Smork Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hei, jeg har nå fått en CP router. Har hatt den i 4 månder å har virket helt fint til igår. Nå må jeg sette opp Ip og slik manuelt for å komme på nett. Og jeg får ikke kontakt med routeren. Det står bare Network is unreachable Description: Network is unreachable Noen som har hatt samme problemet ? Jeg må dra ut strømmen på routeren å sette den i hver halv time. Jeg kan ikke få koblet opp til DHCP, jeg må koble opp manuelt. Det kommer bare at jeg ikke får kontakt med netverket vist jeg lat windows koble opp til ruteren. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 reset den og sjekk om du har nyeste firmware. Lenke til kommentar
xeoduz Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Akkurat det samme problemet med min 524+ router, måtte dra ut strømmen hele tiden. Jeg sendte den i retur å fikk en 524/E av PSdata, det skulle visst være en oppgradert versjon av 524+. Den jeg har nå er myye med stabil, men tråløst kommer aldri til å bli like bra som kabel ! Lenke til kommentar
Smork Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Hvordan kan jeg sjekke om jeg har nyeste fireware ? Å Hvordan skal jeg resette den ? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det skal vere en reset knapp ett eller annet sted på routeren. Mulig du må bruke en binders, tegnestift eller noe for å få trykket inn knappen. (hold den inne i 5 sek.) Hvis du nå greier å logge deg inn på routeren ,skal det stå en eller annen plass hvilken firmware du har. Lenke til kommentar
Smork Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Skal jeg slå av routeren eller ikke ? Altså, skal jeg holde inne knappen mens routeren er på eller skal jeg slå den av å gjøre det ? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Routeren skal vere på. Lenke til kommentar
Smork Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Ok, jeg har gjort det nå. Nå får jeg koblet opp til DHCP og jeg får IP, Nettverksmaske og StandarGateway automatisk. Men ennå så kommer jeg ikke inpå routeren.. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Når du skal konfe routeren og slikt er det best å bruke tråd. Altså kabel. Gå inn på dlink.com og last ned den seneste firmware til din router. Koble deg opp med tråd til routeren og trykk på update firmware. Kommer du ikke inn på routeren så resetter du den til du får det til. Gjør gjerne også følgende: Reset routeren, ta ut strømmen og koble den fra modem/router fra din nett leverandør. Koble på strømmen og koble til en pc på kabel. Logg deg inn og oppdater. Om ikke noe av dette skulle fungere så sender du dritten i retur!! Ikke så mye mer å si om den saken. -Thelle- Lenke til kommentar
Smork Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Fant ut at probelemet var at jeg hadde satt på Proxy Instillinger.. Routeren min klarer ikke å komme gjennom de å jeg tviler noen andre kommer gjennom også ^^, .. Takk for alle svar uannsett Lenke til kommentar
Thomassg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei, jeg har nå fått en CP router. 5307436[/snapback] Hva betyr "CP" Er det ikke et syndrom som heter Central parese? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hva betyr "CP"OFFTOPIC:CP er forkortelsen for Cerebral Parese og er ett resultat av en utviklingsforstyrrelse eller en skade i hjernen. Cerebral parese er ingen entydig diagnose, men brukes som en samlebetegnelse på tilstander som kan variere mye i omfang og alvorlighetsgrad. REF: www.cp.no At en router er litt vanskelig og ikke oppfører seg ordentlig er nå en ting, men å bruke beskrivelsen CP synes jeg personlig er ett hån mot de som har denne lidelsen. Fra trådstarter så har vi nå fått en bekreftelse på at routeren ikke hadde denne diagnosen, det var heller han som hadde utført en konfigureringsfeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå