Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hei,

Så lenge de virker lokalt skal de virke fra en ekstern hdd, men spørsmålet er har den eksterne samme stasjons bokstav hver gang?

Beste er egentlig om du samler logger og legger de ved her, kan gi noen spor til hva det er som blir feil.

 

Roy

 

Her er alle loggene som jeg kunne finne (aner ikke hva du trenger).

 

Jeg har reinstallert programmet og idag når jeg skulle spille av, uansett om det var fra intern eller ekstern HD, så gikk det bra. Iso filer mountet seg fint i DM tools, video_ts mapper funket og mvk spiltes av i MP.

 

Men selv om den interne spilleren spiller av, så har jeg fremdeles problemet med at bildet "hopper."

MP_TVSeries.txt

Configuration.txt

MediaPortal.txt

vmr9.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Så lenge de virker lokalt skal de virke fra en ekstern hdd, men spørsmålet er har den eksterne samme stasjons bokstav hver gang?

Beste er egentlig om du samler logger og legger de ved her, kan gi noen spor til hva det er som blir feil.

 

Roy

 

Her er alle loggene som jeg kunne finne (aner ikke hva du trenger).

 

Jeg har reinstallert programmet og idag når jeg skulle spille av, uansett om det var fra intern eller ekstern HD, så gikk det bra. Iso filer mountet seg fint i DM tools, video_ts mapper funket og mvk spiltes av i MP.

 

Men selv om den interne spilleren spiller av, så har jeg fremdeles problemet med at bildet "hopper."

 

Hei,

Ikke noe løsning så sent på "kvelden" men noe du kan prøve:

1. Hvis du ikke har gjort det enda sett MP Configuration til Expert modus (øverst til høyre i programmet)

2. I codecs for DVD sett video til M$ hvis du har den.

3. I MP configuration -> DirectShow Filterkontroll -> Video render setting og merk av for bruk av Ever

4. Enda en i DVD codecs, for audio codecs velg M$ eller alt annet en PDVD 8 da denne ikke fungerer med andre programmer en seg selv.

 

Start opp å test og se om noe har forandret seg, men nå er det natt her (hel dag med MP får være bra :p )

 

PS. skal se på TVGuide hva det kan være, men her fungerer den bra også om natten(er en endring i RC2 + siste SVN)

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Hei,

Ikke noe løsning så sent på "kvelden" men noe du kan prøve:

1. Hvis du ikke har gjort det enda sett MP Configuration til Expert modus (øverst til høyre i programmet)

2. I codecs for DVD sett video til M$ hvis du har den.

3. I MP configuration -> DirectShow Filterkontroll -> Video render setting og merk av for bruk av Ever

4. Enda en i DVD codecs, for audio codecs velg M$ eller alt annet en PDVD 8 da denne ikke fungerer med andre programmer en seg selv.

 

Start opp å test og se om noe har forandret seg, men nå er det natt her (hel dag med MP får være bra :p )

 

Roy

 

Etter mye trykking og prøving, så funket det plutselig :)

1) DVD codecet måtte stå på PDVD8 både på bilde og lyd for at MP ville spille av VIDEO_TS mapper og ISO filer.

2) Direct Show Filter Control måtte settes til EVR for å få slutt på den rare hakkinga.

 

Takker stort for hjelp Roy. Kjempe flott med folk som deg :thumbup:

 

Neste "problem" gjelder plugin`en MP-TVSeries.

 

Er det noen som har peiling på hvilken regexp man må legge inn for å få inn serier som har denne strukturen:

F:/TV Serier/Friends/Sesong 1/Episode 1 - 8/VIDEO_TS/de filene som slike mapper inneholder

F:/TV Serier/Friends/Sesong 1/Episode 9 - 16/VIDEO_TS/de filene som slike mapper inneholder

.

.

F:/TV Serier/Friends/Sesong 2/Episode 1 - 8/VIDEO_TS/de filene som slike mapper inneholder

F:/TV Serier/Friends/Sesong 2/Episode 9 - 16/VIDEO_TS/de filene som slike mapper inneholder

.

.

Det er det samme problemet som "Helios61" spør om på denne linken:

http://forum.team-mediaportal.com/my-tvser...78/index19.html

 

Takker igjen for hjelp Roy, og håper på svar mtp tvseries.

Lenke til kommentar
Og klarer man seg fint med en Windows media center remote? Alle viktige funksjoner på plass?

Bruker bare MCE remote, jeTror høyreklikk er det samme som @ MCE remote (bruker som nevnte bare remote, og er ikke helt sikker). Evt- F9 på tast (igjen - ikke helt sikker)

 

Jeg å bruker bare MCE remote(dvs, en harmony 885 sat opp som MCE + noen spesial knapper) noe so fungerer veldig fint.

Info knappen til MCE = høyre klikk med musa = F9 på tastaturet (yup jeg bruker de alle ;) )

 

Roy

Lenke til kommentar
Her i Bergen har vi BTV som er lokaltv. Er der noen mulighet for å få epg på denne kanalen?

 

Kan jeg lage en manuell innspilling av ett program uten å ha epg på ett gitt tidspunkt`?

 

Hei, er mulig å lage en egen grabber til denne. Du må da ha tilgang til en side som har programm guiden + en som kan(har mulighet) sette opp detaljene for "grabb" til den siden. Den vil da fungere som et eget oppsett/valg.

 

Det er mulig å sette opp en manuelt opptak uten å ha epg, hvis epg kommer senere får programmet det navnet, hvis den fortsatt er uten epg blir den satt som manuell.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Har du lagt til IR Server Suite eller MCE replacment plugin?

I så fall må du ta bort MCE under config -> remotes

Har ikke lagt inn noe sånt. Sliter med dette i alle versjonene av MP. Har tilogmed prøvd å slette config, og confe på ny. Ikke noen forskjell.

 

For min del er dette egentlig ikke så irriterende, men dama mener noe helt annet. :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Er MediaPortal stabilt i Vista 64bit enda?

Sliter med at tv biten henger seg hele tiden...

 

Jeg får heller ikke den innebygde programguiden til og fungere...

 

Noen tips?

 

Ja,

Vista x64 er stabilt her i allefall i sammen med MP 1.0 RC2 + siste svn(TV Server og 2 dvbs + 2 dvbt tunere), webepg fungerer også bra, men forklar gjerne hva du mener med ikke fungerer, legg gjerne ved logg når det gjelder det med at tv henger.

Vet ikke hvilken codecs du bruker men PDVD 7 eller 8 for video og ffdshow for audio skulle fungere bra.

 

Roy

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp Mediaportal til å starte automatisk og det gjør det. Men på htpcn har jeg også satt opp nettverksdisk(fikset slik at den kobler automatisk opp igjen hver gang) mot en server, men når jeg da starter pcn og den kommer seg inn i mediaportal får jeg ikke kontakt med nettverksdisken via mediaportal. Da må jeg avslutte mediaportal gå inn på min datamskin og trykke på nettverksdisken(Z:) og så gå inn i mediaportal igjen og da funker det. Noen som vet en løsning på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...