Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Det skal jeg få ordnet vet du :)

Hvor finner jeg loggene og hvilke er det? Er det evt noen programmer jeg må kjøre for å få frem disse?

 

Har det f.eks noe for seg å slette loggene og så fyre opp MP og gjenskape problemet slik at loggene er "ferske" og inneholder så lite som mulig sammen med feilen?

Hei,

Du kan bruke "MediaPortal Debug-Mode" linken i start menyen -> Team MediaPortal -> MediaPortal, den starter mp i debug mode og samler all informasjonen etter at du har testet det du skal, kan lønne seg slette alle logger først men ikke nødvendig.

 

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen andre som sliter med at Mediaportal henger seg når man blar i filmer ved "Filmstrip"-visning? I alle andre visningsmoduser fungerer det fint.

Hei,

Nei, men dette kommer an på filenes plassering (nettverk, lokalt), om du har bilder der (folder eller filmnavn.jpg og om de er store eller små), CPU eller grafikk kort, minne i maskinen etc.

Hvis du har mange filmer i en folder (200 eller mer) så vil det ta tid å laste de samt eventuelt bilder som skal med, bruker du databasevisning så skal det være kjappere. Du kan legge ved logger (som altid) så skal jeg se om det er noe som henger der.

 

Roy

Lenke til kommentar
Hmm, dem har ikke jeg på min fjernkontroll:/ Noen som har lik som min og har fått til undertekster?

 

Fjernkontrollen din har ikke den knappen som er for undertekster "by default", men du kan remappe en annen knapp til å gjøre dette. Om du ikke har tv-kort og bruker record knappen, kan du bruke denne f.eks.

 

Gå inn på configuration-->remote-->microsoft MCE og velger "mapping" knappen. Resten er ganske selvforklarende.

Lenke til kommentar

Da kan jeg meddele at etter oppgradering til MP 1.0 RC2 så har problemet mitt blitt værre. Nå henger MP etter avspilling av serier også (.mkv).

 

Jeg forsøkte nettopp å starte opp MP i debug mode og så spille av en episode. Da er vel meningen at MP skal fange opp evt feil underveis og skrive en logg på hva som skjedde ? Jeg ba den legge en .zip fil med logger på skrivebordet, men da den hang og jeg måtte restarte pc'n, så var det ingen logger der. Betyr det at den ikke klarte å generere logger?

 

Er det evt noen andre logger som jeg kan laste opp her som dere kan ta en titt på ?

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens.

Etter å ha slått hode i veggen i flere timer i går kveld så tok jeg til slutt å avinstallerte MP og fjernet alt som jeg kunne av spor etter den. La så inn en fresh install av 1.0 RC2, sammen med ffdshow (versjonen som ligger under "essentials" på siden), Haali media splitter og AC3filter, samt Indigo skinnet. Etter dette har maskina oppført seg eksemplarisk :) Jeg mener å huske at den har gjort det tidligere også, men at jeg så har fått dette henge problemet en gang, og etter det baller det bare på seg. Skal se om jeg kan legge merke til om jeg gjør noe spess når dette oppstår.

 

Forøvrig kan jeg legge til at jeg akkurat nå tester "Moving Pictures"-plugin saken, og den er helt fantastisk :love:

Lenke til kommentar

Heisann, etter å ha lett og funnet svar på mye i denne tråden har jeg bare ett lite problem igjen før mitt HTPC prosjekt er ferdig (haha som om det noen gang blir ferdig :p ) Jeg har ett Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver tv-kort sammen med mediaportal RC2.

 

Problemet er at noen kanaler virker, mens mesteparten kommer det feilmelding når jeg prøver å vise. For å virkelig irritere får jeg tre forskjellige feilmeldinger litt ettersom hvilken kanal jeg prøver å se.

 

Kanalene som virker er:

Canal + Sport 1

Canal + Hits

Canal + Comedy

Canal + Drama

 

Kanalen der jeg får feilmeldingen "Channel is scrambled":

Canal + First (Denne kanalen er det i grunn ikke så fralig med, men om noen hvet hva problemet er så er dere velkommene til å hjelpe.)

