Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt på et meget merkelig problem.

Så snart jeg starter mediaportal og den prøver å få tilgang til filene på filserveren så detter det trådløsenettet ut, og slik er det helt til jeg lukker mediaportal igjen.

Har aldri hatt dette problemet før, og kan fint spille av filene på andre måter enn via mediaportal uten at det går gale.

Noen som har vært borti noe lignende og har noen ide om ha sammenhengen her er som lager krøll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har et oppsett med følgene specs:

Hk: p5k-vm

Gpu: SAPPHIRE RADEON HD 3470

Minne: 2gb

Cpu: c2d e6850

Tv-kort: Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI

Cam: Dilog Conax CAM

Leverandør: Canal Digital

Codecer jeg bruker: CCCP (Site build), Power DVD ultra v8

Jeg bruker også mediaportal 1.0 som mediacenter-program. Jeg kan fint søke opp alle kanalene og se på alle. Men problemet er at når jeg ser på tv så detter plutselig bildet ut. Eller det kan hende at jeg ikke får sett på tv fordi det ikke starter i det hele tatt. Jeg får meldinger som "ikke signal", "kanalen er kodet", "kan ikke starte graphen". Men dersom jeg lar det gå en liten stund så starter det rett som der igjen. Da har epg-en også fylt seg opp, men vet ikke om dette har noen relevans. Jeg skjønner ingenting av dette, selv etter utallige søk på vår gode venn google. Jeg vurderer nå en clean install av alt igjen. Men ikke noe vits hvis det er forgjeves.

Takker hjerteligst for svar!

mvh Vegard

Ps: Håper det er greit jeg poster her :roll:

Endret av vgdev
Lenke til kommentar

To ting som slår meg er:

1. Dårlig signal fra antenne

2. Du har satt opp TV-Server til å hente EPG fra DVB-strømmen. Er ikke helt sikker på om denne prosessen faktisk tar over hele kortet og gjør at du ikke kan bruke det til vanlig TV-titting samtidig ville egentlig vert rart om den gjordet det. Har du forsøkt å sette opp XMLTV isteden?

Lenke til kommentar
Jeg bruker også mediaportal 1.0 som mediacenter-program. Jeg kan fint søke opp alle kanalene og se på alle. Men problemet er at når jeg ser på tv så detter plutselig bildet ut. Eller det kan hende at jeg ikke får sett på tv fordi det ikke starter i det hele tatt. Jeg får meldinger som "ikke signal", "kanalen er kodet", "kan ikke starte graphen". Men dersom jeg lar det gå en liten stund så starter det rett som der igjen. Da har epg-en også fylt seg opp, men vet ikke om dette har noen relevans. Jeg skjønner ingenting av dette, selv etter utallige søk på vår gode venn google. Jeg vurderer nå en clean install av alt igjen. Men ikke noe vits hvis det er forgjeves.

Takker hjerteligst for svar!

mvh Vegard

Ps: Håper det er greit jeg poster her :roll:

Hei,

Hvis du samler loggene ved hjelp av MediaPortal Logs Collector som er i start menyen og mappen Team MediaPortal når dette skjer er det lettere å hjelpe.

Roy

Jeg har møtt på et meget merkelig problem.

Så snart jeg starter mediaportal og den prøver å få tilgang til filene på filserveren så detter det trådløsenettet ut, og slik er det helt til jeg lukker mediaportal igjen.

Har aldri hatt dette problemet før, og kan fint spille av filene på andre måter enn via mediaportal uten at det går gale.

Noen som har vært borti noe lignende og har noen ide om ha sammenhengen her er som lager krøll?

Hei,

Hvis du bruker TV Serier, så har jeg sett den bruke opp alle tilkoblingene til en maskin, spesielt hvis du bruker flere forskjellige mapper. Men nettverket skulle ikke falle ut av seg selv for det, kun skape tregheter.....

Roy

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten min er dårlig, kan det være at mine kanaler er MPEG2 og ikke MPEG4? Når jeg endrer på brightness på MPEG2 dekoderen skjer det forandring i bildet, om jeg gjør dette på MPEG4 decoder instillingen skjer det ingenting. Hvordan kan jeg sjekke om det er MPEG4 bilder jeg motar fra Canal Digital til min FireDTV and MediaPortal?

Lenke til kommentar
Bildekvaliteten min er dårlig, kan det være at mine kanaler er MPEG2 og ikke MPEG4? Når jeg endrer på brightness på MPEG2 dekoderen skjer det forandring i bildet, om jeg gjør dette på MPEG4 decoder instillingen skjer det ingenting. Hvordan kan jeg sjekke om det er MPEG4 bilder jeg motar fra Canal Digital til min FireDTV and MediaPortal?

