Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Jeg bruker den "grabberen" som er linket til lengre opp her pga noe problemer med helgene på den gamle slik jeg forstod det.

 

Bruker også "sol-detaljert.

 

Lages tvguidel-writing.xml, som igjen blir tvguide.xml. Før ble denne opp mot 3MB, men nå stopper den på 300kb.

 

Filen lages i "C:\Programfiler\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv", og i TVS under xmltv og epg har jeg valgt at filen ligger i "C:\Programfiler\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv"

 

Prøvde oppdatere filen nå, men blir fortsatt bare på 300 kb. Er nå kun info for cartoon network i min fil, og den gjelder for de dagene den skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker den "grabberen" som er linket til lengre opp her pga noe problemer med helgene på den gamle slik jeg forstod det.

 

Bruker også "sol-detaljert.

 

Lages tvguidel-writing.xml, som igjen blir tvguide.xml. Før ble denne opp mot 3MB, men nå stopper den på 300kb.

 

Filen lages i "C:\Programfiler\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv", og i TVS under xmltv og epg har jeg valgt at filen ligger i "C:\Programfiler\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv"

 

Prøvde oppdatere filen nå, men blir fortsatt bare på 300 kb. Er nå kun info for cartoon network i min fil, og den gjelder for de dagene den skal.

 

Hei,

Bruk den som er i siste SVN, sol har db problemer med visse dager i uken sammen med klokkeslett 05:00 -> 05:00 som mpgrabberen bruker, du kan teste dette på sol sidene ved å velge kanal, dag og tidspunkt 05:00 -> 05:00, kan se ut som vi må legge klokkeslettet til 05:05 men noe mer testing gjenstår før jeg vet om den tiden passer alle kanalene.

Hvis den i siste SVN ikke virker heller så post webepg.log så jeg kan ta en titt

 

Roy

Lenke til kommentar

Sjekk mappa: X:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv (du må etv. huke av for å se skjulte filer og mapper)

-> TVGuide.xml (samt TVGuide-writing.xml) finnes nå her. Det skal også XMLTV.dtd også gjøre.

 

Testet nettopp med den stasjonære (Barbie ruller enda :)) og NRK1 mappes til 11/7 med Sol detailed (20080711070000)

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Jeg bruker vanlig Mediaportal RC1. Fikk problemer med begge sol.no databasene. Byttet til dagbladet og problemet ble løst :-) Trenger ikke så veldig detaljert tv-guide, dagbladet sin database fungerer utmerket. :) Får til med å "merge" Nrk3 og Nrk super :)

Lenke til kommentar
Sjekk mappa: X:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv (du må etv. huke av for å se skjulte filer og mapper)

-> TVGuide.xml (samt TVGuide-writing.xml) finnes nå her. Det skal også XMLTV.dtd også gjøre.

 

Testet nettopp med den stasjonære (Barbie ruller enda :)) og NRK1 mappes til 11/7 med Sol detailed (20080711070000)

 

Skal jeg da linke til denne mappen som er skjult istedet for den vanlige som jeg har brukt tidligere?

 

xmltv.dtd ligger ikke i denne mappen, kun i den gamle.

 

Hvordan kan jeg enklest mulig få epg til å virke igjen?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Har nå testet med dagbladet istedenfor sol som ikke fungerer lenger (igjen) men får ikke noen EPG filen blir bare på 3 kb..

 

Kvier meg for å oppgradere til siste SVN da jeg har lest at det er problemer med analoge kort/TV signaler.

 

Stemmer dette, har analog kabel og et hauppauge PVR500.

Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden da jeg ikke er så stort fornøyd med VMC til nå. Saken har muligens vært oppe her før, men jeg orket ikke å lese alle 75 postene.

 

Jeg har lastet ned å installert Mediaportal med TVserver. Når jeg skal scanne etter kanaler (Analogt kabel) så henger Vista seg og slår av 2 services som den tydeligvis trenger for å kjøre. Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet ?

 

Jeg har lastet ned og kjørt dvbfix. Kjørt SDK for å prøve å flagge servicene til 32 bit og gjort det meste som blir anbefalt på Mediaportal forumet. Fungerer allikevel ikke.

 

Mine Spec:

64 bit Windows Vista

Hauppauge WinTV HVR - 4000

GeForce 9600GT skjermkort

Endret av tmbn
Lenke til kommentar

Vista 64 var intill nylig merket "not supported" men skal nå være støttet (mye takket være ronilse om jeg ikke tar feil ;)). Hvilken versjon kjører du? SVN? Vet ikke hvilke endringer som er gjort mtp v64, men siste SVN kan være verdt et forsøk.

 

Tror nok ronilse er rette personen til å hjelpde deg.

Lenke til kommentar

Release Candidate

V1.0.0.0 RC1 + TV Server 1.0

 

Er versjonen som jeg lastet ned. Skal vel være siste og slik jeg forstår så skal den støtte 64 Bit. Det er TV Server som "henger" seg så når jeg skal søke etter kanaler.

 

Ronilse.....hjelp ?

Lenke til kommentar
Release Candidate

V1.0.0.0 RC1 + TV Server 1.0

 

Er versjonen som jeg lastet ned. Skal vel være siste og slik jeg forstår så skal den støtte 64 Bit. Det er TV Server som "henger" seg så når jeg skal søke etter kanaler.

 

Ronilse.....hjelp ?

Hei,

Legg ved tv.log etter en scan/crash.

Hvilket tv-tuner bruker du?

 

Roy

Lenke til kommentar
Hvilket skin?

 

De fleste i grunn. Få feilmelding når mediaportal starter:

 

"The currently selected skin is outdated. This will cause problems when using MP!"

 

Er jo bare å trykke ignore så starter det, men utrolig irriterende å få denne feilmeldingen under oppstarten.

 

For å nevne noen så gjelder det:

 

Xface

Revision

Monochrome

 

Sliter også med at tvserie pluginet ikke vil virke lengre. Får bare opp en sort skjerm med en feilmelding.

 

Alt er kommet etter at jeg la inn nyeste build av MP og tvserver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...