 

Kanalene der jeg får feilmeldingen "No video/audio detected":

Canal + Sport 2

Canal + Sport Extra

CNBC/Nat Geo Channel

TV1000 Family

 

Kanalene der jeg får feilmeldingen "Unable to start graph":

Canal + Action

Cartoon

Discovery

Eurosport

Eurosport 2

FEM

MTV

NRK 1

NRK 2

NRK 3

Silver

SportN

Star

The Voice

TV 1000

TV 1000 Action

TV 1000 Classic

TV 1000 HD

TV 1000 Nordic

TV 1000 Plus One

TV 2

TV 2 Film

TV 2 Nyhetskanalen

TV 2 Sport 1

TV 2 Sport 2

TV 2 Sport 3

TV 2 Sport 4

TV 2 Zebra

TV 3

TV Norge

Viasat 4

Viasat sport 2

Viasat sport 3

 

 

Som dere ser så mangler jeg de aller fleste kanalene. Jeg har gått igjennom hele denne lista med FireDTV Viewer, det medfølgende tvprogrammet til dette tv-kortet, og der fungerer hver eneste av de overnevnte kanalene helt perfekt. Håper noen har mulighet til å hjelpe meg. Om det trengs mer info om oppsett, skjermbilder eller andre ting så bare si i fra så skal jeg legge ut.

Lenke til kommentar
Heisann, etter å ha lett og funnet svar på mye i denne tråden har jeg bare ett lite problem igjen før mitt HTPC prosjekt er ferdig (haha som om det noen gang blir ferdig :p ) Jeg har ett Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver tv-kort sammen med mediaportal RC2.

 

Som dere ser så mangler jeg de aller fleste kanalene. Jeg har gått igjennom hele denne lista med FireDTV Viewer, det medfølgende tvprogrammet til dette tv-kortet, og der fungerer hver eneste av de overnevnte kanalene helt perfekt. Håper noen har mulighet til å hjelpe meg. Om det trengs mer info om oppsett, skjermbilder eller andre ting så bare si i fra så skal jeg legge ut.

 

Hei,

Trenger loggene for å finne ut av det, slik tester du:

1. start MediaPortal Debug-Mode (Start meny -> Programmer -> Team MediaPortal -> MediaPortal Mappen) klikk første steget deretter "launch etc")

2. Se på en tv kanal som du vet virker, bytt deretter til en som ikke virker.

3. Lukk MediaPortal, kjør after testing etterpå

4. legg ved loggene her i en post så skal jeg se på de.

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Trenger loggene for å finne ut av det, slik tester du:

1. start MediaPortal Debug-Mode (Start meny -> Programmer -> Team MediaPortal -> MediaPortal Mappen) klikk første steget deretter "launch etc")

2. Se på en tv kanal som du vet virker, bytt deretter til en som ikke virker.

3. Lukk MediaPortal, kjør after testing etterpå

4. legg ved loggene her i en post så skal jeg se på de.

 

Roy

 

Her er loggen:

MediaPortalLogs_07_09_08.zip

 

Du ser det sikkert ut av loggen, men for sikkerhets skyld så tar vi ett sammendrag av hva jeg gjorde.

 

Startet my tv som sto på Canal + Hits - Virket ok

skiftet til Canal + Sport 2 - Feilmelding "no video/audio detected"

skiftet til Canal + Sport 1 - Virket ok

skiftet til NRK 1 - Feilmelding "no video/audio detected"

skiftet til TV 2 - Feilmelding "unable to start graph"

skiftet til Canal + First - Feilmelding "channel is scrambled"

skiftet til Canal + Comedy - Virket ok

skiftet til TV 3 - Feilmelding "no video/audio detected"

skiftet til SportN - Feilmelding "unable to start graph"

skiftet til Canal + Sport 1 - Virket ok

 

Virker som om det er litt lotto hvilken feilmelding jeg får. Når jeg testet før jeg startet loggen så virket tv 2 og tv norge fint mens canal + sport 1 fikk feilmeldingen "unable to start graph". Og som du ser så har feilmeldingen endret seg på NRK 1 og TV 3 siden det forrige innlegget.

 

Håper du blir litt klokere av den loggen enn meg for jeg skjønte ingenting av den :blush: Uansett, takk for at du tar deg bryet med å se på problemet mitt.

Lenke til kommentar
Når man ser en film er det mulig å få opp en avansert meny da? Feks som gjør at man kan justere på lyden(om man vil at den skal gå fortere i forhold til bildet), eller om man vil justere texten, få den til å gå fortere eller saktere?

 

Ja, bare trykk på knappen som får opp "OSD" når du ser film. "Y" på tastaturet, eller "info" knappen på fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Har et lite problem her.

 

Som dere ser på bildene så ser det ikke helt bra ut ved bruk av tvseries plugin. Nederste bildet passer ikke inn virker det som, og informasjonen som står der forsvinner helt bort i bildet.

 

Noen som har noen tips til hva jeg har gjort feil her?

 

post-17931-1220825746_thumb.jpg

 

post-17931-1220825753_thumb.jpg

 

Noen som vet om det finnes en "Tivo" lignende funksjon til mediaportal? Hovedsaklig for å fjerne reklame fra opptak, samt finne serier den tror du liker.

 

Ser Beyond TV er et program som gjør dette, men hvordan virker dette sammen med mediaportal og for oss her i Norge?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Moving Pitcure er kjempe bra, ser helt rått ut:)

 

Ser fram til ny oppdatering av den så en får med tøtte for dvd-image og litt andre småting.

Vet du hvor jeg spesifiserer at jeg ikke ønsker den listevisningen, men heller "large thumbnail" saken? Finner den ikke. Mulig jeg overser den

 

Finnes der noe plugin som gjør musikkdelen bedre?

Jeg har ikke funnet noen hvertfall, så jeg kjøpte meg en Squeezebox Duet istede :love:

Lenke til kommentar
Håper du blir litt klokere av den loggen enn meg for jeg skjønte ingenting av den :blush: Uansett, takk for at du tar deg bryet med å se på problemet mitt.

Hei,

Prøv å skanne for kanaler en gang til, feilen ligger i at MP ikke finner "service id" for kanalene som feiler.

 

Roy

 

Nå skjønner jeg ingenting. Jeg gjorde som du sa og fjernet alle kanalene for å søke dem inn på nytt. Men når jeg søker nå så finner jeg bare de samme 5 kanalene hele tiden!

Jeg finner:

NRK 1

NRK 2

NRK 3

TV 2 Sport 4

TV 2 Sport 5

 

disse 5 kanalene er tilfeldigvis de fem første kanalene i FireDTV Viewer også. Jeg har nå prøvd å Scan Predefined Provider på alle sammen og på hver eneste frekvens den søker på så finner den 0 nye men oppdaterer 5. Jeg har også prøvd å scanne manuelt, men jeg har ikke helt peiling på hvilke frekvenser og liknende jeg ser etter. Det viser seg at det ikke er nødvendig i og med at uansett hvilken frekvens og symbolrate jeg plotter inn så finner den de samme 16 transponders, den spør om jeg vil søke, og det vil jeg jo, noe som fører til det samme resultatet som før. Altså at den ikke finner noen nye kanaler, men oppdaterer de 5 kanalene jeg allerede har på hver eneste frekvens. Har også prøvd å reinstallere TV-server uten at deg gav noe forskjell. Alle kanalene virker fortsatt i FireDTV Viewer forresten.

 

Ett luspunkt er det imidlertid, alle de 5 kanalene virker i mediaportal:p

Endret av 74869340
Lenke til kommentar
Moving Pitcure er kjempe bra, ser helt rått ut:)

 

Ser fram til ny oppdatering av den så en får med tøtte for dvd-image og litt andre småting.

Vet du hvor jeg spesifiserer at jeg ikke ønsker den listevisningen, men heller "large thumbnail" saken? Finner den ikke. Mulig jeg overser den

 

Vet hvordan en bytter, er jo via "more knappen" på fjernkontrollen. Har ikke testet om den husker valget til neste gang jeg kommer inn igjen, men tar nesten det som en selvfølge.

 

Er forresten kommet enBeta av pluginet, så håper på det er en del som er rettet opp der.

Lenke til kommentar
Håper du blir litt klokere av den loggen enn meg for jeg skjønte ingenting av den :blush: Uansett, takk for at du tar deg bryet med å se på problemet mitt.

Hei,

Prøv å skanne for kanaler en gang til, feilen ligger i at MP ikke finner "service id" for kanalene som feiler.

 

Roy

 

Nå skjønner jeg ingenting. Jeg gjorde som du sa og fjernet alle kanalene for å søke dem inn på nytt. Men når jeg søker nå så finner jeg bare de samme 5 kanalene hele tiden!

 

Ett luspunkt er det imidlertid, alle de 5 kanalene virker i mediaportal:p

Hei,

Du skulle ikke fjerne de, kun skanne en gang til, slik at listen oppdateres med eventuelt manglende verdier, kan være noe rart med MP og skanning eller signalet som sendes til deg, dvs må kanskje endre noen verdier for skanning (bedre tid/øke innstillinger for pmt til bortimot 60 sekunder for skanning), har du en liste over hvilken frequens dvb-c ligger på hos deg?

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...