer fingrene i utgangstilling på midtraden på tastaturet (asdf-linjen), så treffer tommelen kanten foran tastaturet og stopper før den har fått trykket ned mellomromstasten tilstrekkelig langt. Mange laptoper unngår dette problemet ved å la kanten rundt tastaturet skrå litt ned mot mellomromstasten, - men altså ikke på min valgte Dell-maskin som jeg ikke kunne få se i en butikk før jeg bestilte. ==> Bruke angrefristloven :-((. Men hva skal jeg velge da? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/511909-det-st%C3%B8rste-problemet-med-%C3%A5-kj%C3%B8pe-b%C3%A6rbar/#findComment-5436164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå