sigen Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Har et "lite" problem her: Pc`en vil ikke starte opp, det kommer bare NTDLR is missing.Hva kommer dette av? ingen oppgraderinger har blitt gjort verken på hw eller sw-fronten i det siste (utenom oppdateringer til WoW) I tillegg er prosessoren satt ned, fra en AMD Athlon 2400+ til 1800+, uten at han som bruker pc'en har gjort noe for å få dette til. Hovedkortet er et Soltek NV400 L64 med nForce 2 brikkesett. Endret 18. desember 2005 av sigen Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har hatt dette problemet før. Husker ikke nøyaktig hvordan jeg fikk fixet det, men det er et vanlig problem. Et rask Google-søk viste disse resultatene: http://www.google.com/search?hs=A0x&hl=no&...nG=S%C3%B8k&lr= Lenke til kommentar
sigen Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Takk for hurtig svar Zevs_, men det hjelper ikke Jeg kan ikke boote fra cd-rom av en eller annen grunn, så jeg kan ikke bruke "Repair" fra WinXP-cd`en Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Takk for hurtig svar Zevs_, men det hjelper ikke Jeg kan ikke boote fra cd-rom av en eller annen grunn, så jeg kan ikke bruke "Repair" fra WinXP-cd`en 5307897[/snapback] Oppskrapet CD? Prøvd annen CD-ROM? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 CD'en funker, ble brukt for ikke så lenge siden. DVD-spilleren skal funke, for pc'en kommer inn i "Sjekker maskinvarkonfigurasjonen" eller hva det nå står, men så restarter den seg Lenke til kommentar
Seregon85 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 CD'en funker, ble brukt for ikke så lenge siden. DVD-spilleren skal funke, for pc'en kommer inn i "Sjekker maskinvarkonfigurasjonen" eller hva det nå står, men så restarter den seg 5307925[/snapback] NTLDR: Hadde samme problemet på serveren min da jeg satte inn en ny harddisk. Fikset det ved å installere operativsystemet om igjen. Booting: Du kommer altså inn til installasjonen men den klikker der? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 har vel kanskje med boot rekkefølgen i bios du må sikkert sette den på hdd0 eller noe slikt som første boot i bios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå