JohndoeMAKT Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg holder på å lage et program i java med Java 1.5 og når jeg lager .jar fil av prosjektet får jeg NoClassDefFoundError i kjøringen av fila. Jeg har prøvd i både JBuilder og Eclipse og i begge IDE'ene kan jeg kjøre programmet, men når jeg (i begge IDE) lager .jar får jeg altså filer som ikke fungerer. Et google sa mye om at .classpath kunne peke til feil plass og at jeg muligens ikke har jar.exe rett plass, men jeg tenkte at jeg skulle lage en tråd her før jeg prøver å søke videre. Er det en standard feil som gir meldingen jeg får? Hint? Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Bruk Fat-jar for eclipse: http://fjep.sourceforge.net/ Med dette pluginet kan du bare høyreklikke på java-prosjektet i eclipse->velg fat-jar->så velger du main klassen->så finnish... Alt som java-prosjektet inneholder blir laget til jar, inkludert jdbc drivere osv..... Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 vil du ha exe filer, fikser JSmooth (standalone program) dette. Det er en "exe -wrapper". Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Tusen takk for raskt og bra svar Vasily Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå