Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøv å bruk Cyberlink som vide codecs for TV, ingen grunn til at ffdshow skulle kræsje MP.

Mere: satte du "Audio decoder configuration i ffdshow mappen -> under codecs må "mp1, mp2" settes til mp3lib"? libmad.dll brukes ikke da og skulle ikke forårsake kræsj som du har i event log.

Roy

Jeg får ikke bilde når jeg bruker Cyberlink dekodere. MPV er de eneste jeg får bilde med. mp1 og mp2 sto på mp3lib i ffdshow audio decoder configuration når MP kræsjet. Hvis jeg setter mp1, mp2 til libmad så fungerer det, altså jeg får lyd på tv, men NGC fryser fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det noe som har skjedd med EPG'en min igjen. Jeg får laget XML-fila med innhold, men når jeg laster inn infoen i TV server får jeg følgende melding:

Total Channels Imported: 20

Total Programs Imported: 0

edit: Og der fungerte det igjen.

Endret av karakas
Lenke til kommentar
Hei,

Prøv å bruk Cyberlink som vide codecs for TV, ingen grunn til at ffdshow skulle kræsje MP.

Mere: satte du "Audio decoder configuration i ffdshow mappen -> under codecs må "mp1, mp2" settes til mp3lib"? libmad.dll brukes ikke da og skulle ikke forårsake kræsj som du har i event log.

Roy

Jeg får ikke bilde når jeg bruker Cyberlink dekodere. MPV er de eneste jeg får bilde med. mp1 og mp2 sto på mp3lib i ffdshow audio decoder configuration når MP kræsjet. Hvis jeg setter mp1, mp2 til libmad så fungerer det, altså jeg får lyd på tv, men NGC fryser fortsatt.

Hei,

Hmm kan det være noe problemer med installerte codecs(bruk Filmerit og sjekk statusen på codecs innstallert på maskinen din)?

Cyberlink codecs som skal brukes heter "Cyberlink Video/ SP Decoder (PDVD 7)" (eller PDVD8), hvis den ikke virker må det være noe rart......

Roy

Lenke til kommentar
No running FireDTV tools found

[/b][/color][/size][/color][/size]

Jeg har også instalert vista 64bit drivere...

Skjønner ikke helt hva mer jeg kan endre på nå...

Legger ved en logg fra tidligere i dag

Håper noen skjønner noe mer enn meg av dette...

mvh

Kjell

Hmm, bruker du siste SVN av både TV-Server og MediaPortal(hvis ikke last ned, innstaller og test igjen)?

Roy

Da fungerer alle HD kanalene (takk for tipset) :)

Men en liten ting til, når jeg har sett på hd kanaler og går tilbake til vanlige kanaler så mister jeg bilde, men har lyden...

Jeg får tilbake bilde om jeg stopper tv visningen og starter den på nytt...

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

TV guiden kan du enten hente ut fra DVB-streamen, den blir da den samme som på riks-tv dekoderen, altså mangelfull, og full av feil :)

Men du kan også sette den opp til å laste ned automatisk fra SOL eller dagbladet. Litt mer arbeid, men verdt det i lengden.

Skifting av TV-kanaler kan gjøres med f.eks. en fjernkontroll om du har en som fungerer. Microsoft sin kontroll fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Om jeg installerer en singelseat installasjon på det som skal være TV-serveren, vil denne da fortsatt kunne fungere som TV-Server for andre maskiner, eller vil jeg da måtte installere både Standalone TV server og MP klient installasjonene?

Mener du kan bruke en "singleseat" (dvs. en klient+server) som server for andre klienter ja (krøklete setning, men...)

Ang. RiksTV: Sørg for å bruke PowerDVD som codec. (Eneste måten jeg får bilde på, du kan jo prøve andre). Kanalskifting gjøres vha. fj.kontroll, mus eller tast. Pass og på å ha godt signal.

PS: Mange "feil" når folk iikke finner kanaler etc. er at de ikke laster ned DVBfix-en som er beskrevet i manualen (RTM!). Gir ingen link, da alle har godt av å gjøre seg kjent med denne!

Men en liten ting til, når jeg har sett på hd kanaler og går tilbake til vanlige kanaler så mister jeg bilde, men har lyden...

Jeg får tilbake bilde om jeg stopper tv visningen og starter den på nytt...

Om du har ATi kort, så prøv siste driver (stod noe om det i releasenotes til 8.9). Har også vært et MP problem, men skal (etter hva jeg husker) være fikset (prøv siste SVN eller vent på RC3).

Lenke til kommentar

Er det mulig å bruke coreavc eller ffdshow som codec på hd kanaler?

Vi epg bli oppdatert med flere HD kanaler? Discovery HD, nat geo HD, tvn HD, svt HD, Eurosport HD osv?

Savner epg på boomerang og Canal+ sport ekstra i tillegg til de nevnte HD kanaler.

Noe jeg kan gjøre for å hjelpe til så disse blir lagt til?

Er det mulig å legge inn tv-klient uten å bruke mediaportal? Greit å kunne bruke tvserver mot en klient uten å ha mediaportal på feks laptop.

Jeg sliter i tillegg som så mange andre med å få til HD kanaler i mediaportal. Det virker fint i VMC og i dvbviwewer, men i mediaportal får jeg sort bilde og ingen lyd, eller sort bilde og lyd. Har nå testet med cyberling, coreavc og mpc sine codecer.

Noe som vil se over log filene og gi meg noen tips?

Log

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Hadde håpet å unngå å bruke fdshow på hd da det kræsjer med oppskaleringen jeg har av bilde på dvd og tv. Om den skal oppskalere bildet når det er hd kvalitet så blir det bare hakk, da klarer ikke maskinen min å henge med lengre.

Har uansett testet med ffdshow uten å få dette til å virke. Skal teste nyeste versjon, se om det utgjør noen forskjell.

Det som er rart er jo at det fungerer med alle de nevnte codecs i andre programmer, bre ikke i mediaportal.

Lenke til kommentar
Hadde håpet å unngå å bruke fdshow på hd da det kræsjer med oppskaleringen jeg har av bilde på dvd og tv. Om den skal oppskalere bildet når det er hd kvalitet så blir det bare hakk, da klarer ikke maskinen min å henge med lengre.

Har uansett testet med ffdshow uten å få dette til å virke. Skal teste nyeste versjon, se om det utgjør noen forskjell.

Det som er rart er jo at det fungerer med alle de nevnte codecs i andre programmer, bre ikke i mediaportal.

Jeg slet med HD helt til jag la inn siste SVN (oppdatering til MediaPortal), har du gjort det?

Lenke til kommentar

Jeg slet med HD helt til jag la inn siste SVN (oppdatering til MediaPortal), har du gjort det?

Bruker svn som kom 2 oktober, så skal ikke være der feilen ligger.

Lenke til kommentar

Noen som har peil på dette med aspect ratio?

Jeg spiller neo forskjellige formater, .iso\.img (dvd), .mkv(720p eller 1080p) og .avi(xvid). Men uansett så syntes jeg aldrig at jeg får et likt bilde med tanke på aspect ratio, er det mulig å sette at all film skal dekke hele bildet uansett? Tom. på .mkv 1080p så dekker det ikke hele bildet. Hvordan løser dere andre dette?

Jeg har en th-42px80 pc koblet opp mot htpc med hdmi kabel. Jeg får heller ikke noe bra oppløsning som passer skjermen, noen som har noen tips der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...