Gå til innhold

Stickytråder skaper dårlig oversikt

Anbefalte innlegg

Jeg håper at hyppig stenging av tråder vil få andre til å skjerpe seg, men eksempler fra dette forumet er vel med på å motbevise det.

5339408[/snapback]

Det er det jeg mener, og jeg er nesten helt sikker på at i et sånt forum vil i hvert fall 95% ha samme topic. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser problemstillinga til Luzifer, cun. De kan faktisk bli "litt for mye av det gode"!

5336945[/snapback]

Er vi plaget med for mange stickytråder?

Hva tilsier at det blir flere subforum enn stickytråder?

Subforumet vil ligge som en link på akkurat samme sted hvor stickyene nå ligger, så jeg ser ikke problemet.

Hva er best av følgende alternativer?

A: Lete gjennom en 200-siders tråd

B: Lete gjennom et titalls tråder med topic, og hvor ingen spørsmål blir oversett av ekspertisen

Endret av anth
Lenke til kommentar
Ok. La oss si om de lager et subforum som heter "Hva heter filmen". Hvor mange av de topicene tror du ikke vil hete "Hva heter filmen?"? Så plaget som dette forumet fra før er med dårlige topic fordi folk ikke klarer å komme på noe bra. Dvs en hel kategori med like topics, og det blir uoversiktlig det!

Er enig at det er rotete med en samletråd på over 500 sider, men jeg tror ikke dette er en så alt for mye mer fornuftig løsning.

5338207[/snapback]

Eksempel på topic:

Jeg har en trancesang jeg ikke vet hva heter

Jeg lurer på hvor åpningsmelodien i Den grønne mil er hentet fra

Og når spørsmålet er løst, kan trådstarter endre topic til "Løst: Det var Adelante av Sash"

Men nei, la oss ikke effektivisere og endre på forumet slik at det blir enda bedre...

Edit:

Mener ikke at vi skal ha subforum for å gjøre det lettere for folk å finne gamle spørsmål, men for at folk skal få en dedikert tråd for spørsmålet sitt, slik at sjansen er større for at det blir besvart.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Det er jeg ikke enig i. Dette forumet har generelt sett mye bedre emnefelt enn andre forum, nettopp fordi det er så strenge regler for det.

Ta en titt VG-nett eller start.no.

Medlemmene på diskusjon.no er mestere i gode emnefelt. Hvorfor henge seg opp i slike bagateller. Det er jo ikke bare snakk om å lage subforum for de som lurer på sanger. Det var bare et eksempel.

Lenke til kommentar
Ok. La oss si om de lager et subforum som heter "Hva heter filmen". Hvor mange av de topicene tror du ikke vil hete "Hva heter filmen?"? Så plaget som dette forumet fra før er med dårlige topic fordi folk ikke klarer å komme på noe bra. Dvs en hel kategori med like topics, og det blir uoversiktlig det!

Er enig at det er rotete med en samletråd på over 500 sider, men jeg tror ikke dette er en så alt for mye mer fornuftig løsning.

Du har kansje rett..

Men flere stickeyer i f.eks hvilken film posten, som f.eks En for action, en for drama osv.. Tror det hadde blitt litt enklere da..

EDIT: Var med en quote ekstra :p

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...