Hei,

Det kan sjekkes i TsWriter.log og tv.log(legg de ved her hvis du ikke finner det, kan samles med MediaPortal Logs Collector som er i start meny mappen til MP.

Roy

Lenke til kommentar

Da har jeg installert mediaportal her igjen. Et par år siden sist jeg testet så kan jo bli spennende.

Må si jeg egentlig missliker programmer som er såpass uferdig "ut-av-boksen", har ikke helt tålmodigheten til å søke på nett, lese meg opp forså og måtte konfigurere alle detaljer.. Men skal ikke gi opp ennå!

Noen kjappe nybegynner spørsmål, sikkert vært dekt mange ganger før..

- Hvordan kan jeg spille av mkv filene mine?

- Hvordan kan jeg spille av iso filene mine?

- Kan jeg få MP til å starte automatisk inne i Moving Pictures?

- Hvordan stanser jeg en film?

- Kan jeg få back-knappen på tastaturet til å fungere som en back-knapp?

- Kan jeg få hurtigtastene på mitt diNovo Mini tastatur til å fungere i MP?

edit: Kan nevne at jeg har ffdshow installert og har ikke problemer med å spille av filmene i noen andre programmer, så det er ikke codec problemer.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Da har jeg installert mediaportal her igjen. Et par år siden sist jeg testet så kan jo bli spennende.

Må si jeg egentlig missliker programmer som er såpass uferdig "ut-av-boksen", har ikke helt tålmodigheten til å søke på nett, lese meg opp forså og måtte konfigurere alle detaljer.. Men skal ikke gi opp ennå!

Da er MCE antageligvis noe for deg ;)

Noen kjappe nybegynner spørsmål, sikkert vært dekt mange ganger før..

- Hvordan kan jeg spille av mkv filene mine?

Ved å innstallere Haali Media Splitter, hvis du skal ha undertekst innstalleres også VS Filter.

- Hvordan kan jeg spille av iso filene mine?

Ved å bruke enten Daemon Tools eller Virtual Clone Drive, dette konfigureres i MP Configuration -> General -> Daemon Tools

- Kan jeg få MP til å starte automatisk inne i Moving Pictures?

MP er grunnprogrammet så det er Moving Pictures du starter i MP.

- Hvordan stanser jeg en film?

Ved å bruke "stopp" knappen eller b på tastaturet.

- Kan jeg få back-knappen på tastaturet til å fungere som en back-knapp?

Esc på tastaturet er tilbake, ellers kan hva som helst settes til det i MP Config.

- Kan jeg få hurtigtastene på mitt diNovo Mini tastatur til å fungere i MP?

Hvis ikke de virker automatisk, må de konfigureres / lages støtte for det

edit: Kan nevne at jeg har ffdshow installert og har ikke problemer med å spille av filmene i noen andre programmer, så det er ikke codec problemer.

Codecs / innstillinger er faktisk det som skaper mest problemer ;)

Ved problemer med avspilling legg ved loggene samlet med MP Logs Collector i start menyen -> Team MediaPortal mappen, lettere å se hva som feiler og gi hjelp.

Roy

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fått mkv til å fungere hvertfall! :)

Men imagefiler funker ikke helt ennå. Har installert Daemon Tools og konfigurert det i MP som du sa. Moving Pictures importerer heller ikke imagefilene mine ser jeg. Prøvde manuellt og mounte en film i Daemon Tools og da importerte den, men Mediaportal frøs når jeg prøvde spille den av. Unmounta filmen for å sjekke om den automatisk mounta den slik det er konfigurert, men da fikk jeg bare beskjed om at filmen ikke var tilgjengelig.

Så spørsmålene nå blir:

- Hvordan få Moving Pictures til å importere imagefiler automatisk?

- Hvordan få Mediaportal til å mounte imagefilene automatisk ved avspilling?

- Hvordan få Mediaportal til å spille av imagefilene?

Ellers så har jeg ikke prøvd å konfigrere hurtigtaster og slikt ennå, må få grunnfunksjonene til å fungere først. :wee:

Er det forresten noen måte å få frem en timeline ved avspilling av filmer, slik at man kan skippe frem og tilbake. Får denne opp når jeg trykker pause men den er ikke trykkbar.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Så spørsmålene nå blir:

- Hvordan få Moving Pictures til å importere imagefiler automatisk?

- Hvordan få Mediaportal til å mounte imagefilene automatisk ved avspilling?

- Hvordan få Mediaportal til å spille av imagefilene?

Som sagt legg ved logger, de sier hva som er galt ;)

Riktig konfigurert daemon tools fungerer ut av boksen, i daemon tools konfigurasjonen kan så å si alt untatt autostart være fjernet.

Roy

Lenke til kommentar

Åkidåki, logg vedlagt! Her prøvde jeg spille av en tilfeldig iso. Men jeg tror hovedproblemet er at Moving Pictures ikke importerer imagefilene som ligger i film mappen. Denne måtte jeg montere manuellt for å få importert, men når den er demounta så klarer han ikke montere den igjen.

edit: det funker forresten å spille av imagefilene som jeg manuellt monterer nå, ikke gjort noen endringer så vet ikke hvorfor det låste seg første gangen. :)

MediaPortalLogs_19_04_09.zip

Endret av phax
Lenke til kommentar
Åkidåki, logg vedlagt! Her prøvde jeg spille av en tilfeldig iso. Men jeg tror hovedproblemet er at Moving Pictures ikke importerer imagefilene som ligger i film mappen. Denne måtte jeg montere manuellt for å få importert, men når den er demounta så klarer han ikke montere den igjen.

Hei,

Ja, Moving Pictures ser ut til å ha problem med å lytte til den monterte disken. Prøv å klikke en ekstra gang til for å se om den starter.

Virtual Clonde Driver(samme som Daemon tools men uten instillinger, og fungerer ut av boksen) kan også prøves, du setter MP til å bruke daemon.exe some er i virtual Clone mappen.

Roy

Lenke til kommentar

Da har jeg installert Virtual CloneDrive istedet, som forøvrig virket som et bedre program enn Daemon Tools!

Men jeg får samme problemet. Filmene spilles av sålenge de er montert, men MP klarer ikke å montere de automatisk. Skal laste opp en ny logg straks.

Og ingen forandringer på import av iso-filer i Moving Pictures, noen tips her? :)

Ser at i MP under generellt/daemon tools så står Virtual drive som E: mens i windows er den oppgitt som G:, når jeg prøver velge G: i MP så fungerer det ikke å importere monterte filmer og de filmene jeg allerede manuellt har importert ved å montere de forsvinner.

Antar at det er noe her?

MediaPortalLogs_19_04_09.zip

Endret av phax
Lenke til kommentar

Antok det ja, prøvd å velge samme bokstav men det funker ikke. E: derimot fungerer til avspilling og import men ikke auto mount som sagt. Merkelige greier.. :wee:

Prøvde å velge G: og restarte nå, men ingen forskjell.

Men bare for å ha det på det rene, Moving Pictures skal kunne importere iso filene automatisk fra en mappe på hardisken uten at jeg må mounte de manuellt?

Lenke til kommentar
Antok det ja, prøvd å velge samme bokstav men det funker ikke. E: derimot fungerer til avspilling og import men ikke auto mount som sagt. Merkelige greier.. :wee:

Prøvde å velge G: og restarte nå, men ingen forskjell.

Men bare for å ha det på det rene, Moving Pictures skal kunne importere iso filene automatisk fra en mappe på hardisken uten at jeg må mounte de manuellt?

Ja,

Moving Picture monterer slik som MP gjør, ingen forskjell der.

Når du finner en film prøv å klikk p på tastaturet, den skal da starte.

Roy

Lenke til kommentar

Ingen fremgang, P starter kun den filmen som er montert, så automount fungerer fortsatt ikke. (Men måtte velge stasjonsbokstav E: når for å klare importere filmene.)

Synes det er så rart at jeg ikke får opp noen av image-filene i Moving Picture, kun de som jeg monterer manuellt.

For meg virker det som kjernen i problemet ligger her en plass?

Lenke til kommentar
Ingen fremgang, P starter kun den filmen som er montert, så automount fungerer fortsatt ikke. (Men måtte velge stasjonsbokstav E: når for å klare importere filmene.)

Synes det er så rart at jeg ikke får opp noen av image-filene i Moving Picture, kun de som jeg monterer manuellt.

For meg virker det som kjernen i problemet ligger her en plass?

Du har satt opp filmene i MP Configuration -> Plugins -> Movie Pictures?

Ikke sikker på om de har rettet feilen med at .iso, .img etc må være satt i MP Config -> Movies -> Movie Extension, MP trenger ikke det, men vet at MoviePic måtta ha de definert der.

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...