Dotten Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er likevel langt ifra væpnet kommunistisk revolusjon. 5323974[/snapback] RV er ikke for "væpna revolusjon". RV er revolusjonære, ikke statskuppere. 5327234[/snapback] "Væpna revolusjon er en mediesak, som trekkes fram i valgutspørringer. Jeg vet ikke om at RV noen gang har gått inn for væpnet revolusjon" - Torstein Dahle. Er bare til å se på mannen, en mer harmløs person skal man lete lenge etter. RV er ikke, og jeg tror, har aldri vært for væpnet revolusjon (korriger meg om jeg tar feil noen). Tror mange forveksler det at man er for en revolusjon, i den sammenheng store forandringer, ikke i sammenheng med noe vold eller statskupp. Mer i retning å "revolusjonere" samfunnet. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Om de har programfestet at de er for væpnet revolusjon, har ingenting å si. I praksis innebærer deres system at folks eiendeler og eiendom tas fra dem med makt, og at de som gjør motstand mot dette overgrepet blir skutt eller satt i konsentrasjonsleire. Ingen sosialist kan benekte at de hadde brukt vold mot meg dersom jeg forsøkte å beskytte min eiendom mot overgrep fra kommunistene. Da har det kun akademisk interesse hvorvidt man kaller det væpnet revolusjon eller ikke. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Om de har programfestet at de er for væpnet revolusjon, har ingenting å si. I praksis innebærer deres system at folks eiendeler og eiendom tas fra dem med makt, og at de som gjør motstand mot dette overgrepet blir skutt eller satt i konsentrasjonsleire. Ingen sosialist kan benekte at de hadde brukt vold mot meg dersom jeg forsøkte å beskytte min eiendom mot overgrep fra kommunistene. Da har det kun akademisk interesse hvorvidt man kaller det væpnet revolusjon eller ikke. 5327858[/snapback] Om RV vinner frem på demokratisk vis og innfører en slik politikk som medfører at eiendeler og eiendom skal beslaglegges, så er det isåfall de som motvegrer seg med makt som gjør væpnet revolusjon Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Demokratiet bygger jo i seg selv på prinsippet om at flertallet kan bruke våpenmakt til å gjennomføre vedtak som mindretallet er uenig i. Å ta folks eiendeler og eiendom med våpenmakt blir ikke noe bedre av at man har flertallet i ryggen. Dessuten kan man ikke kalle det en revolusjon dersom et mindretall gjør opprør mot en demokratisk vedtatt politikk. En revolusjon betegner per definisjon (i alle fall om man bruker en presis definisjon) en prosess som inkluderer store deler av befolkningen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Dessuten kan man ikke kalle det en revolusjon dersom et mindretall gjør opprør mot en demokratisk vedtatt politikk. En revolusjon betegner per definisjon (i alle fall om man bruker en presis definisjon) en prosess som inkluderer store deler av befolkningen. 5328072[/snapback] Visst kan man det. Med 18 års aldersgrense ved å stille valg, samt dårlig valgoppslutning(ta vår f.eks.) så kan man få flertall i Storting med å få med seg 35% av befolkningen. Da kan man ikke utelukke en revolusjon med store deler av befolkningen Edit: Med litt finregning så har dagens regjering, med flertall i Stortinget, 27,5% støtte i den totale befolkningen. Da med forbehold om regnefeil Endret 23. desember 2005 av Dotten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå