Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Nå begynner ting å falle på plass. Etter en hel del testing i går fant jeg tilfeldingvis ut at de kanalene jeg fant når jeg søkte i tv-server var de samme kanalene som lå i det transportbåndet jeg sist hadde sett på i FireDTV Viewer. Jeg prøvde meg på en driveroppdatering på tv-kortet og vips så fant den alle kanalene igjen:)

 

Alle problemene er imidlertid ikke helt borte. Jeg er helt kvitt feilmeldingen "uanble to start graph" så rescanning hjalp i så måte, takk for tipset. Men nå får jeg beskjed om at "channel is scrambled" litt i ny og ne. Det er helt merkelig fordi jeg kan sitte å se på NRK 1, gå til TV2 en liten stund og få beskjed om at NRK 1 er kryptert når jeg skal tilbake dit. Om jeg bare skifter litt kanaler og venter litt så virker plutselig NRK 1 igjen. Veldig irriterende problem selv om det ikke inntreffer så ofte.

 

Og bare helt til slutt, noen som har noen tips til hvordan jeg kan redusere tiden det tar å skifte kanal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig og endre snarveiene (tastatur) i my tv?

Kunne tenkt meg og endre de for og få opp og ned i kanalene slik at jeg får det riktig med fjernkontrollen...

 

Og hva er snarveiene for my tv, my foto, my music, my movie og my dvd?

 

Jeg sliter forøverig med manglende lyd på noen av kanalene, noen som har tips for det også?

 

Mvh

Kjell

Lenke til kommentar

Hei,

Når det gjelder problemer rundt "unable to create graph" så er den eneste måten å finne dette ut på å legge ved samtlige logger, å bare nevne det her vil ikke fikse problemet ;)

 

Manglende lyd er garantert feil lyd kodec, kan fikses med å laste ned ffdshow(siste versjon herfra etter installering MÅ, Audio decoder configuration i ffdshow mappen åpnes og under codecs må "mp1, mp2" settes til mp3lib. Har du vista kan du bruke M$ MPEG 1/DD Audio dekoder brukes. Disse to er de eneste som fungerer med mono + mono x4(venstre + høyre mono x2) kanaler som er mye brukt bortover.

 

Keyboard snarveiene endres i MP Configuration -> General -> Keys and shortcuts.

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Når det gjelder problemer rundt "unable to create graph" så er den eneste måten å finne dette ut på å legge ved samtlige logger, å bare nevne det her vil ikke fikse problemet ;)

 

Manglende lyd er garantert feil lyd kodec, kan fikses med å laste ned ffdshow(siste versjon herfra etter installering MÅ, Audio decoder configuration i ffdshow mappen åpnes og under codecs må "mp1, mp2" settes til mp3lib. Har du vista kan du bruke M$ MPEG 1/DD Audio dekoder brukes. Disse to er de eneste som fungerer med mono + mono x4(venstre + høyre mono x2) kanaler som er mye brukt bortover.

 

Keyboard snarveiene endres i MP Configuration -> General -> Keys and shortcuts.

 

Roy

 

 

Da fikk jeg plutselig lyd :D

Og fant den menyen etterhvert...

 

Jeg sliter med og få vist HD kanaler, har du noe tips om det også?

Har siste ffdshow på maskinen...

Endret av kjeb
Lenke til kommentar

Hei,

HD kanaler, hmmm:

1. Skjermkort som støtter "hardware" aksellrasjon (fungerer også med svakere men her må cpu være kraftig!)

2. Bruk Cyberlink PowerDVD 7 eller 8 for h.264 codecs

3. Bruk ffdshow konfigurert som før fortalt om for lyd

4. Å timeshifte til disk krever god hastighet på disken da det mange ganger går opp i mot 20 mb/s i streamen(det er det jeg har sett her, samt dekode streamen koster en del cpu aktivitet).

5. Husk mye hd materiell er bare på test stadiet i MP, men det skal fungere.(har selv bare Canal Digital via sat for testing, og det virker iallefall)

6. legg ved logg når det ikke fungerer ;)

Lenke til kommentar
Hei,

HD kanaler, hmmm:

1. Skjermkort som støtter "hardware" aksellrasjon (fungerer også med svakere men her må cpu være kraftig!)

2. Bruk Cyberlink PowerDVD 7 eller 8 for h.264 codecs

3. Bruk ffdshow konfigurert som før fortalt om for lyd

4. Å timeshifte til disk krever god hastighet på disken da det mange ganger går opp i mot 20 mb/s i streamen(det er det jeg har sett her, samt dekode streamen koster en del cpu aktivitet).

5. Husk mye hd materiell er bare på test stadiet i MP, men det skal fungere.(har selv bare Canal Digital via sat for testing, og det virker iallefall)

6. legg ved logg når det ikke fungerer ;)

 

 

Heisann

 

Data kraft skulle jeg ha nok av da jeg kjører følgende oppsett:

Gigabyte GA-X48-DS4 (rev. 1.3)

Intel Core 2 Duo E8400

OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Upgrade 4GB-Kit (2x2048MB)

Corsair HX 620W

Sapphire Radeon HD 3850 512 MB Ultimate Edition

DIGITAL-everywhere FloppyDTV DVB-S/CI Light Package

Conax cam

LG GGC-H20L

Logitech diNovo Edge

Vista home basic 64bit

 

Finnes det noe gratis codec og bruke i forbindelse med HD er lei på og kjøpe Powerdvd...

 

Jeg kjører forresten også Canal Digital via satelitt, så dine løsninger burde jo fungere hos meg også...

Lenke til kommentar
Roy:

 

Vet du om epg virker på Voice, Canal+ Sport2 og Canal+ Sport extra? Jeg får ikke opp epg på noen av disse kanalene lengre, og er ganske lenge siden det virket.

 

Har prøvd å oppdatere filene og det som trengs, men mangler fortsatt på disse kanalene.

 

Hei,

Ja det skal virke(alle formene fungerer i allefall her, både dvb-s, dvb-t og sol/dagbladet), tar du epg fra dvb-n eller via sol/dagbladet?

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Når det gjelder codec kan du teste mpc vidoecodec som du kan laste ned herfra den heter mpchc_x86_v1.1.604.0_MPCVideoDec.zip og ja før du spør ;) den må være for x86 fordi MP er bygd for x86 og bruker x86 filter i directshow.

MPC må da velges for h.264 codecs i MP Config -> Television.

 

Roy

 

Den filen di linker til der er en .ax fil.

Hvordan instalerer jeg den?

(sikkert et dumt spørsmål men... ;))

Lenke til kommentar
Roy:

 

Vet du om epg virker på Voice, Canal+ Sport2 og Canal+ Sport extra? Jeg får ikke opp epg på noen av disse kanalene lengre, og er ganske lenge siden det virket.

 

Har prøvd å oppdatere filene og det som trengs, men mangler fortsatt på disse kanalene.

 

Hei,

Ja det skal virke(alle formene fungerer i allefall her, både dvb-s, dvb-t og sol/dagbladet), tar du epg fra dvb-n eller via sol/dagbladet?

 

Roy

 

Via sol. Får prøve en gang til i morgen tenker jeg. Bør jeg oppdatere tvserver eller er det noe annet som kan hjelpe? Er vel snart to mnd siden sist jeg la inn nyeste versjon.

Lenke til kommentar
Hei,

Når det gjelder codec kan du teste mpc vidoecodec som du kan laste ned herfra den heter mpchc_x86_v1.1.604.0_MPCVideoDec.zip og ja før du spør ;) den må være for x86 fordi MP er bygd for x86 og bruker x86 filter i directshow.

MPC må da velges for h.264 codecs i MP Config -> Television.

 

Roy

 

Den filen di linker til der er en .ax fil.

Hvordan instalerer jeg den?

(sikkert et dumt spørsmål men... ;))

Hei,

.ax filen legger du i en mappe på C:\Filter\x86\ , så må du fra "kjør"(run) kommandoen taste du in regsv32 + dra å slipp .ax filen i kjør kommandoen + ok, du skal da få beskjed om at den er lagt i registret.

Linjen skulle bli noe slik som regsvr32 C:\Filer\x86\regsvr32 "Mpeg2DecFilter.ax"

 

Roy

 

Roy:

 

Vet du om epg virker på Voice, Canal+ Sport2 og Canal+ Sport extra? Jeg får ikke opp epg på noen av disse kanalene lengre, og er ganske lenge siden det virket.

 

Har prøvd å oppdatere filene og det som trengs, men mangler fortsatt på disse kanalene.

 

Hei,

Ja det skal virke(alle formene fungerer i allefall her, både dvb-s, dvb-t og sol/dagbladet), tar du epg fra dvb-n eller via sol/dagbladet?

 

Roy

 

Via sol. Får prøve en gang til i morgen tenker jeg. Bør jeg oppdatere tvserver eller er det noe annet som kan hjelpe? Er vel snart to mnd siden sist jeg la inn nyeste versjon.

Hei,

Ingen spesielle oppdateringer for grabber på flere måneder.

 

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Når det gjelder codec kan du teste mpc vidoecodec som du kan laste ned herfra den heter mpchc_x86_v1.1.604.0_MPCVideoDec.zip og ja før du spør ;) den må være for x86 fordi MP er bygd for x86 og bruker x86 filter i directshow.

MPC må da velges for h.264 codecs i MP Config -> Television.

 

Roy

 

Den filen di linker til der er en .ax fil.

Hvordan instalerer jeg den?

