Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fått EPG opp og gå, men National Geograpic Channel og NRK3 mangler (SOL detailed) Andre som ikke får guiden til disse kanalene eller har jeg gjort noe feil.. Har gjort med dem som med alle de andre, men av en eller annen grunn kommer ikke guiden for disse kanalene inn..

 

EDIT: Gikk inn i webepg-config og mappet de nevnte kanalene igjen og nå kommer NGC guiden opp, men fortsatt ingenting på NRK3...

 

Hei,

skal ikke være noe problemer med å "merge" NRK Super(07:00->19:00) og NRK3(19:00->07:00), send meg WebEPG.xml filen hvis det ikke virker, så skal jeg se på den.

 

Spragleknas: beskrivelse fungerer her men vi kan snakke om det til uken, er borte så og si resten av helgen jeg og ;)

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Får nå NRK3 også :), men sliter litt med å merge med NRK Super. Må det lages en kanal for NRK Super i TV-Server config eller holder det å opprette en mapping i WebEPG config'en?

Du "merger" kanalen i WebEPG-Conf, og deretter mapper til riktig kanal i TV Server etterpå.

 

Roy

Lenke til kommentar

Takker så mye med all hjelp til EPG problemene, skal forsøke å merge igjen og se om jeg ikke får det til :)

 

En annen ting. Ser på min MP installasjon som snart 100%, men noen småting plager meg.

 

På matriel (DivX) som har en framerate på 24 så hakker bildet en smule, er skarpt som fy, men ved panoreringer hakker det litt, noe som irriterer. Har merket dette også på DVD i NTSC format tidligere, men har ikke spillt av det på en stund.

 

Benytter ffdshow som codec, er det noen måte å unngå denne hakkingen på?

 

Skjermen er en Samsung 40" M86 Full HD LCD.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er dokumentasjon og support på Mediaportal helt på jordet? Har nå brukt 3 timer på å prøve å finne ut hva external players under plugins gjør. Men det eneste jeg har funnet er vage poster om at det kun er for å spille musikken i winamp og ikke i mediaportals innebygde spiller. Sticky og faq er ikke noe de er fan av på mediaportal forumet.. Er det noen her som kan svare meg på om det er mulig å bruke funksjonaliteten til winamp eller itunes i mediaportal? Den innebygde musikk browseren er jo helt ubrukelig.

 

Eventuelt finnes det et mediasenter som er bedre på dette? Perfekte hadde vært winamp meets vlc player med imdb oppslag og mediaportals look og skins. Samt et stort plugin bibliotek. Er til og med villig til å betale for det, hvis det er brukanes.

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Leste litt på MP forumet om Refresh rate plugin. Hvorfor er det ønskelig å endre refresh rate avhengig av frame rate ? Kan noen utdype det.

Har vel med glatt avspilling å gjøre. Om refreshrate og framerate ikke stemmer over ens vil man få hakking, spesielt synlig f.eks. ved at panoreringer blir ujevne.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er dokumentasjon og support på Mediaportal helt på jordet? Har nå brukt 3 timer på å prøve å finne ut hva external players under plugins gjør. Men det eneste jeg har funnet er vage poster om at det kun er for å spille musikken i winamp og ikke i mediaportals innebygde spiller. Sticky og faq er ikke noe de er fan av på mediaportal forumet.. Er det noen her som kan svare meg på om det er mulig å bruke funksjonaliteten til winamp eller itunes i mediaportal? Den innebygde musikk browseren er jo helt ubrukelig.

 

Eventuelt finnes det et mediasenter som er bedre på dette? Perfekte hadde vært winamp meets vlc player med imdb oppslag og mediaportals look og skins. Samt et stort plugin bibliotek. Er til og med villig til å betale for det, hvis det er brukanes.

 

Nåja ...

 

Dokumentasjon: http://wiki.team-mediaportal.com/

 

Mer support: Forum eller IRC -> http://www.team-mediaportal.com/webirc.html

Vi har dessverre ikke noe Grønt nummer du kan ringe ... :green:

 

 

Men for all del - gå for Meedios du ... det er så enkelt å sette opp at alle kan gjøre det.

