Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man ser en .mkv eller .avi fil med tilhørende subtitles fil(feks .srt) hvordan bytter man hva slags språk man vil ha eventuelt slå av subtitles?

 

Og er det mulig å fikse det via fjernkontrollen når man spiller filmen? Jeg har den fjernkontrollen:

mceremote.gif

Den er helt lik, jeg bare mangler de 2 knappene oppe hvor det står TV og PC på.

Lenke til kommentar

Heisann folkens. Jeg lurte på om det var mulig å få litt hjelp med et plagsomt problem jeg har på HTPC'n min med MP ?

 

Jeg sliter med at MP henger seg etter at jeg har spilt av en DVD. Dette problemet begynte på MP 0.2.3 og skjedde først ved avspilling av divx (.avi) filer, og da spesielt serier. Etter å ha søkt litt rundt på diverse forum fant jeg en tråd på MP forumet som handlet om akkurat det samme problemet. Der stod det at en oppgradering av lydkortdriverene til hovedkortet mitt (ac97) ville løse problemet. Det gjorde det også, men problemet dukket opp igjen ved avspilling av DVD'er :(

 

I går installerte jeg MP 1.0RC2 i håp om at det ville fikse problemet, men det gjorde det altså ikke.

 

Er det noen som har hatt dette problemet tidligere? Kanskje det er en innstilling som jeg (ikke) har gjort som fører til dette? MP installasjonen er helt rett frem. Ikke gjort noen spesielle innstillinger noe sted (mener jeg hvertfall). ffdshow og ac3filter var installert fra før, og det virket som om MP detekterte dette, for de var valgt som kodeker her og der.

 

Om dere trenger noen screenshots eller logfiler så er det bare å hyle ut, så skal jeg fikse det.

Lenke til kommentar
Først: "Hvilken codec"

 

FFDShow tar det meste, men for å spille av Bluray så må du gå til innkjøp av en BR-spiller som f.eks. PowerDVD eller Arcsoft TMT

 

Tenker på video avspilling ja :)

Jeg vet liksom ikke hvem jeg trenger...

 

Jeg ser at noen tvkanaler fryser på skjermen men skal prøve ffdshow nå :)

Lenke til kommentar
Trenger anbefaling av ett bra skin som passer sammen med dette plugin:

 

http://forum.team-mediaportal.com/moving-p...l-thread-44181/

 

BlueTwo skal vel fungere?

 

Ser de fleste virker, men så lenge det ikke er støtte for iso filer i plugginet er det desverre uaktuelt å bruke det.

 

Var uansett utrolig stilig, så jeg krysser fingrene for at det kommer støtte for iso og æøå snart:)

 

Er der noen andre pluggins å anbefale der ute som gjør MP til en bedre opplevelse og enklere å bruke?

Lenke til kommentar
Trykker du stopp når filmen er ferdig, eller bruker du andre knapper for å komme til menyen eller til tvserier før filmen er helt stoppet?

 

Jeg hadde samme problem som du har, men løste seg når jeg trykket stopp før jeg gjorde noe annet framfor å trykke meg inn i hovedmenyen mens rulleteksten fortsatt pågår.

Heisann

Jeg er rimelig sikker på at det blir trykket på stopp ja, for jeg ble først klar over problemet da samboeren min satt å så på serier på dvd. Der er det jo mange episoder etter hverandre på en plate, og dersom hun ikke skal se flere episoder så er det jo naturlig å trykke "stop". Jeg er likevel ikke HELT sikker så jeg kan teste det for sikkerhetsskyld.

 

En ting jeg kom på nå er at da jeg hadde dette problemet tidligere (på .avi filer) så hang maskina seg ikke dersom jeg trykket "pause" før fila var ferdig avspilt og jeg åpnet en ny fil. Det var da relativt ofte at jeg ikke fikk lyd på den neste fila, og måtte starte den flere ganger. Maskina hang seg som regel til slutt, etter siste avspilte fil, uansett. Det skjedde da når jeg skulle slå av maskinen.

 

Lurer på om det er MP som låser seg bare, for jeg kan f.eks åpne og lukke dvd-rom skuffen etter at det henger :hmm:

Lenke til kommentar

Hei,

Problemer med .avi filer henger seg skyldes codecs problem, var et problem for 1 år siden. Bruker nå bare vista codecs pack så husker ikke hva som måtte lastes ned for å få slutt på den, mulig the var siste versjon av ffdshow.

 

Når det gjelder problemer rundt DVD, så kan dette skyldes en del ting blant annet codecs for video/lyd i kombinasjon med DVD navigator. Du kan legge ved loggene(zipped) ved problemer som dette så skal jeg ta en titt.

 

Roy

Lenke til kommentar

Det skal jeg få ordnet vet du :)

Hvor finner jeg loggene og hvilke er det? Er det evt noen programmer jeg må kjøre for å få frem disse?

 

Har det f.eks noe for seg å slette loggene og så fyre opp MP og gjenskape problemet slik at loggene er "ferske" og inneholder så lite som mulig sammen med feilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...