Gå til innhold

Stickytråder skaper dårlig oversikt

Anbefalte innlegg

Et eksempel er "lurer du på en sang?"-tråden i musikkforumet. Den er alt for lang og rotete til at alle spørsmål og svar blir lest. Tror mange mister oversikten der, og noen blir kanskje oversett. Et eget sub-forum med en tråd for hvert spørsmål hadde vært mye bedre. Det hadde isåfall dannet seg et eget lite miljø hvor ekspertisehjelpen ville blitt mer tilgjengelig. Vi hadde også fått en mye bedre oversikt enn det er per idag. Problemet for dette forumet er at trådene blir alt for lange, og mange stickytråder kan erstattes med sub-forum.

-Det er da min mening!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg sagt at det er noe annet enn meninger? Jeg vil bare høre litt underbygging av argumenter. Det har jo glimret med sitt fravær. Poenget med denne tråden er vel å få fram en frodig diskusjon og ikke bare "jeg mener det og du mener det, så sier vi det" uten å bygge opp fundamenter til argumentene sine.

Lenke til kommentar

Hvis du lurer på navnet på f.eks en film, kan det bli litt slitsomt å først, lete igjennom en 200 siders tråd, før man finner ut at ingen har lurt på navnet til samme filmen..

Men det kan etter hvert, som Glisevask sier, bli litt for mye av det gode tilslutt.

Dessuten er noen av stickeyene gode og ha.

Men et underforum i stede for en stickey på f.eks "Lurer du på hva filmen heter" eller slike stickeyer kunne vært kjekt ;)

Lenke til kommentar

For det vil ikke være mindre slitsomt å lete gjennom en 500 siders lang tråd enn et lite og dedikert subforum med tråder som er spesialisert det respektive spørsmålet.

Er poenget med subforum så veldig vanskelig å ta?

Vi snakker om et velprøvd faktum her. Forvent ikke at folk er iditoter.

Lenke til kommentar

Ok. La oss si om de lager et subforum som heter "Hva heter filmen". Hvor mange av de topicene tror du ikke vil hete "Hva heter filmen?"? Så plaget som dette forumet fra før er med dårlige topic fordi folk ikke klarer å komme på noe bra. Dvs en hel kategori med like topics, og det blir uoversiktlig det!

Er enig at det er rotete med en samletråd på over 500 sider, men jeg tror ikke dette er en så alt for mye mer fornuftig løsning.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig, det burde tas en opprydning i alle annonseringene. Se for eksempel Counter-Strike-forumet. Der er det rett og slett for mange annonseringer.

5338063[/snapback]

Dette er vel en helt annen diskusjon?

5338083[/snapback]

Note to self: Ikke post på forumet når trøttheten forlengst har gjort sitt inntog.

Lenke til kommentar
Ok. La oss si om de lager et subforum som heter "Hva heter filmen". Hvor mange av de topicene tror du ikke vil hete "Hva heter filmen?"? Så plaget som dette forumet fra før er med dårlige topic fordi folk ikke klarer å komme på noe bra. Dvs en hel kategori med like topics, og det blir uoversiktlig det!

Det er et godt poeng. Men det er allikevel lettere å søke gjennom tråder kontra sider, mener nå jeg. Man kan også skrive en sticky i det subforumet med regler for navngiving av tråder og slippe noen stengekåte moderatorer løs i subforumet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...