Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Er det noen som kan ta en titt på loggen min og se om de finner en grunn til at jeg ikke får vist Discovery HD og Eurosport HD?

 

Lurer fælt på dette her...

 

Mvh

Kjell

 

Har allerede svart på dette noen poster føre her, du får svar når jeg får kontakt med han som fikset den andre feilen (se under her) ;)

 

Roy

 

 

Da har jeg fått ut noen logger etter at den hang seg igjenn når jeg prøvde og vise hdtv.

 

Hei, hatt litt mer tid til å se på loggen og feilen ligger i datastrømmen fra floppy kortet til MP, når symbolr raten blir så høy som 30000, er datastrømmen for stor til at floppy håndterer dette korrekt. En lignende feil ble jobbet rundt når det gjaldt DVB-S2(sattelitt og HD). Skal se om jeg kan få tak i han som gjorde dette med den andre og om han har tid til å fikse det for dvb-c også, kan ta litt tid men ha tålmodighet ;)

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Hei

 

Er det noen som kan ta en titt på loggen min og se om de finner en grunn til at jeg ikke får vist Discovery HD og Eurosport HD?

 

Lurer fælt på dette her...

 

Mvh

Kjell

 

Har allerede svart på dette noen poster føre her, du får svar når jeg får kontakt med han som fikset den andre feilen (se under her) ;)

 

Roy

 

 

Da har jeg fått ut noen logger etter at den hang seg igjenn når jeg prøvde og vise hdtv.

 

Hei, hatt litt mer tid til å se på loggen og feilen ligger i datastrømmen fra floppy kortet til MP, når symbolr raten blir så høy som 30000, er datastrømmen for stor til at floppy håndterer dette korrekt. En lignende feil ble jobbet rundt når det gjaldt DVB-S2(sattelitt og HD). Skal se om jeg kan få tak i han som gjorde dette med den andre og om han har tid til å fikse det for dvb-c også, kan ta litt tid men ha tålmodighet ;)

 

Roy

 

 

Da så jeg litt dårlig etter ja...

 

Men jeg har dvb-s2 betyr det at det er en løsning ute allerede?

Lenke til kommentar
Da så jeg litt dårlig etter ja...

 

Men jeg har dvb-s2 betyr det at det er en løsning ute allerede?

 

Hei,

Hvis du har dvb-s2 skal det virke med siste svn, men husk å huk av i TV-Server configuration -> TV Servers-> ditt kort + enable DVB-S2 tuning etc.

Husk å bruk absolut siste firmware for kortet ditt.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Har et lite problem her:

 

Min HTPC er koblet opp trådløst mot filserveren hvor jeg har alle filmer og tv serier. Når jeg feks skal streame en .avi episode på ca 3-400Mb så kommer det et litt hakk i filmen, akkurat som den henger seg. Dette skjer et noen ganger i løpet av feks 40min. Kopierer jeg samme fil over på HTPC og spiller derfra er det ikke noe problem.

 

Om jeg feks spiller en 4GB .mkv fil eller dvd (iso eller .img) fil over nettverket er det heller ikke noe hakking. Noe som er veldig rart ettersom dette er mye større og tyngre filer skulle en tro.

 

Og ja, jeg har prøvd flere forskjellige sånne "små" .avi filer og det gjelder dem alle.

 

Noen som kan ha en aning om hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Nye små, men irriterende problemer. Først og fremst så fryser bildet etter første frame på National Geographic Channel. Jeg har også dobbel lyd på Eurosport, Svensk og dansk for å være presis. Jeg kan skifte den til Norsk og finsk, men da har jeg fortsatt problemet med dobbelt lydspor. I tillegg stiller den tilbake lyden til svensk og dansk om jeg skifter kanal. Løsninger? Her er en logg der jeg er innom både NGC og eurosport.

MediaPortalLogs_19_09_08.zip

 

En helt annen ting er at jeg har rippet over DVD samlingen min til HDD i iso filer og det hadde vært fint å se annet enn en lang liste filnavn i My Videos. Jeg har lest litt i denne tråden om "DVD-versjonen" av My TV series, men denne er fortsatt ganske buggete og jeg har ikke behov for masse beskrivelse å greier, jeg er bare ute etter å få opp coveret på filmen når jeg skifter til Big icons view. Det ligger også en egen movie database fane under movies i mediaportal configurasjon, men når jeg scanner biblioteket der så skjer det egentlig ingenting. Noen ideer?

Endret av 74869340
Lenke til kommentar
Nye små, men irriterende problemer. Først og fremst så fryser bildet etter første frame på National Geographic Channel. Jeg har også dobbel lyd på Eurosport, Svensk og dansk for å være presis. Jeg kan skifte den til Norsk og finsk, men da har jeg fortsatt problemet med dobbelt lydspor. I tillegg stiller den tilbake lyden til svensk og dansk om jeg skifter kanal. Løsninger? Her er en logg der jeg er innom både NGC og eurosport.

MediaPortalLogs_19_09_08.zip

Her er det snakk om å bruke korrekt lyd codecs for tv, bruk ffdshow( åpne Audio decoder configuration i ffdshow mappen -> under codecs må "mp1, mp2" settes til mp3lib.) eller M$ (hvis du har vista), disse takler "mono" kanaler best.

Du må også aktivere støtte for dual mono i MP Configuration -> Television -> TV Client -> Audio Settings & enable AudioDualMono switching, etter det veksler du høyre til begge eller venstre til begge under menyen når du ser på TV.

AudioDualMono er ikke ferdig programmert til å fungere automatisk, det vil bli sett på ved en senere anledning.

 

 

En helt annen ting er at jeg har rippet over DVD samlingen min til HDD i iso filer og det hadde vært fint å se annet enn en lang liste filnavn i My Videos. Jeg har lest litt i denne tråden om "DVD-versjonen" av My TV series, men denne er fortsatt ganske buggete og jeg har ikke behov for masse beskrivelse å greier, jeg er bare ute etter å få opp coveret på filmen når jeg skifter til Big icons view. Det ligger også en egen movie database fane under movies i mediaportal configurasjon, men når jeg scanner biblioteket der så skjer det egentlig ingenting. Noen ideer?

Ting er "buggete" når det nytt å ikke ferdig programmert.

Cover can lages ved å plassere en .pgn/.jpg fil med samme navnet som .iso filen i samme mappe/folder.

 

Roy

Lenke til kommentar
En helt annen ting er at jeg har rippet over DVD samlingen min til HDD i iso filer og det hadde vært fint å se annet enn en lang liste filnavn i My Videos. Jeg har lest litt i denne tråden om "DVD-versjonen" av My TV series, men denne er fortsatt ganske buggete og jeg har ikke behov for masse beskrivelse å greier, jeg er bare ute etter å få opp coveret på filmen når jeg skifter til Big icons view. Det ligger også en egen movie database fane under movies i mediaportal configurasjon, men når jeg scanner biblioteket der så skjer det egentlig ingenting. Noen ideer?

 

Jeg har merket at den ikke finner .iso filmer automatisk, som den gjør med alle andre formater. Prøv å scann i mediaportal ved å trykke på info knappen for en film. Da skal den laste ned cover osv.

Lenke til kommentar

Greit, da er jeg tilbake igjen. Har nå fått dette problemet hvor maskina henger etter at jeg har spilt av en film. Nå skjer dette ved både dvd og mvk avspilling, men kun dersom filmen er helt ferdig eller jeg går ut av dvd'en. Dersom en film på dvd er ferdig, og den hopper tilbake til dvdmenyen, så henger den seg ikke.

 

Enkelte ganger kan jeg bla litt rundt i MP menyene, før den plutselig henger seg etter at jeg har spilt av dvd/mkv, og noen ganger henger den seg etter at jeg har avsluttet MP.

 

Jeg legger ved noen logger slik at de som forstår seg på sånt kanskje kan se hva det er som forårsaker dette.

 

Loggene er samlet inn på følgende måte:

1. Startet log-collector saken.

2. Kjørte clean-up eller hva punkt 1 er

3. Startet MP og spilte av POTC - At worlds end (litt hopp og sprett inne i filmen)

4. Trykket stopp i filmen og kom tilbake til MP

5. Avsluttet MP, noe som medførte at maskina hang seg

6. Restartet maskina, kjørte log-collector igjen, men gikk direkte til punkt 3 og laget en .zip av loggene (vedlagt).

 

Har MP 1.0 RC2 installert, samt ffdshow og ac3. Er litt usikker på konfigurasjonen av disse, så dersom noen har en guide eller noe så tar jeg gjerne en gjennomgang av oppsettet :)

 

Min maskinvare om det er interessant:

 

Silverstone L20M Sølvfarget

MSI FSR NForce3 250GB

AMD 64 3400+

Corsair XMS3200XL DDR-DIMM 512MB PC3200 400MHz

GeForce 6800 Golden Sample Ultra/2100

1 x 160GB Hitachi OS disk

MIST 430W PSU

 

 

 

En helt annen ting er at jeg har rippet over DVD samlingen min til HDD i iso filer og det hadde vært fint å se annet enn en lang liste filnavn i My Videos. Jeg har lest litt i denne tråden om "DVD-versjonen" av My TV series, men denne er fortsatt ganske buggete og jeg har ikke behov for masse beskrivelse å greier, jeg er bare ute etter å få opp coveret på filmen når jeg skifter til Big icons view. Det ligger også en egen movie database fane under movies i mediaportal configurasjon, men når jeg scanner biblioteket der så skjer det egentlig ingenting. Noen ideer?

 

Jeg har merket at den ikke finner .iso filmer automatisk, som den gjør med alle andre formater. Prøv å scann i mediaportal ved å trykke på info knappen for en film. Da skal den laste ned cover osv.

Hva med å prøve MovingPictures-plugin'en ? Kom en ny versjon i natt (0.5.5b) og den har nå støtte for dvd.iso :)

MediaPortalLogs_20_09_08.zip

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar
Nye små, men irriterende problemer. Først og fremst så fryser bildet etter første frame på National Geographic Channel. Jeg har også dobbel lyd på Eurosport, Svensk og dansk for å være presis. Jeg kan skifte den til Norsk og finsk, men da har jeg fortsatt problemet med dobbelt lydspor. I tillegg stiller den tilbake lyden til svensk og dansk om jeg skifter kanal. Løsninger? Her er en logg der jeg er innom både NGC og eurosport.

MediaPortalLogs_19_09_08.zip

 

Bruk nvidia sin codec til lyd, da virker det utmerket. Regner med at du har samme problem på feks disney? Du kan velge lydspråk som skal brukes i mediaportal config eller i tvserver, husker ikke helt nå.

 

 

En helt annen ting er at jeg har rippet over DVD samlingen min til HDD i iso filer og det hadde vært fint å se annet enn en lang liste filnavn i My Videos. Jeg har lest litt i denne tråden om "DVD-versjonen" av My TV series, men denne er fortsatt ganske buggete og jeg har ikke behov for masse beskrivelse å greier, jeg er bare ute etter å få opp coveret på filmen når jeg skifter til Big icons view. Det ligger også en egen movie database fane under movies i mediaportal configurasjon, men når jeg scanner biblioteket der så skjer det egentlig ingenting. Noen ideer?

 

Mulig jeg ikke helt skjønner problemet ditt her, men du kan jo bare scanne filmmappen via mediaportal. Pass på at du har lagt til .iso under filmformater i mediaportal config. Etter dette velger du "velg visning" og velger tittel. Da får du bort listen og får opp cover slik du ber om.

 

En raskere måte er som alt nevnt, bruk "moving pictures" plugin. http://code.google.com/p/moving-pictures/

 

Sistnevnte er mye raskere å søke opp filmer, og mye mer nøyaktig enn mediaportal når det kommer til å finne riktig film.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Her er det snakk om å bruke korrekt lyd codecs for tv, bruk ffdshow( åpne Audio decoder configuration i ffdshow mappen -> under codecs må "mp1, mp2" settes til mp3lib.) eller M$ (hvis du har vista), disse takler "mono" kanaler best.

Du må også aktivere støtte for dual mono i MP Configuration -> Television -> TV Client -> Audio Settings & enable AudioDualMono switching, etter det veksler du høyre til begge eller venstre til begge under menyen når du ser på TV.

AudioDualMono er ikke ferdig programmert til å fungere automatisk, det vil bli sett på ved en senere anledning.

 

Det er mye mulig at FFDshow fikser problemene med dobbel lyd og fryst bilde, men det introduserer også ett nytt problem. Med FFDshow som audio dekoder så kræsjer Mediaportal med en gang jeg går inn på My TV.

 

Logg:

MediaPortalLogs_21_09_08.zip

Lenke til kommentar
Her er det snakk om å bruke korrekt lyd codecs for tv, bruk ffdshow( åpne Audio decoder configuration i ffdshow mappen -> under codecs må "mp1, mp2" settes til mp3lib.) eller M$ (hvis du har vista), disse takler "mono" kanaler best.

Du må også aktivere støtte for dual mono i MP Configuration -> Television -> TV Client -> Audio Settings & enable AudioDualMono switching, etter det veksler du høyre til begge eller venstre til begge under menyen når du ser på TV.

AudioDualMono er ikke ferdig programmert til å fungere automatisk, det vil bli sett på ved en senere anledning.

 

Det er mye mulig at FFDshow fikser problemene med dobbel lyd og fryst bilde, men det introduserer også ett nytt problem. Med FFDshow som audio dekoder så kræsjer Mediaportal med en gang jeg går inn på My TV.

 

Logg:

MediaPortalLogs_21_09_08.zip

Hei,

Prøv å bruk Cyberlink som vide codecs for TV, ingen grunn til at ffdshow skulle kræsje MP.

 

Mere: satte du "Audio decoder configuration i ffdshow mappen -> under codecs må "mp1, mp2" settes til mp3lib"? libmad.dll brukes ikke da og skulle ikke forårsake kræsj som du har i event log.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Da så jeg litt dårlig etter ja...

 

Men jeg har dvb-s2 betyr det at det er en løsning ute allerede?

 

Hei,

Hvis du har dvb-s2 skal det virke med siste svn, men husk å huk av i TV-Server configuration -> TV Servers-> ditt kort + enable DVB-S2 tuning etc.

Husk å bruk absolut siste firmware for kortet ditt.

 

Roy

 

Hei

 

Jeg får fremdeles ikke vist disse to HD kanalene...

 

Var inne og hentet ut litt info fra tvkortet så kanskje dere ser om det er noe feil der.

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Generated on (Y/M/d): 2008.09.21

 

FireDTV / FloppyDTV devices:

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

devices found: 1

 

Status for device 1

 

Model : FloppyDTV S2

 

GUID : 0x0012872404001C0C

 

HW Ver.: 01.24.04

 

FW Ver.: 1.5.0 Build 22720

 

Driver : 5.0.1

 

Frontend Status:

 

Sig.Str.: 0%, BER: 0

 

Locked : NO

 

CAM Module: Conax 4.00e

 

Windows System Information:

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

OS Path: C:\Windows

 

OS Version:

 

Microsoft Windows Vista, Service Pack 1 (Build: 6001)

 

OHCI Controller:

 

Manufacturer: Texas Instruments

 

Description: Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

 

MCE Plugin:

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

No Plugin Version found!

 

No Service found!

 

Program files path: 'C:\Program Files (x86)'

 

 

 

FireDTV Transponder List:

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

No Transponder Lists found!

 

FireDTV Tools:

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

No running FireDTV tools found

 

Jeg har også instalert vista 64bit drivere...

Skjønner ikke helt hva mer jeg kan endre på nå...

 

Legger ved en logg fra tidligere i dag

 

Håper noen skjønner noe mer enn meg av dette...

 

mvh

Kjell

MediaPortalLogs_21_09_08.zip

Endret av kjeb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...