Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har trådløst til HTPC, du har sikkert kablet, da skulle det ikke være noe problem. Problemet mitt er at windows alltid bruker "litt tid" på å koble seg opp mot trådløse nettverket og når det er koblet opp har windows allerede prøvd å koble til nettverksdisken.

 

Hei,

Har du prøvd å mappe til via banenavn i steden (\\MinServer\MinMappe\)?

 

Roy

Lenke til kommentar
Hvor endrer jeg til det? Jeg la til mappa via Windows Utforsker, Verktøy -> Koble til nettverkstasjon.

Hei,

Hva har du på Z som MediaPortal bruker?

F.eks. hvis du har en Musikk mappe, så bør den deles og i MP Config -> Music -> folders peker du til f.eks. \\MinFilServer\Musikk

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Ok, i stedet for å peke den til "\\server\mappe" har jeg gått inn i windows utforsker og koblet til nettverkstasjon, slik at "\\server\mappe" blir Z:\. Så har jeg gått inn i MP config og lagt til Z:\. Men du mener at jeg ikke skal legge "\\server\mappe" til Z:\, men bare legge inn "\\server\mappe" i mp config under movies directories?

Lenke til kommentar
Ok, i stedet for å peke den til "\\server\mappe" har jeg gått inn i windows utforsker og koblet til nettverkstasjon, slik at "\\server\mappe" blir Z:\. Så har jeg gått inn i MP config og lagt til Z:\. Men du mener at jeg ikke skal legge "\\server\mappe" til Z:\, men bare legge inn "\\server\mappe" i mp config under movies directories?

Hei,

Ja prøv det, da skal du ikke være avhengig av at windows ikke mapper til stasjon.

Det er det jeg bruker her og aldri vært noe problem, men noe "dritt" å sette opp hver gang jeg installerer nytt ;)

 

Roy

Lenke til kommentar

Er det noen som har en god guide for oppsett av EPG? Fungerer utmerket når jeg henter fra DVB-streamen, men infoen er ofte feil, og blir kappet av mitt i setninger.

 

Prøvde også den Nordic greia som ligger ute på plug-in sidene, men den mangler endel kanaler.

 

Og jeg sliter også med skeivheter mellom hva som faktisk vises og hva EPG'en. Om f.eks. Scrubs går 1700-1730 og Friends 1730-1800, så står infovinduet fast på at det er Scrubs som vises selv om klokka er 1745.

Lenke til kommentar
Er det noen som har en god guide for oppsett av EPG? Fungerer utmerket når jeg henter fra DVB-streamen, men infoen er ofte feil, og blir kappet av mitt i setninger.

 

Prøvde også den Nordic greia som ligger ute på plug-in sidene, men den mangler endel kanaler.

 

Og jeg sliter også med skeivheter mellom hva som faktisk vises og hva EPG'en. Om f.eks. Scrubs går 1700-1730 og Friends 1730-1800, så står infovinduet fast på at det er Scrubs som vises selv om klokka er 1745.

 

Hei,

Du kan bruke guiden jeg la opp her hvis ikke du har brukt den allerede, bruker du TVE3(TV-Server) bytter du til den øverst på siden, bruk siste svn hvis du skal bruke SOL grabberen siden de har en feil på side scriptet sitt som ødelegger info...

 

Roy

Lenke til kommentar
Takker, var inne på den der, men ble lettere forvirret når jeg ikke fant Webepgxxxxx. filene på serveren.

 

Skal den biten settes opp på selve HTPC'en? Må jeg gjøre dette på alle HTPC'ene, eller er det nok med en?

Hei,

Nok med å sette opp en, men husk å pek TV-Server -> Plugins -> XmlTV til den folderen\filen som har dataene slik at den oppdaterer seg (hvis du bruker TV-Server da).

 

Roy

Lenke til kommentar

Hmm, får det ikke helt til enda, får importert TVkanalene fra TV-serveren, og mappinga går greit, men når jeg kjører webepg, så dukker det ikke opp noen nye filer.

 

Og hvordan er det det hele skal fungere?

 

Når xmltv-fila lages, hva vil denne inneholde? Vil denne bare inneholde navn på kanalene og link til infoen slik at jeg kan kopiere denne til TVserveren, eller WEBepg og "konstant" oppdaterer denne fila slik at TV-Serveren henter all info den trenger fra fila?

Endret av karakas
Lenke til kommentar
Hmm, får det ikke helt til enda, får importert TVkanalene fra TV-serveren, og mappinga går greit, men når jeg kjører webepg, så dukker det ikke opp noen nye filer.

 

Og hvordan er det det hele skal fungere?

 

Når xmltv-fila lages, hva vil denne inneholde? Vil denne bare inneholde navn på kanalene og link til infoen slik at jeg kan kopiere denne til TVserveren, eller WEBepg og "konstant" oppdaterer denne fila slik at TV-Serveren henter all info den trenger fra fila?

Hei,

WebEPG lager filen i en mappe som finnes i "skrive" folderen til MediaPortal, I XP er den under "C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv" og i vista under "C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv". I denne mappen finner du TVGuide.xml som er filen TV-Server skal peke til, TV-Server detekterer at filen er ny å importerer deretter til databasen.

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...