Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskintype: ACPI enprosessor-PC (Mobile)

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro

CPU type: Mobile Intel Pentium M 735, 1700 MHz (17 x 100)

Hovedkort: Acer Aspire 1640z

Chipset: Mobile Intel Alviso-G i915GM

BIOS type: Phoenix (02/21/06)

Skjermkort: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family (32 Mb)

Lenke til kommentar

Er det problemer med epg igjen i mediaportal?

 

Får ikke opp epg på en del kanaler, blandt annet alle c+ kanalene.

 

Har også samme problem jeg hadde tidligere, at tvguide filen lagres i feil mappe, og jeg må derfor kopiere den over manuelt med jevne mellomrom for at den skal holde seg oppdatert.

 

Velger jeg riktig mappe i xml pluginet så klarer den ikke hente inn riktig info. Mulig dette er fordi det er i den "skjulte" mappen.

 

Noen tips her? Skjønner ikke hvorfor epg skal lage så mye problemer for tiden, var jo aldri slik tidligere.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Maskintype: ACPI enprosessor-PC (Mobile)

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro

CPU type: Mobile Intel Pentium M 735, 1700 MHz (17 x 100)

Hovedkort: Acer Aspire 1640z

Chipset: Mobile Intel Alviso-G i915GM

BIOS type: Phoenix (02/21/06)

Skjermkort: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family (32 Mb)

 

Integrerte skjermkort må ha min. 128 MB i følge "minimum requirements" i Wiki. Det må og støtte DX9, noe jeg er usikker på om ditt gjør.

 

Svortevik: Har ikke C+, men skal lage noen dummykanaler og teste litt. Btw: XP eller Vista? (Finner det sikkert i tråden, men lat :green:)

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Svortevik: I min MP mappe -> D:\Programfiler\Team MediaPortal\MediaPortal\WebEPG finnes ikke XMLTV.dtd (som trenges). Den er dog der den skal være, dvs. D:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv

 

(^ Lurer på om denne er endret fra D:\Documents and Settings\All Users\Programdata\MediaPortal\MediaPortal\xmltv).

 

Når jeg la til kanaler i WebEPC-config ble mappe og filer laget her D:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal\WebEPG --> WebEPG.xml

 

Canal+ bla mappet fint (SOL detaljert).

 

 

  

Canal+test





Canal+test2





Not Here to be Loved

Amerikansk drama fra 2003. Medvirkende:Carl Marotte, Michael O``Keefe, Annie Potts. Regi:Joanna Kerns.

Film





School for Scoundrels

Film





Heroes

(War of the Birds) Britisk dokumentar.

Serie

7





Heroes

Serie

8





Heroes

Serie

9





Heroes

(Nurenberg: Goering``s Last Stand) Britisk TV-drama fra 2006. Medvirkende:Hannes Hellmann, Des AcAleer. Regi:Peter Nicholson.

Serie

10





Heroes

(The Blair Decade) Britisk dokumentar.

Serie

11





Actors Studio: Dustin Hoffman, del 1

Samtaler





Avsløringen

(Been Rich All My Life) Amerikansk dokumentar.

Film





In Treatment

Serie





In Treatment

Serie





In Treatment

Serie





In Treatment

Serie





Hollywood Reporter

Underholdning





C.R.A.Z.Y.

Amerikansk drama fra 1986. Medvirkende:Richard Crenna, John Shea. Regi:Michael Miller.

Film





V for Vendetta

Amerikansk drama fra 2006. Medvirkende:Cheryl Ladd, Bruce Weitz. Regi:Armand Mastroianni.

Film





John Adams

Serie





Dreamgirls

Amerikansk romantisk drama fra 1982. Dr. Diana Dawson er en marinbiolog involvert i en juridisk kamp for å beskytte et havområde mot grådige entreprenører. Advokaten for motparten, Bob Gifford, er en velkjent kvinnebedårer, og Diana dater ham for å finne ut hva saksstrategien hans er, men går ikke til sengs med ham uten videre. De to må nå finne ut hva de skal gjøre: Vil Bob trekke seg fra saken? Vil Diana innrømme at hun elsker ham? Medvirkende:Gil Gerard, Victoria Principal. Regi:Steven H. Stern.

Film





Masters of Horror

Amerikansk TV-drama fra 2006. Regi:Walter Klenhard.

Serie

1





Tenacious D in The Pick of Destiny

Amerikansk drama fra 2006. Medvirkende:Cheryl Ladd, Bruce Weitz. Regi:Armand Mastroianni.

Film





John Adams

Serie





Actors Studio: Dustin Hoffman, del 2

Amerikansk virkelighets-TV. En kvinne blir voldtatt, knivstukket og satt fyr på. En gruppe vanlige mennesker prøver å løse saken.

Samtaler





The Front Line

(Married With Children) Amerikansk komiserie. Steve og Macy har hyret inn en spåkone til fimafesten, men Macy blir panikkslagen etter å ha blitt fortalt om sin egen framtid.

Film





Re-Animated

Amerikansk komiserie. Drew bestemmer seg for å arbeide som frivillig på et sykehjem, men en av de eldre beboerne får ham til å angre.

Film





Du, jeg og Dupree

Amerikansk tegnefilmserie. Philip J. Fry er et pizzabud fra New York som tilfeldigvis ble nedfrosset i 1999. Da han våkner igjen i år 3000, er mye forandret i hjembyen hans. Han får jobb på det intergalaktiske budfirmaet Planet Express, som eies av nevøen hans. Sammen med vennene sine, og noen utvalgte romvesener og roboter, drar Fry stadig ut på nye komiske eventyr. Fry har hatt penger i banken i tusen år, og har opparbeidet seg en formue i renter. Da han oppdager at han har over fire billioner dollar i banken, går han berserk. Etter å ha pusset opp leiligheten, vært på spa og spandert gaver på vennene sine, drar han ut for å jakte på den nye luskusartikkelen - ansjos.

Film





In Treatment

Serie





På kloss hold

(The Simpsons) Amerikansk tegnefilmserie. Etter å hjulpet baseballaget Springfield Isotopes til flere seiere, blir maskoten Dancin`` Homer med familie invitert til Capital City.

Film





Hollywood Reporter

Underholdning





Hoppet

Amerikansk komiserie. Jerry får ny sofa, og Elaine går ut med mannen som leverer den. George blir med i en leseklubb, men leier filmatiseringen av boka for å kunne bløffe seg gjennom det første møtet ...

Film





La vie en rose

Amerikansk science fiction-serie. Et av teamene bryter den øverste forskriften og viser seg for den primitive kulturen på Mintaka III. Dette resulterer i at innbyggerne tror at Picard er en gud.

Film





Lys i skumringen

Amerikansk science fiction-serie. Etter at SG-1 kommer tilbake til Jorden med et eldgammelt apparat, begynner det å dukke opp innsektliknende skapninger.

Film





Happy Feet

Nyheter og vær fra P4.

Film





In Treatment

Serie





La fiesta del chivo

Amerikansk tegnefilmserie. Når Joe bygger hjemmekino, bestemmer Peter seg for å bygge et multipleks i bakhagen. Mens han graver, forstyrrer han en urgammel indiansk gravplass, og huset invaderes av onde ånder.

Film





Masters of Horror

(The Simpsons) Amerikansk tegnefilmserie. Homer finner ut at hans mor var hippie, og finner gode grunner for å ta noe av denne arven inn i sitt eget liv.

Serie

2





Time Bomb

(The Simpsons) Amerikansk tegnefilmserie. Lisa får store kvaler etter at hun har jukset på en eksamen. Homer tror han kan tjene en formue på hummeroppdrett.

Film





In Treatment

Serie





Them

Amerikansk komiserie. Moren til Georges kjæreste ser ham spise fra en søppelbøtte. Jerry går ut med en rumensk dame som var turner i de olympiske leker i 1984.

Film





Miller's Crossing

(World``s Wildest Police Videos) Amerikansk underholdningsserie. I denne programserien får vi se politiets råeste og villeste klipp fra virkelige biljakter, dramatiske kidnappinger og væpnede ran. Programleder:John Bunnell.

Film





The Shield

Serie

4





Big Momma's House 2

Film





Get Rich or Die Tryin'

Høydepunkter, intervjuer og reportasjer fra dagens etappe i Tour de France.

Film





The Contract

Fra Aspmyra stadion i Bodø og 15. serierunde i Tippeligaen. Kommentator: Asbjørn Myhre.

Film





Butch Cassidy and The Sundance Kid

Første omgang, fra Color Line stadion i Ålesund og serierunde i Tippeligaen. Kommentatorer: Øyvind Alsaker og Nils Johan Semb.

Film





Final Destination 3

Høydepunkter, intervjuer og reportasjer fra dagens etappe i Tour de France.

Film





Time Bomb

Fransk drama fra 1988. Medvirkende:Julie Delpy, Luc Thuillier, Sylvain Jamois. Regi:Jean-Pierre Limosin.

Film





The Kovak Box

Jugoslavisk komedie fra 1998. Medvirkende:Bajram Severdzan, Florijan Ajdini, Branka Katic. Regi:Emir Kusturica.

Film





Snakes on a Plane

Amerikansk komedie fra 1998. Medvirkende:Lena Olin, Claire Danes, Gabriel Byrne. Regi:Theresa Conelly.

Film





The Marine

Amerikansk krimdrama fra 1992. Medvirkende:Daniel Schlachet, Craig Chester, Ron Vawter. Regi:Tom Kalin.

Film





Firewall

Fransk drama fra 1988. Medvirkende:Julie Delpy, Luc Thuillier, Sylvain Jamois. Regi:Jean-Pierre Limosin.

Film





One Missed Call 3

Amerikansk drama fra 1997. Medvirkende:Thomas Jane, Keanu Reeves, Adrien Brody. Regi:Stephen T. Kay.

Film





Game: Volume 1.0

Fransk drama fra 2003. Medvirkende:Nicole Garcia, Bernard Giraudeau, Jean-Pierre Marielle. Regi:Claude Miller.

Film





The Shield

Serie





The Shield

Serie

1





The Shield

Serie

2





The Shield

Serie

3





Initial D

Amerikansk dramaserie. Kris og Dani konkurrerer om den siste plassen i Breeders Cup. Oppladningen er intens, men Kris må til slutt kaste inn håndkleet når Wildfire blir far. Samtidig tar Kerry et alvorlig oppgjør med ekskjæresten ...

Film





Hollywood Reporter

Underholdning





Snakes on a Plane

Film





The Shield

(Sexy Girl) Amerikansk livsstilsserie. Det bor en sexy jente i enhver kvinne, vår oppgave er å få lokket henne fram, forteller D``Arcy Butler, som sammen en stylist, en frisør og en makeup-artist skal forvandle 26 kvinner til sexy babes. Robyn hadde en røff oppvekst i slummen, men er nå en suksessrik PR-konsulent. Hun har ikke glemt hvor hun kommer fra, og så fort hun har litt tid til overs reiser hun tilbake og gjør veldedighetsarbeid. Men Robyn kan med fordel pynte på sitt eget ytre, og Michelle og Rachel skal få henne til å forstå at det er helt greit å bruke tid på seg selv.

Serie

5





The Shield

Amerikansk livsstilsserie. Når TV-personligheten og gjør-det-selv-dronningen Martha Stewart inviterer til sitt studiobaserte underholdningsshow på dagtid, er kjendisene like selvfølgelige gjester som oss vanlige folk. Aktuelle overskrifter, populære kjøkkenkunster, nye oppskrifter og nyttige tips kombineres med ingredienser som særegen humor, kjærlighet til mennesker, stjernekokker og eget ekspertpanel.

Serie

6





The Shield

Britisk interiørprogram.

Serie

7





The Shield

Amerikansk dramaserie. Vi følger Monicas eventyr, en moderne engel med beina på jorda og som inspirerer folk til å endre livet sitt. Hver uke får Monica selskap av sin mentor Tess og hennes gode venn Andrew. Sammen jobber de for å inspirere og hjelpe dem som er i nød.

Serie

8





The Shield

Amerikansk dramaserie. I den fiktive byen Genoa City treffer vi en rekke sterke karakterer, og er med dem gjennom generasjoner - hovedsakelig familiene Newman, Abbott og Winters.

Serie

9





Het ettermiddag

Film





Firewall

Film





The Shield

Serie

10





Snikskytter

(Newlywed, Nearly Dead) Kanadisk realityserie.

Film





Den tynne røde linjen

Amerikansk livsstilsserie. Mens noen foretrekker rene flater, liker andre å omgi seg med mengder av ting. Begge deler bidrar til å skape et personlig uttrykk i hjemmet vårt. Men hva når rotet tar overhånd og det går på trivselen løs? Da er det på tide å hente inn et hensynsløst, men profesjonelt ekspertteam som kan hjelpe deg å forvandle husets katastrofeområder til funksjonelle og stilfullt organiserte rom.

Film





Actors Studio: Al Pacino, del 1

Amerikansk livsstilsserie. Når TV-personligheten og gjør-det-selv-dronningen Martha Stewart inviterer til sitt studiobaserte underholdningsshow på dagtid, er kjendisene like selvfølgelige gjester som oss vanlige folk. Aktuelle overskrifter, populære kjøkkenkunster, nye oppskrifter og nyttige tips kombineres med ingredienser som særegen humor, kjærlighet til mennesker, stjernekokker og eget ekspertpanel.

Samtaler





Fluff and Fold

Film





Black Sheep

Amerikansk dramaserie. I den fiktive byen Genoa City treffer vi en rekke sterke karakterer, og er med dem gjennom generasjoner - hovedsakelig familiene Newman, Abbott og Winters.

Film





Let's Go to Prison

Britisk interiørprogram. Craig og Debbie prioriterer barna, og spesielt sønnen Joshua, som er født med Downs syndrom og nylig har gjennomgått en hjerteoperasjon. Debbie er veldig interessert i design. Hun pløyer interiørmagasiner på jakt etter siste nytt, men det er verken tid eller penger til de store oppussingsprosjektene. - Noe som trengs, for hjemmet bærer preg av ulike stilarter og overmøblerte rom. Terri Dwyer setter designer Souki Hildreth på saken når Craig ønsker å overraske sin intetanende kone med en ansiktsløftning på hjemmebane.

Film

 

 

 

NB: Beskrivelsene stemmer ikke overens

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Ja, filene ligger under programdata.... slik som du nevner. Men velger jeg at den skal hente info fra filen i den mappen så klarer den ikke å oppdatere epg.

 

Jeg har win xp.

 

Jeg mangler epg på nrk3\spuer, tvnore, tv3, viasat 4 og alt fra canal+, voice, mtv, tv4 mm.

 

Men skal filene ligge i programdata mappen, eller skal noe kopieres over til programfiler...?

 

Programdata mappen er jo i utgangspunktet en skjult mappe, så kanskje det er derfor den ikke klarer å hente inn data derfra. Når jeg velger import får jeg opp at 38 kanaler er importert, men 0 programmer tross for at filen er på 3.8MB.

 

Kopierer jeg tvguide filen over i programfiler.... så blir den importert riktig, men da mangler som sagt noen kanaler.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Noen tanker rundt dette:

- Filen på 3.8 MB er inneholder inneholder nok gamle data (åpne i notisblokk el. og se selv).

 

"Ja, filene ligger under programdata.... slik som du nevner. Men velger jeg at den skal hente info fra filen i den mappen så klarer den ikke å oppdatere epg."

- Se at det er NØYAKTIG samme plassering du har henvist til i TV-server config (som sagt - ser ut som det har endret?). Sørg også for at .dtd-filen er der (skal være der automatisk)

 

"Men skal filene ligge i programdata mappen, eller skal noe kopieres over til programfiler...?"

Ingenting knyttet til EPG/XMLTV skal være i programfiler

 

"Jeg mangler epg på nrk3\spuer, tvnore, tv3, viasat 4 og alt fra canal+, voice, mtv, tv4 mm."

Sikkert pga navnene ikke stemmer helt overens.

 

 

Mitt råd:

- Start WebEPG-config og map alt på ny (slett gamel kanaler). Husk å lagre ;)

-- Se at filen WebEPG.xml blir opprettet under programdata

- Kjør WebEPG

-- Se at filen WebEPG-writing.xml blir dannet (igjen - i programdata)

-- Denne blir til slutt WebEPG.xml

- Sørg for at TVServer config -> Plugins XMLTV er aktivert, og

--- Settings fane: Bruk C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv

--- Mapping: [Load/refresh] - henter kanalene fa programdata mappen

 

^ Gjør dette i den rekkefølgen det er satt.

Lenke til kommentar
Programdata mappen er jo i utgangspunktet en skjult mappe, så kanskje det er derfor den ikke klarer å hente inn data derfra. Når jeg velger import får jeg opp at 38 kanaler er importert, men 0 programmer tross for at filen er på 3.8MB.

 

Hei,

Dette er en mapping feil, så lenge 0 programmer importeres er ikke TV db kanalene bundet sammen med TVGuide kanalene.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
HA! Trodde du var på fjellet enda!

Har vært men for dårlig vær til å være gøy, dro en tur til Kristiansand i steden og der er det internett vet du ;)

 

Og med det samme - "NB: Beskrivelsene stemmer ikke overens" - Sol 0500-problem enda?

Yepp, tror det tar litt tid å få ordnet for de, ikke noe annen tilbakemelding enda.

 

Mener du fpr 0 programme rom du prøver å importere en gammel TVGuide.xml og ....

Ikke sikker har aldri opplevd det enda, kun manglende mapping skaper den meldingen her.

 

Roy

Lenke til kommentar

Supert, da prøver jeg å følge stegene dine i håp om at jeg nå får det riktig:)

 

Har i grunn gjort det samme flere ganger, men nå slettet jeg alle gamle filer osv først, så får jeg håpe at det er forskjellen som skal til.

 

Jeg har også ett lite problem med at tv-delen henger seg innimellom, får opp at kanalen er kodet.....

 

Problemet er nesten borte nå som jeg fjernet ffdshow og behandling av tvsignalene der. Ulempen er jo da at bilde blir noe mer uklart, og det blir ikke oppskalert på samme måte som tidligere.

 

Alt i alt jeg er jeg nå meget fornøyd med MP, bare små ting som gjenstår før det er komplett.

Lenke til kommentar
Bare en liten oppdatering. Nå virker epg som den skal, med unntak av c+ sport1 og sport2, samt the voice.

 

Mulig det er hos meg problemet er og min egen feil, men noen som kan sjekke disse kanalene om de virker som de skal?

Hei,

Ikke tested enda men andre kanaler har også problemer, last ned denne og erstatt de i MediaPortal\WebEPG\grabbers\NO. Sjekk om det fungerer da.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Har en del trøbbel med avspilling av film i MP.

 

Har postet ett innlegg på ett annet forum, og tar en "copy/paste" her også, i håp om bedre respons:

 

 

"On my external HDD (a WD Element i think) i have now ripped in 5 different music dvd`s which is in structured e:/myname/music dvd/eric clapton - name of dvd/video_ts

 

I had the HDD in config, get it listet in Videos, add the info from IMDb, but when trying to play i just get a black screen. It is af is MP doesnt load the movie, because the total lenght of movie is set to 0 minutes. If i go back in config and set f.ex. VLC as external player, VLC pops up, but doesnt load the movie. I can go in fil --> open and manually get the film startet but thats not the point.

 

I tried copying the same movie over to the internal HDD, and that works. The movie plays as it should. with the internal player from MP.

 

I have installed ffdshow, haali and vsfilter, as well as powerdvd 8 and vlc. The video codec under "movies" is set to ffdshow. (I have tryed others including PDVD, but nothing happens)

 

Any pointers out there? I am depended on my external HDD`s, as my internal is not big enough to contain all my movies and tv shows.

 

Appreciate all help..."

 

I tillegg så har jeg nettopp lagt inn en mappe med HD Filmer på den eksterne HDD`en, med .mvk filer. Det som skjer da er at bilder på en måte hakker. Det hopper litt opp og ned, og forskjellige scener inn i hverandre. Lyden går smooth. Når jeg trykker på esc for å gå tilbake til filmene, spiller den lille mini-leseren av film + lyd helt fint. Problemet oppstår (og er det samme) selv om film er på ekstern eller intern HDD.

 

Har prøvd med ffdshow og coreavc som codec til h.264. Gjorde nettopp en clean - install og følgte "goose" sin guide til "simple, full featured midaportal codec guide," hvor jeg la inn ffdshow tryouts, Haali, QT Lite, Real Alternative, VSFilter og FLV Splitter.

 

Filmen spilles av helt fint i VLC.

 

Noen som har noen tips til disse 2 problemene?

 

EDIT: Det sistnevnte problemet oppstår KUN i fullscreen modus. Prøvde nettopp i "windowed" og da går det knirkefritt.

Endret av eCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...