Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Du har satt opp filmene i MP Configuration -> Plugins -> Movie Pictures?

Ikke sikker på om de har rettet feilen med at .iso, .img etc må være satt i MP Config -> Movies -> Movie Extension, MP trenger ikke det, men vet at MoviePic måtta ha de definert der.

Roy

Fant akkurat ut dette med extensions selv nå! Da importerer imagefilene også ja. :) Skal teste litt ut med avspilling og se om det fungerer bedre nå.

edit: Jaaaa! Nå fungerer det her. :green:

Da er det bare å knote litt med hurtigtaster så begynner dette virkelig å bli en brukende løsning.

Ingen som hadde noen tips angående den timeline greia? Slik som "vanlige" mediaplayere at man kan se hvor langt man har kommet i filmen og på en enkel måte hoppe frem og tilbake.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå prøvde jeg å få hurtigtastene til å fungere. Men det gjorde det altså ikke.. Jeg er på General, Keys and Sounds, Global actions, og velger da der hvilken knapp jeg vil ha til hvilken funksjon. Men når jeg åpner Mediaportal så er det bare de gamle knappene som fungerer fortsatt?

Også lurer jeg på denne hovedmenyen på home sida, den har jo en ekstremt irriterende scrollefunksjon hvis man bruker muspekeren. Er det mulig å disable scrollinge på et vis?

Prøvde å fjerne alle valgene så jeg bare har Moving pictures og Mine tillegg i hovedmenyen, men han repeterer jo bare de to så man får scrolling uansett. :huh: Snodig opplegg.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Ok, nå føler jeg at jeg spammer litt her, men er nybegynner så ha litt tålmodighet. :p

Hvordan gjør folket det med TV-serier i MP? Kunne tenkt meg å skilt de ut fra filmene egentlig, men ser ikke helt hvordan jeg skal gjøre det sånn praktisk sett.

Begynner ellers å synes at MP er mer og mer genialt nå som jeg har begynt å få det til å fungere skikkelig her! :)

Lenke til kommentar

Haha, ja det er liten tvil om det.. :wee: Men til mitt forsvar så må det jo sies at det er ikke det mest innovative programmet jeg har vært borti! Men jeg føler jo at jeg begynner forstå konseptet nå i det minste.

MP-TVSeries virker veldig kjekk den også! Importen tok jo en evighet men nå er alt oppe å går som det skal her.

En slags nybegynnerguide hadde ikke vært så dumt. ;)

Lenke til kommentar

Et problem her.

Finner ikke følgende kanaler under webepg:

History Channel HD

Animal Planet HD

Discovery HD

Eurosport HD

Boomerang

Canal+ Sport Extra

Voom HD

National Geo HD

Silver HD

SVT HD

Så, det jeg lurer på da er om der er noen annen måte å få disse lagt til på. Dersom jeg krysser av for at disse skal få via dvb-c signalene, skal jeg da fjerne de helt fra webepg, eller skal de stå som blank der?

Lenke til kommentar

Jeg klarte å lure det til selv, med en enkel løsning. Så hvilken url det stod at det mislyktes nedlasting fra, og skrev inn url'n selv i IE. Lastet ned direkte fra serveren på den måten.

Men slet med noe SQL greier, må en ha det uansett hvordan en skal bruke mediaportal? Skal sette inn tv-kort og bruke maskinen som "dekoder"...

Lenke til kommentar
Men slet med noe SQL greier, må en ha det uansett hvordan en skal bruke mediaportal? Skal sette inn tv-kort og bruke maskinen som "dekoder"...

Hei,

For tv-server må SQL være installert/installeres, hvis du får problemer med installasjon beskriv nøyaktig hva som skjer, hvilken av de du bruker etc. Kanskje det går an å implementere mer i installasjonskriptet slik at vi kan ungå problemer senere. Så langt (her i allefall) fungerer alt etter installasjon, men selfølgelig varierer dette med OS, firewall leverandør osv.

Roy

Lenke til kommentar

Hei,

Vet ikke om alle har fått med seg at det finnes en musikk fil tagger fra noen i MP teamet som heter MPTagThat.

Litt info:

MPTagThat er bygget rundt import av musikk for MediaPortal samt at den kan gjøre masse mer. Og så støtter den mange fil varianter og selvfølgelig er den gratis!

Noen høydepunkter er(mer kan leses fra MP bloggen):

-Norsk tekst

-MP3 tagging fra mappe\undermappe\filnavn

-MP3 tagging fra internett

-Lyrikk(sangtekst) søker

-Album bilde søker

-Ripping av CD inkludert finne album, bilde etc

-Organisering(med egne betingelser for filnavn) til nettverks mappe, lokal mappe etc.

-Brenne til CD

-Spille av / lage spilleliste

::Last ned MPTagThat:: (Engelsk)

::Dokumentasjon:: (Engelsk)

::Forum:: (Engelsk)

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet MP noen dager, og er så langt veldig godt fornøyd. Enda har jeg kun testet funksjonene for filmer, musikk og bilder. TV-kort har jeg enda ikke testet..

Men, ser det anbefales å ikke bruke ffdshow til mpeg-2, hva er det beste å bruke av det som finnes idag?

Og hvilke andre innstillinger skal jeg fikse, for å få best mulig utbytte av MP? Sliter også med å få fram subtitle på en film her, finner så lite valgmulighter når jeg først har valgt en film.

Setter stor pris på alle tips og råd:)

Lenke til kommentar
Da har jeg fått testet MP noen dager, og er så langt veldig godt fornøyd. Enda har jeg kun testet funksjonene for filmer, musikk og bilder. TV-kort har jeg enda ikke testet..

Men, ser det anbefales å ikke bruke ffdshow til mpeg-2, hva er det beste å bruke av det som finnes idag?

Og hvilke andre innstillinger skal jeg fikse, for å få best mulig utbytte av MP? Sliter også med å få fram subtitle på en film her, finner så lite valgmulighter når jeg først har valgt en film.

Setter stor pris på alle tips og råd:)

Hei,

Kommer an på hva du har av codecs tilgjengelig. Hvis du harVista test Microsoft sin, ellers er PDVD 7, 8 eller 9 fin for de fleste.

ffdshow bør brukes på audio hvis du har signaler fra dvb-n kilde pga mono kanaler i datastrømmen.

Undertekst fugerer ut av boksen her, så lenge "vs filter" er installert og undertekst på valgt i configuration -> Videos, for mer meny når film avspilles bruk F9 (info/meny), men det hele koker ned til, hva slags film (dvd, avi, mkv, etc) du har problemer med....

Roy

Lenke til kommentar

Bruker selv Cyberlink sin Codec som du bl.a. kan finne her:

http://rapidshare.com/files/227904001/CLVsd.ax.html

Jeg har også installert Nvidias PureVideo-codec for å få lyd-codecen som følger med der, dette pga at jeg da slipper å installere FFDShow i det hele tatt.

Altså er det slik nå:

MPEG-2: Cyberlink/SP DEcored (PDVD9)

H.264: Cyberlink H.264/avc Decoder

Mpeg/AC3: Nvidia Audio Decoder (kommer med PureVideo)

AAC: Monogram AAC

Når det kommer til undertekster så bruker jeg i dag denne på build-maskina mi.

http://forum.team-mediaportal.com/general-...s-engine-54130/

Denne blir så vidt jeg vet også integrert i MP 1.1.0 (Eller kommer den allerede i 1.0.2 Ronilse?)

Lenke til kommentar
Bruker selv Cyberlink sin Codec som du bl.a. kan finne her:

http://rapidshare.com/files/227904001/CLVsd.ax.html

Jeg har også installert Nvidias PureVideo-codec for å få lyd-codecen som følger med der, dette pga at jeg da slipper å installere FFDShow i det hele tatt.

Altså er det slik nå:

MPEG-2: Cyberlink/SP DEcored (PDVD9)

H.264: Cyberlink H.264/avc Decoder

Mpeg/AC3: Nvidia Audio Decoder (kommer med PureVideo)

AAC: Monogram AAC

Når det kommer til undertekster så bruker jeg i dag denne på build-maskina mi.

http://forum.team-mediaportal.com/general-...s-engine-54130/

Denne blir så vidt jeg vet også integrert i MP 1.1.0 (Eller kommer den allerede i 1.0.2 Ronilse?)

Hei,

Nei, den kommer ikke før den er testet, dvs integrert ordentlig og det igjen vil si tidligst 1.1.0. vs filter er den eneste som er sagt(og testet her i forskjellige situasjoner) fungerer for øyeblikket i den kombinasjon som er gitt i video(se teksten under hvor undertekst settes, den har noen feil med srt og mkv, men det er så).

1.0.2 vil kun ha rettet feil som slapp igjennom 1.0.1. Absolutt ingen nye ting vil bli med den(så er det sagt ;) )

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...