Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi hadde det i tankene om 3 delt vindu i musikk, men pga "smale" skjermer(og en tingtil jeg ikke husker nå) ble det ikke noe av. For MPII skulle dette være mulig da de forskjellige modulene kan kombineres bedre en i "gamle" MP.

 

Når det er sagt, her bruker jeg Now Playing på fester og som regel blir en av de forslagene som popper opp under "andre spor merket som:" og "Beste spor fra" lagt til via fjernkontroll - selvsagt av de som er "Edru" ;)

 

Roy

Joda, det funker helt greit, men det er litt greit å slippe å forklare folk hvordan man søker på musikk hver gang de skal finne en sang :p

Har nå heldigvis et par gjengangere på festene mine som har tatt på seg den faste "rollen" som DJ. Hvor populær sangene de velger er, kan være en annen sak :wee:

 

Audioscrobble er genialt ja, har oppdaget masse ny og god musikk med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Er EPG fra SOL (detaljert) nede..?

 

Forsøker å hente programmer, men det stopper opp rett før den når 300kb og bare et fåtall programmer hentes. Andre som har problemer?

 

Yup, men egentlig ikke nede ;)

De har problemer med torsdag, fredag og lørdag i db sin, har lagt opp en oppdatering her, erstatt de i team MediaPortal\MediaPortal\WebEPG\grabbers\NO og start WebEPG.exe for oppdatering(fix er i SVN som kommer i morgen)

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Hva skulle man gjort uten deg Roy :)

 

Takker så meget! En annen ting, grabberen fra SOL går utrolig tregt, er det noe man kan gjøre med det eller har det med hastigheten hos SOL å gjøre. Og dagbladet får jeg ikke til å fungere i det heletatt, skal den være oppe og gå?

 

Men nok en gang, tusen takk for kjapp og god hjelp, Roy!

Lenke til kommentar

Hei,

SOL grabbing er utrolig tregt, grunnen er alle sidene den må hente opp for å få utvidet beskrivelse(jeg har den satt til å grabbe på natten så kan den bruke den tiden den vil).

Dagbladet skal virke men det er lenge siden jeg har kjørt en test på den, skal gjøre det etterpå, kanskje de har lagt den opp på en annen måte.

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei.

 

Prøver å få lagt inn MyFilms, pga det skulle være bedre til å automatisk lete frem info om filmer jeg har liggende på htpc'n enn det integrerte prommet i mediaportal er. Jeg er helt ny på mediaportal, så tenk på det om dere svarer=)

 

Jeg har fulgt denne: http://wiki.team-mediaportal.com/Extensions-Plugins/MyFilms og kommet til dette punktet:

1. Catalog File (XML) : Complete ?FileName for your XML Movies Database

 

Hvor finner jeg denne fila? Er det ei fil jeg må lage selv?

Lenke til kommentar

Filmer har ikke tagger, på samme måte som MP3. Dermed må MP gå utifra filnavnet. Heter filen lof-ripped-by-me.avi, er det ikke let for MP å vite at dette er Lord of the Rings. Ergo må du rename filene, eller skrive dem inn manuelt.

 

(TVSeries-pluginen gjør forsåvidt en bedre jobb på dette området)

Lenke til kommentar
Filmer har ikke tagger, på samme måte som MP3. Dermed må MP gå utifra filnavnet. Heter filen lof-ripped-by-me.avi, er det ikke let for MP å vite at dette er Lord of the Rings. Ergo må du rename filene, eller skrive dem inn manuelt.

 

(TVSeries-pluginen gjør forsåvidt en bedre jobb på dette området)

 

Vet du hvorfor filmfiler ikke har metatags, btw? Jeg finner liksom ingen fornuftig grunn til at det ikke skal være det.

 

 

Men ja, folkens. Ha gode filnavn på filmfilene deres, det gjør alt så meget enklere.

 

(Blir vel til at jeg prøver meg på MP2 når det lanseres)

Lenke til kommentar
Finnes det feks et program som kan gå gjennom ei mappe og autorename, ta vekk feks punktum, dvdrip/xvid ol fra selve filnavnet? Kjedelig å gjøre det manuelt.

 

AF Rename Your Files (eller noe slikt) er et glimrende program for slikt. Du kan be det om å spesifikt fjerne deler av filnavn. Samme hva slags filtype.

Lenke til kommentar
Ja, men ser ut som det kun tar .avi og ikke .iso, .mkv osv?

Stemmer muligens det, har ikke fått testet den ut på selve filmsamlingen min enda. Kun litt demotesting på laptopen. Det går i allefall helt greit for min del, ettersom det kun er en liten del av filmene mine som er .mkv og enda mindre som er .iso.

 

Fant akkurat at gullkort på file renaming programmer. Har inntil nå brukt noe som heter File Renamer Deluxe eller no, som da kostet penger. Har gått over til Flexible Renamer nå, som er gratis http://ftp.vector.co.jp/pack/winnt/util/fi.../FlexRena80.zip

 

Prøv det du og ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...