lokeland Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har et ATI Radeon 9600 Pro Atlantis 128mb med ei vifte som har stoppa. Har prøvd å koble til kablene igjen, uten hell. Hva gjør jeg? Noe jeg kan fikse med å lodde? Eller hva kan feilen være? Kjører altså nå uten vifte. Er dette veldig ille, eller går det greit? Vil gjerne få fiksa det, har ikke penger til kjøler nå og den originale er helt grei for meg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det er ikke bra å kjøre kortet uten kjøling. Fjern eventuellt støv fra viften og prøv igjen. Hvis ikke det hjelper, så bytt ut kjølingen eller kjøp et nytt kort. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Aoch, så det kan bli dyrt? Skal prøve å fjerne støv, ser det ligger litt innimellom der. Går det eventuelt ann å kjøpe bare ei ny vifte? Om vifta har 30mm eller 40mm diameter kunne det jo jo funke, mener også at jeg har noe liggende som er i den størrelsen. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har et ATI Radeon 9600 Pro Atlantis 128mb med ei vifte som har stoppa. Har prøvd å koble til kablene igjen, uten hell. Hva gjør jeg? Noe jeg kan fikse med å lodde? Eller hva kan feilen være?Kjører altså nå uten vifte. Er dette veldig ille, eller går det greit? Vil gjerne få fiksa det, har ikke penger til kjøler nå og den originale er helt grei for meg. Tror ikke du skal kjøre pc`en uten vifte på skjermkorte. rart egentlig at korte ikke har brent seg allerede! Det kan jo gå å stripse en ny vifte over men vil virkelig anbefale og kjøpe en ny så fort som mulig å helst ikke bruke pc`en inntil da.. Du burde sjekke tempen på korte når du bruker pc`en til vanløig. vis den ikke er så høy så burde det jo kanskje gå fint. Men vis du prøver å starte et spill eller no annet som krever no av skjermkorte ditt så vil du nok sende det til sin sikre død. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Feilen er at viften på dette kortet er liten og billig. Du kan prøve med støvblåsing og kanskje en liten dråpe smøring på akselen (under klistremerket). Som en midlertidig løsning kan du plassere en annen vifte som blåser rett på kjøleribben, men hold deg unna spilling så lenge. Det går fint å erstatte viften. På mitt sapphire var viften "bygget inn" i en liten og patetisk kjøleribbe, så når viften ga seg tok jeg av hele greien. Jeg kjøpte en Zalman heatpipe og erstattet vifte/kjøleribbe med en helt lydløs løsning. (Har Sapphire 9600xt.) http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...84X621791502270 Finnes nok av skjermkortkjølere å velge i dersom heatpipen er litt for stor i ditt system (tar opp litt plass rundt skjermkortet) Har du en liten kjøleribbe liggende kan du jo f.eks. kjøpe litt termisk lim for å feste den og en liten vifte. Endret 18. desember 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Tro det eller ei, men har faktisk kjørt CS 1.6 uten vifte! Ei kjøleribbe og ei vifte? Mener jeg har det liggende, også termisk lim. Er termisk lim det samme som termisk pasta? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 har gjort dette på radon 9600xt selv uten problemer http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...84X621791502270 Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Tro det eller ei, men har faktisk kjørt CS 1.6 uten vifte!Ei kjøleribbe og ei vifte? Mener jeg har det liggende, også termisk lim. Er termisk lim det samme som termisk pasta? 5308214[/snapback] Ikke helt. Pasta'n limer ikke. Termisk lim er pasta, men med litt ekstra så ting henger sammen. Går vel også med sånne små termiske klistre-lapper. (thermal adhesive pads) Skjønt, greier du å feste ribba på annen måte trenger du ikke å lime den fast. Endret 18. desember 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hadde samme kort som deg og kjørte kun med en bitteliten kjøleribbe på. Ufattelig dårlig kjøling, men det funket nok til at kortet ikke svidde seg. Tviler sterkt på at det gjør noe å kjøre uten vifte til dette kortet, verre var det med lillebroren min sin 6600gt da vifta stoppet. 140grader:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå