Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Moving Pictures sluker det meste av filmnavn, samt laster ned fanart etc :)

 

Les mer: http://code.google.com/p/moving-pictures/

 

*Anbefales*

 

La inn moving pictures i natt. Totalt overlegent My videos. Raskere, bedre oversikt, treffer bedre på filnavnene. Veldig fornøyd :)

 

Hei,

Den integrerte delen er bare en slags "start" pakke, Moving Pictures er en større og mer fancy utgave laget/vedlikeholdt av MP brukere noe som gjør den spennede også for oss i Teamet ;)

De har lagt ned veldig mye arbeid i den og resultatet er flott, samme med TV-Series flott måte å presentere medie på :)

 

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om noen skin ala streamedMP? Synes det ser utrolig bra ut, og samtidig så legger det inn moving pitcures og tvseries plugin under instalasjonen, så enklere kan det jo ikke bli:) Eneste jeg ikke liker her er musikkdelen, så om noen vet om et bra skin så skrik ut, evnetuelt et tillegg som gjør musikkdelen bedre:)

Er enig i at StremedMP er flott, men "hemmer" bruken av musikk-delen.

 

Endte derfor igjen tilbake på Indigo (Monochrome i blått).

 

Ja ;)

Hehe... hadde faktisk skrevet det samme, men klarte å la være å poste :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et problem når jeg kjøre Movie Picture i fullscreen. Pcen henger seg opp, slik jeg må starte pcen på nytt. Jeg bruker Blue3 skin og av og til Streamed MP.

hva kan vere årsaken?

 

specs på pcen:

 

Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3

AMD athlon 4200+ X2 2.0 gh

2 gb Ram

Lenke til kommentar

Jepp :)

Funker alt fint om du ikke bruker nettverksstasjjoner og/eller Deamon Tool's til å mounte?

 

fra loggen ti MovingPictures:

09-Apr-2009 20:16:53 Info [ MovieImporter]: Failed watching: 'L:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.

09-Apr-2009 20:17:23 Info [ MovieImporter]: Failed watching: 'L:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.

09-Apr-2009 20:17:24 Info [ MovingPicturesGUI]: Playing The Pacifier (I:\Documents and Settings\Eier\Mine dokumenter\DVD - Samling\Vin Diesel - operasjon barnevakt.ISO)

09-Apr-2009 20:17:24 Info [ MovingPicturesGUI]: Mounting image...

09-Apr-2009 20:17:24 Info [ MovingPicturesGUI]: OnStartExternal

09-Apr-2009 20:17:24 Info [ MovingPicturesGUI]: OnStopExternal

09-Apr-2009 20:17:28 Info [ MovingPicturesGUI]: Image mounted: Drive=M:

09-Apr-2009 20:17:28 Info [ MovingPicturesGUI]: Waiting for virtual drive to become available...

09-Apr-2009 20:17:30 Info [ Utility]: Detected Video Disc: DVD

09-Apr-2009 20:17:53 Info [ MovieImporter]: Failed watching: 'L:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.

09-Apr-2009 20:18:23 Info [ MovieImporter]: Failed watching: 'L:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.

09-Apr-2009 20:18:53 Info [ MovieImporter]: Failed watching: 'L:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.

09-Apr-2009 20:18:57 Info [ MovingPicturesGUI]: Re-enabling native autoplay.

09-Apr-2009 20:19:01 Info [GUIListItemMovieComp]: Sort Field: Title Sort Direction: Ascending

09-Apr-2009 20:19:01 Info [ MovingPicturesGUI]: Disabling native autoplay.

09-Apr-2009 20:19:04 Info [ MovingPicturesGUI]: Playing The Pacifier (I:\Documents and Settings\Eier\Mine dokumenter\DVD - Samling\Vin Diesel - operasjon barnevakt.ISO)

09-Apr-2009 20:19:04 Info [ MovingPicturesGUI]: Image was already mounted.

09-Apr-2009 20:19:04 Info [ MovingPicturesGUI]: Image mounted: Drive=M:

09-Apr-2009 20:19:04 Info [ Utility]: Detected Video Disc: DVD

09-Apr-2009 20:19:23 Info [ MovieImporter]: Failed watching: 'L:\' (NoRootDirectory) - Path is currently offline.

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Og da er MediaPortal 1.0.1 ute ser det ut til ;)

 

http://www.team-mediaportal.com/download.html

 

Yup, den er ute nå.

Release notis her (Norsk):

 

MediaPortal 1.0.1 Sluppet!

 

Noen uker senere en planlagt, men vi kan nå stolt presentere slipp av MediaPortal 1.0.1!

Som tidligere nevnt, var vårt mål stabilitet og bruk av MediaPortal samt TV-Server.

Et stort steg i bruken er introduksjon av oppdaterings funksjonen. Med dette menes at for første gang er det mulig å installere over tidligere versjoner uten å miste bruker konfigurasjonen, så man kan nå installere 1.0.1 over 1.0.0.

Alt du trenger å gjøre er starte installasjon og velge oppdater.

 

 

Høydepunkter for slipp av MediaPortal 1.0.1 

 

TV guide:

• Bedring av hastighet i TV Guiden,

• Ny "gruppe" knapp i TV Guiden for bedre / hurtigere bytting mellom de forskjellige TV gruppene.

 

TV-Server:

• Støtte for analoge TV kort er bedret slik at flere kan brukes.

 

Visning / Presentasjon:

• Animasjon i standard skinnet er bedret og føles raskere,

• Skrollende tekst vises mykere uten hakking,

• Undermappe navigasjon er kjappere i mange situasjoner,

• Bedring i bilde enheten ved bruk av database,

• Bedre håndtering av nettverks foldere,

• Kjappere kanal svitsjing (Zapp).

  

Bedre feilhåndtering:

• Brukeren vil få en feilbeskjed presentert når audio / video fil ikke kan avspilles grunnet codecs,

• GPU gjenoppretting i Vista henger ikke operativsystemet ved krasj,

• Bedre håndtering av oppvåkning etter dvale eller sovemodus.

 

Konfigurasjon:

• Slettede optiske disker vil nå bli husket hvis de er fjernet i MP Konfigurasjons verktøyet,

• Support for Power DVD 8's DVD navigasjons filter,

• Tidligere limit for 20 ekstra foldere (shares) er høynet til 128.

 

Andre endringer:

• Opptak kan nå importeres selv om kanalen ikke finnes,

• Bedre handling ved bytte av skinn i MediaPortal GUI,

• Undertekster kan nå aktiveres fra GUI,

• Ny ikke lineær strekk (smart) fra 4:3->16:9,

• Automatisk start av TV-Server når det kreves.

 

Pluss mange andre endringer / forbedringer...

 

Notis for installasjon:

Vær oppmerksom på at oppdaterings funksjonen bare fungerer fra MP 1.0. Hvis du har brukt en SVN versjon må du installere på nytt, hvis du trenger å beholde innstillingene dine ta en titt i wiki artikkel (Engelsk).

Hvis du har skinn eller tillegg (plugins), burde du oppdatere de til siste versjon, hvis ikke kan problemer oppstå.

 

 

Så ha en fin installasjons dag ;)

 

Roy

Lenke til kommentar

Har ett merkelig problem med TV-biten nå, av en eller annen grunn så klipper den ut en del av bildet og strekker dette over hele skjermen.

 

 

Det som skal se slik ut:

 

post-114136-1239476016_thumb.jpg

 

Ser slik ut:

 

post-114136-1239476028_thumb.jpg

 

Med tanke på at det virker på ei maskin og ikke på den andre så er det ikke MP sin feil, men er det noen som har vert borte i noe lignende?

Lenke til kommentar
jepp, det funker funker når jeg ikke bruker DM tools, men det har jeg nøtt å ha:)

 

Hei,

Har du konfigurert daemon tools i MP configuration riktig, med tanke på at disk bokstaven er korrekt?

Ikke hatt problemer med daemon tools her..

 

Roy

 

jepp, jeg fulgte en guide so dette er gjort riktig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...