Andsør Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hei, har lurt litt på å kjøpe stativ, som skal brukes til portrett, naturfoto og såkalt 'flyspotting' (bilder av fly som lander/tar av/taxer). Har sett på Manfrotto og funnet bl.a dette: http://mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUr...2341&plid=12341 Så kommer det store spørsmålet; Med ball-head, kan jeg da bevege kameraet vannrett uten at den 'vipper' loddrett? Og omvendt. Svar mottas som takk! Hilsen Anders S. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Kan ikke si noe om stativet. Hodet har en panorama "funksjon", så du kan bevege kameraet vannrett uten at det tipper. Selv har jeg et Benbo 1 med Manfrotto 488RC4 hode. Dette kan jeg sette opp slik at kulehodet står 90 grader i forhold til stativet og kan bruke panorama funksjonen til å bevege kameraet loddrett uten at det tipper. Men dette blir litt dyrere enn den pakken du linker til. Selges her. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 486 har ikke noe panoramafunksjon som 488 har. Så, nei, du kan ikke panorere trygt uten risiko for at kameraet tipper.. Lenke til kommentar
Andsør Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Hei, og takk for svar! Da blir ikke 486 aktuell. Tror jeg kjøper Manfrotto M 190 DB, og et hode med panorama u/ tipping. Kan noen anbefale et hode som kan det, som koster under 600,- ? Takk! Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Da må du sannsyligvis gå for et treveishode som f.eks. 141. Lenke til kommentar
Andsør Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Okei! Da skal det bestilles. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå