phax Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Du har satt opp filmene i MP Configuration -> Plugins -> Movie Pictures?Ikke sikker på om de har rettet feilen med at .iso, .img etc må være satt i MP Config -> Movies -> Movie Extension, MP trenger ikke det, men vet at MoviePic måtta ha de definert der. Roy Fant akkurat ut dette med extensions selv nå! Da importerer imagefilene også ja. Skal teste litt ut med avspilling og se om det fungerer bedre nå. edit: Jaaaa! Nå fungerer det her. Da er det bare å knote litt med hurtigtaster så begynner dette virkelig å bli en brukende løsning. Ingen som hadde noen tips angående den timeline greia? Slik som "vanlige" mediaplayere at man kan se hvor langt man har kommet i filmen og på en enkel måte hoppe frem og tilbake. Endret 19. april 2009 av phax Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Ok, nå prøvde jeg å få hurtigtastene til å fungere. Men det gjorde det altså ikke.. Jeg er på General, Keys and Sounds, Global actions, og velger da der hvilken knapp jeg vil ha til hvilken funksjon. Men når jeg åpner Mediaportal så er det bare de gamle knappene som fungerer fortsatt? Også lurer jeg på denne hovedmenyen på home sida, den har jo en ekstremt irriterende scrollefunksjon hvis man bruker muspekeren. Er det mulig å disable scrollinge på et vis? Prøvde å fjerne alle valgene så jeg bare har Moving pictures og Mine tillegg i hovedmenyen, men han repeterer jo bare de to så man får scrolling uansett. Snodig opplegg. Endret 19. april 2009 av phax Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ok, nå føler jeg at jeg spammer litt her, men er nybegynner så ha litt tålmodighet. Hvordan gjør folket det med TV-serier i MP? Kunne tenkt meg å skilt de ut fra filmene egentlig, men ser ikke helt hvordan jeg skal gjøre det sånn praktisk sett. Begynner ellers å synes at MP er mer og mer genialt nå som jeg har begynt å få det til å fungere skikkelig her! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Jøss... du har litt å lære Serier: MP-TVSeries Filmer: MovingPictures Andre videoer: My Videoes (Eller: Jeg burde oppdatert første post ) Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Haha, ja det er liten tvil om det.. Men til mitt forsvar så må det jo sies at det er ikke det mest innovative programmet jeg har vært borti! Men jeg føler jo at jeg begynner forstå konseptet nå i det minste. MP-TVSeries virker veldig kjekk den også! Importen tok jo en evighet men nå er alt oppe å går som det skal her. En slags nybegynnerguide hadde ikke vært så dumt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Finnes flere av dem. Mange synes denne er grei: http://forum.team-mediaportal.com/newcomer...ll-guide-49685/ Andre ting som kan være kjekt å se igjennom: http://forum.team-mediaportal.com/newcomer...ul-posts-50062/ Selv synes jeg MP er veldig innovativt. Er ikke fool-proof å sette opp dog. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Gah, helt feil ordbruk fra meg. Selvsagt er det innovativt. Intuitivt skulle det stå.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 ^ Det var det jeg ante meg... og er dels enig i. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Et problem her. Finner ikke følgende kanaler under webepg: History Channel HD Animal Planet HD Discovery HD Eurosport HD Boomerang Canal+ Sport Extra Voom HD National Geo HD Silver HD SVT HD Så, det jeg lurer på da er om der er noen annen måte å få disse lagt til på. Dersom jeg krysser av for at disse skal få via dvb-c signalene, skal jeg da fjerne de helt fra webepg, eller skal de stå som blank der? Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Er programmet annerledes på HD-kanalene enn SD-kanalene? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Sliter med å få lagt inn mediaportal. Kommer melding om at jeg mangler MS Visual C++ 2008 Redist, noe som ikke stemmer. Programmet starter da nedlastingen av dette, men da stopper det opp Deploy Tool Error. Noen forslag? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Kan du gi mer info? (OS etc.) Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg klarte å lure det til selv, med en enkel løsning. Så hvilken url det stod at det mislyktes nedlasting fra, og skrev inn url'n selv i IE. Lastet ned direkte fra serveren på den måten. Men slet med noe SQL greier, må en ha det uansett hvordan en skal bruke mediaportal? Skal sette inn tv-kort og bruke maskinen som "dekoder"... Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Men slet med noe SQL greier, må en ha det uansett hvordan en skal bruke mediaportal? Skal sette inn tv-kort og bruke maskinen som "dekoder"... Hei, For tv-server må SQL være installert/installeres, hvis du får problemer med installasjon beskriv nøyaktig hva som skjer, hvilken av de du bruker etc. Kanskje det går an å implementere mer i installasjonskriptet slik at vi kan ungå problemer senere. Så langt (her i allefall) fungerer alt etter installasjon, men selfølgelig varierer dette med OS, firewall leverandør osv. Roy Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hei, Vet ikke om alle har fått med seg at det finnes en musikk fil tagger fra noen i MP teamet som heter MPTagThat. Litt info: MPTagThat er bygget rundt import av musikk for MediaPortal samt at den kan gjøre masse mer. Og så støtter den mange fil varianter og selvfølgelig er den gratis! Noen høydepunkter er(mer kan leses fra MP bloggen): -Norsk tekst -MP3 tagging fra mappe\undermappe\filnavn -MP3 tagging fra internett -Lyrikk(sangtekst) søker -Album bilde søker -Ripping av CD inkludert finne album, bilde etc -Organisering(med egne betingelser for filnavn) til nettverks mappe, lokal mappe etc. -Brenne til CD -Spille av / lage spilleliste ::Last ned MPTagThat:: (Engelsk) ::Dokumentasjon:: (Engelsk) ::Forum:: (Engelsk) Roy Endret 30. april 2009 av ronilse Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Da har jeg fått testet MP noen dager, og er så langt veldig godt fornøyd. Enda har jeg kun testet funksjonene for filmer, musikk og bilder. TV-kort har jeg enda ikke testet.. Men, ser det anbefales å ikke bruke ffdshow til mpeg-2, hva er det beste å bruke av det som finnes idag? Og hvilke andre innstillinger skal jeg fikse, for å få best mulig utbytte av MP? Sliter også med å få fram subtitle på en film her, finner så lite valgmulighter når jeg først har valgt en film. Setter stor pris på alle tips og råd:) Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Da har jeg fått testet MP noen dager, og er så langt veldig godt fornøyd. Enda har jeg kun testet funksjonene for filmer, musikk og bilder. TV-kort har jeg enda ikke testet.. Men, ser det anbefales å ikke bruke ffdshow til mpeg-2, hva er det beste å bruke av det som finnes idag? Og hvilke andre innstillinger skal jeg fikse, for å få best mulig utbytte av MP? Sliter også med å få fram subtitle på en film her, finner så lite valgmulighter når jeg først har valgt en film. Setter stor pris på alle tips og råd:) Hei, Kommer an på hva du har av codecs tilgjengelig. Hvis du harVista test Microsoft sin, ellers er PDVD 7, 8 eller 9 fin for de fleste. ffdshow bør brukes på audio hvis du har signaler fra dvb-n kilde pga mono kanaler i datastrømmen. Undertekst fugerer ut av boksen her, så lenge "vs filter" er installert og undertekst på valgt i configuration -> Videos, for mer meny når film avspilles bruk F9 (info/meny), men det hele koker ned til, hva slags film (dvd, avi, mkv, etc) du har problemer med.... Roy Lenke til kommentar
karakas Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Bruker selv Cyberlink sin Codec som du bl.a. kan finne her: http://rapidshare.com/files/227904001/CLVsd.ax.html Jeg har også installert Nvidias PureVideo-codec for å få lyd-codecen som følger med der, dette pga at jeg da slipper å installere FFDShow i det hele tatt. Altså er det slik nå: MPEG-2: Cyberlink/SP DEcored (PDVD9) H.264: Cyberlink H.264/avc Decoder Mpeg/AC3: Nvidia Audio Decoder (kommer med PureVideo) AAC: Monogram AAC Når det kommer til undertekster så bruker jeg i dag denne på build-maskina mi. http://forum.team-mediaportal.com/general-...s-engine-54130/ Denne blir så vidt jeg vet også integrert i MP 1.1.0 (Eller kommer den allerede i 1.0.2 Ronilse?) Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Bruker selv Cyberlink sin Codec som du bl.a. kan finne her: http://rapidshare.com/files/227904001/CLVsd.ax.html Jeg har også installert Nvidias PureVideo-codec for å få lyd-codecen som følger med der, dette pga at jeg da slipper å installere FFDShow i det hele tatt. Altså er det slik nå: MPEG-2: Cyberlink/SP DEcored (PDVD9) H.264: Cyberlink H.264/avc Decoder Mpeg/AC3: Nvidia Audio Decoder (kommer med PureVideo) AAC: Monogram AAC Når det kommer til undertekster så bruker jeg i dag denne på build-maskina mi. http://forum.team-mediaportal.com/general-...s-engine-54130/ Denne blir så vidt jeg vet også integrert i MP 1.1.0 (Eller kommer den allerede i 1.0.2 Ronilse?) Hei, Nei, den kommer ikke før den er testet, dvs integrert ordentlig og det igjen vil si tidligst 1.1.0. vs filter er den eneste som er sagt(og testet her i forskjellige situasjoner) fungerer for øyeblikket i den kombinasjon som er gitt i video(se teksten under hvor undertekst settes, den har noen feil med srt og mkv, men det er så). 1.0.2 vil kun ha rettet feil som slapp igjennom 1.0.1. Absolutt ingen nye ting vil bli med den(så er det sagt ) Roy Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Under H.264 kan jeg kun velge ffdshow. Hvordan kan jeg få til den cyverlinken som anbefales? Har lastet ned den aktuelle filen Hvor ska jeg plassere CLVsd.ax som jeg fikk tilbud om å laste ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå