Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link Routeren min er CP

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå fått en CP router. Har hatt den i 4 månder å har virket helt fint til igår. Nå må jeg sette opp Ip og slik manuelt for å komme på nett. Og jeg får ikke kontakt med routeren. Det står bare

Network is unreachable

Description: Network is unreachable

Noen som har hatt samme problemet ? Jeg må dra ut strømmen på routeren å sette den i hver halv time. :hrm: Jeg kan ikke få koblet opp til DHCP, jeg må koble opp manuelt. Det kommer bare at jeg ikke får kontakt med netverket vist jeg lat windows koble opp til ruteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det samme problemet med min 524+ router, måtte dra ut strømmen hele tiden. Jeg sendte den i retur å fikk en 524/E av PSdata, det skulle visst være en oppgradert versjon av 524+. Den jeg har nå er myye med stabil, men tråløst kommer aldri til å bli like bra som kabel !

Lenke til kommentar

Det skal vere en reset knapp ett eller annet sted på routeren. Mulig du må bruke en binders, tegnestift eller noe for å få trykket inn knappen. (hold den inne i 5 sek.)

Hvis du nå greier å logge deg inn på routeren ,skal det stå en eller annen plass hvilken firmware du har.

Lenke til kommentar

Når du skal konfe routeren og slikt er det best å bruke tråd. Altså kabel.

Gå inn på dlink.com og last ned den seneste firmware til din router. Koble deg opp med tråd til routeren og trykk på update firmware.

Kommer du ikke inn på routeren så resetter du den til du får det til. Gjør gjerne også følgende: Reset routeren, ta ut strømmen og koble den fra modem/router fra din nett leverandør. Koble på strømmen og koble til en pc på kabel. Logg deg inn og oppdater. Om ikke noe av dette skulle fungere så sender du dritten i retur!!

Ikke så mye mer å si om den saken.

-Thelle-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva betyr "CP"
OFFTOPIC:

CP er forkortelsen for Cerebral Parese og er ett resultat av en utviklingsforstyrrelse eller en skade i hjernen. Cerebral parese er ingen entydig diagnose, men brukes som en samlebetegnelse på tilstander som kan variere mye i omfang og alvorlighetsgrad.

REF: www.cp.no

At en router er litt vanskelig og ikke oppfører seg ordentlig er nå en ting, men å bruke beskrivelsen CP synes jeg personlig er ett hån mot de som har denne lidelsen.

Fra trådstarter så har vi nå fått en bekreftelse på at routeren ikke hadde denne diagnosen, det var heller han som hadde utført en konfigureringsfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...