Gå til innhold

Er RV ekstremister?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
frp og rv på hver sin side av norsk politiske skala (begge "ekstremiteter")

5318898[/snapback]

*gjesp*

FRP's politikk er sosialdemokratisk akkurat som AP, Venstre, KRF, Høyre, SP og andre jeg muligens har glemt. Partiet på den høyre/liberalistiske siden av politiske skalaen som er ekstrem er nok DLF.

Lenke til kommentar
frp og rv på hver sin side av norsk politiske skala (begge "ekstremiteter")

5318898[/snapback]

*gjesp*

FRP's politikk er sosialdemokratisk akkurat som AP, Venstre, KRF, Høyre, SP og andre jeg muligens har glemt. Partiet på den høyre/liberalistiske siden av politiske skalaen som er ekstrem er nok DLF.

5319170[/snapback]

*når man gjesper er man enten veldig konsentrert og/eller avslappet* (forresten så kan du stikke propagandaen din et sted)

frp er nasjonalistisk høyreparti hvor deres versjon av "frihet" kun skal gjelde noen

ellers, for litt morsom lesing: http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Progress...ty_%28Norway%29

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Neida, Frp er ikke ekstremister. Når vi går mot DLF begynner vi å nærme oss ekstremister. Men Frp er slett ikke ekstremistisk.

Frp står for frihet for individet, og som vi vet er staten til for individets skyld, ikke omvendt. Dette er det mange som ikke skjønner.

Lenke til kommentar
Vi har et sammenligningsgrunnlag: Norsk politikk. I norsk politikk er RV et parti langt ute på venstresiden (ekstremistisk).

5321615[/snapback]

Men akkurat hvor går grensen til ektremisme? Hvorfor skal man bare sammenligne med norsk politikk? Langt er jo også et relativt begrep.

Lenke til kommentar
Hvilke grunnleggende endringer i samfunnet står Frp for, og kan du påvise at disse er nok til å kalle Frp ytterliggående/ekstremistisk?

5322175[/snapback]

• Fjerne bistanden/redusere den kraftig
  • Fjerne likestillingsloven
  • Fjerne likestillingsombudet
  • Endre/til dels fjerne arbeidsmiljøloven
  • Innføre dødsstraff for landsforræderi
  • Flat skatt
  • Fjerne kringkastingsavgiften
  • Avvikle vinmonopolet
  • Fjerne handlingsregelen
  • Slå sammen barnetrygd og kontantsøtte til en felles trygd
  • Fjerne statlig kvotering
  • Fjrne Sametinget

Alt dette er saker hvor FRP ofte står alene og mot et overveldende flertall. Dette er endriger som strider sterkt med dagens samfunn/politikk. Så får hver og en avgjøre om dette er nok til å bli sett på som ekstrem politikk.

Når det er sagt er jeg enig i FRP på flere av de overnevnte punkter (men også uenig i enkelte).

For meg gjør dette FRp til ekstremister, ettersom denne politikken strider mye med den som råder idag.

Men som sagt, dette behøver overhodet ikke være noe negativt.

Lenke til kommentar
Siden vi er i Norge er norsk politikk et fint sammenligningsgrunnlag, synes jeg. I og med at RVs politikk krever at vi omtrent snur samfunnet på hodet, så har de passert grensen for ekstremisme for lengst.

5323693[/snapback]

Jo vi er i Norge, men hvem sa at det var på nasjonal skala? Dessuten finnes det partier enda lengre til venstre. Og er ekstremisme definert som å ville snu samfunnet på hodet? Jeg synes egentlig dette er en litt tåpelig diskusjon. Blir litt som å diskutere om en elefant er liten eller stor.

Lenke til kommentar
Dotten, jeg er uenig i at disse er noen enorm omveltning. Å fjerne bistanden, f.eks., er gjort med et pennestrøk. Noe helt annet er det å avskaffe privat eiendomsrett.

5324431[/snapback]

16 mrd mer i statsbudsjettet vil nok medføre endel omveltninger i statsbudsjettet ;)

Men den virkelige store endringen er innføringen av et flat skattesystem, samt det å fjerne likestillingsloven, arbeidsmiljøloven og å fjerne sametinget. Dette vil medføre store endringer.

Lenke til kommentar

Ikke egentlig.

Alt dette kan gjøres uten å gjøre radikale endringer over alt. Et flatt skattesystem er nok et pennestrøk. Likestillingsloven osv. like så. Å fjerne sametinget vil ikke folk flest merke noe til i det hele tatt.

Altså, små endringer i forhold til å gå fra et samfunn med privat eiendomsrett til et samfunn uten privat eiendomsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...