(sikkert et dumt spørsmål men... ;) )

Hei,

.ax filen legger du i en mappe på C:\Filter\x86\ , så må du fra "kjør"(run) kommandoen taste du in regsv32 + dra å slipp .ax filen i kjør kommandoen + ok, du skal da få beskjed om at den er lagt i registret.

Linjen skulle bli noe slik som regsvr32 C:\Filer\x86\regsvr32 "Mpeg2DecFilter.ax"

 

Roy

 

 

Hei fikk ikke dette til...

Kjørte følgende i kjør vinduet: regsv32 C:\filter\x86\MPCVideoDec.ax

Fikk da en feilmelding: Finner ikke Regsv32. kontroller at du skrev navnet riktig, og prøv på nytt.

 

Er dette riktig instaleringsmetode i vista 64bit?

sliter med dette ;)

 

-Kjell

Endret av kjeb
Lenke til kommentar
Hei,

Når det gjelder codec kan du teste mpc vidoecodec som du kan laste ned herfra den heter mpchc_x86_v1.1.604.0_MPCVideoDec.zip og ja før du spør ;) den må være for x86 fordi MP er bygd for x86 og bruker x86 filter i directshow.

MPC må da velges for h.264 codecs i MP Config -> Television.

 

Roy

 

Den filen di linker til der er en .ax fil.

Hvordan instalerer jeg den?

(sikkert et dumt spørsmål men... ;) )

Hei,

.ax filen legger du i en mappe på C:\Filter\x86\ , så må du fra "kjør"(run) kommandoen taste du in regsv32 + dra å slipp .ax filen i kjør kommandoen + ok, du skal da få beskjed om at den er lagt i registret.

Linjen skulle bli noe slik som regsvr32 C:\Filer\x86\regsvr32 "Mpeg2DecFilter.ax"

 

Roy

 

 

Hei fikk ikke dette til...

Kjørte følgende i kjør vinduet: regsv32 C:\filter\x86\MPCVideoDec.ax

Fikk da en feilmelding: Finner ikke Regsv32. kontroller at du skrev navnet riktig, og prøv på nytt.

 

Er dette riktig instaleringsmetode i vista 64bit?

sliter med dette ;)

 

-Kjell

 

Hei,

Som sagt for x86 programmer må du ha x86 filter i directshow hvis ikke fungerer det ikke.

Linjen skal være som inne i klammene (regsvr32 "C:\filter\x86\MPCVideoDec.ax")kopier denne å lim inn i kjør kommandoen.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Hei,

Når det gjelder codec kan du teste mpc vidoecodec som du kan laste ned herfra den heter mpchc_x86_v1.1.604.0_MPCVideoDec.zip og ja før du spør ;) den må være for x86 fordi MP er bygd for x86 og bruker x86 filter i directshow.

MPC må da velges for h.264 codecs i MP Config -> Television.

 

Roy

 

Den filen di linker til der er en .ax fil.

Hvordan instalerer jeg den?

(sikkert et dumt spørsmål men... ;) )

Hei,

.ax filen legger du i en mappe på C:\Filter\x86\ , så må du fra "kjør"(run) kommandoen taste du in regsv32 + dra å slipp .ax filen i kjør kommandoen + ok, du skal da få beskjed om at den er lagt i registret.

Linjen skulle bli noe slik som regsvr32 C:\Filer\x86\regsvr32 "Mpeg2DecFilter.ax"

 

Roy

 

 

Hei fikk ikke dette til...

Kjørte følgende i kjør vinduet: regsv32 C:\filter\x86\MPCVideoDec.ax

Fikk da en feilmelding: Finner ikke Regsv32. kontroller at du skrev navnet riktig, og prøv på nytt.

 

Er dette riktig instaleringsmetode i vista 64bit?

sliter med dette ;)

 

-Kjell

 

Hei,

Som sagt for x86 programmer må du ha x86 filter i directshow hvis ikke fungerer det ikke.

Linjen skal være som inne i klammene (regsvr32 "C:\filter\x86\MPCVideoDec.ax")kopier denne å lim inn i kjør kommandoen.

 

Roy

 

Hei igjenn

kopierte inn den malen du la ut til meg, men fikk igjenn en feilmelding:

modulen er lastet men kallet til DllRegisterSerer mislyktes med feilkoden 0x80070005

 

Jeg skjønner ikke annet enn at feilmeldingene blir lengre ;)

Noen ide?

Lenke til kommentar
Hei igjenn

kopierte inn den malen du la ut til meg, men fikk igjenn en feilmelding:

modulen er lastet men kallet til DllRegisterSerer mislyktes med feilkoden 0x80070005

 

Jeg skjønner ikke annet enn at feilmeldingene blir lengre ;)

Noen ide?

Hei,

Det betyr at du ikke har tillatelse til å utføre endringer i registret, hva dette skyldes vet jeg ikke (antivirus, Vista UAC, non admin rettigheter, etc)

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...