Gå til innhold

MMC eller SD-kort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp det billigste. Forskjellen er at det i SD-kortene er innebygd en sikkerhetsstandard som bla. skal forhindre piratkopiering av MP3-filer. Det får du neppe bruk for.

Han andre her blander trolig med Smartmedia-kort, som er noe helt annet.

MLW

[ endret av mlwirak den 2002-09-05 15:09 ]

Lenke til kommentar

Du bør kjøpe SD-kort. Fordi du kanskje også har behov får å beskytte egne data. Desuten er det ikke noen særlig prisforskjell på SD og MMV samt at MMV stopper på 64 MB. SD får du helt opp til 512 MB. Jeg anbefaler SanDisk minnekort!! 5 års drift garanti og 100% kompabilitet (fungerer i alle type aplikasjoner)

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil, så er sd kort langt raskere enn mmc kort. Hadde ett kamera der jeg benyttet mmc kort, og det var tregt. da jeg solgte det, ble sd kortene introdusert, og i tester viste de langt høyere hastigheter enn mmc kortene, og i praktiske tester mot mmc kort ble kameraene langt raskere. vet ikke hvordan mmc kortene er i dag, men for ett års tid siden var de alt for trege. forskjellen i hastighet har veldig mye å si for om du er fornøyd med kameraet eller ikke, men kanskje det har skjedd noe nytt med mmc kortene som jeg ikke har fått med meg siden jeg ikke bruker sånne kort i dag. sjekk hastigheten på kortene før du kjøper de, slett ikke sikkert det er lurt å spare på akkurat det området. Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...