 

-> http://www.meedios.com/forum/viewtopic.php?t=2849&

Lenke til kommentar

Den wiki'en ramser jo bare opp funksjonaliteten uten å gå noe nærmere inn på det. F.eks. winamp plugin'en, min logikk tilsier at om man setter på denne så integerer man funksjonalitet fra winamp i mediaportal. Men så vidt jeg har funnet ut så er det kun at winamp blir brukt for avspilling og ikke mediaportal sin innebygde avspiller. Og det er jo umulig å se om dette funker (kanskje man kan høre forskjell), da det ikke vises noe forskjellig i mediaportal.

 

Har prøvd medioo også, men er like skuffa over musikkavspillingsfunksjonen der også. Det er jo et mareritt å skulle bruke noen av disse mediasenterene som musikkjukebox. Er mange andre bra funksjonaliteter, men musikk er de ikke noe gode på.

Lenke til kommentar

Jeg la nå inn RC1 pakken og mistet alle tvkanaler, alle filmer i databasen, alle innstillinger osv.

 

Er jo min egen feil som ikke leste grundig nok, men har aldri vært noe problem tidigere ved oppdateringer.

 

Så nå blir det full formatering og timer med småpirk før jeg forhåpentligvis er tilbake der jeg var:)

 

Har vel i grunn image av slik det var, men greit å få det skikkelig.

 

En ting jeg trenger hjelp til for å unngå mange ekstra timer med arbeid.

 

Jeg vil at filmene jeg har skal søkes inn automatisk basert på filnavn. Dette går helt ypperlig på alle filmer bortsett fra img og iso filer. Her ignorerer den filnavnet fullstendig og jeg må legge inn alt av img og iso manuelt.

 

Er der en løsning på dette slik at jeg får den til å sjekke filnavnet og ikke filmnavnet på selve imaget om dere skjønner.

Lenke til kommentar
Den wiki'en ramser jo bare opp funksjonaliteten uten å gå noe nærmere inn på det. F.eks. winamp plugin'en, min logikk tilsier at om man setter på denne så integerer man funksjonalitet fra winamp i mediaportal. Men så vidt jeg har funnet ut så er det kun at winamp blir brukt for avspilling og ikke mediaportal sin innebygde avspiller. Og det er jo umulig å se om dette funker (kanskje man kan høre forskjell), da det ikke vises noe forskjellig i mediaportal.

 

Har prøvd medioo også, men er like skuffa over musikkavspillingsfunksjonen der også. Det er jo et mareritt å skulle bruke noen av disse mediasenterene som musikkjukebox. Er mange andre bra funksjonaliteter, men musikk er de ikke noe gode på.

Skjønner ikke3 ...

 

Som musikkjukebox synes jeg MP fungerer meget bra, spes med BASS m/crossfading.

 

Ble brukt med bravur i går, ihvertfall ....

Lenke til kommentar
Den wiki'en ramser jo bare opp funksjonaliteten uten å gå noe nærmere inn på det. F.eks. winamp plugin'en, min logikk tilsier at om man setter på denne så integerer man funksjonalitet fra winamp i mediaportal. Men så vidt jeg har funnet ut så er det kun at winamp blir brukt for avspilling og ikke mediaportal sin innebygde avspiller. Og det er jo umulig å se om dette funker (kanskje man kan høre forskjell), da det ikke vises noe forskjellig i mediaportal.

 

Har prøvd medioo også, men er like skuffa over musikkavspillingsfunksjonen der også. Det er jo et mareritt å skulle bruke noen av disse mediasenterene som musikkjukebox. Er mange andre bra funksjonaliteter, men musikk er de ikke noe gode på.

Skjønner ikke3 ...

 

Som musikkjukebox synes jeg MP fungerer meget bra, spes med BASS m/crossfading.

 

Ble brukt med bravur i går, ihvertfall ....

Det jeg savner med musicplayeren i MP er i allefall en søkemotor som funker som den i Winamp, har med Monochrome nå fått Global Search, noe som funker bra men som fortsatt kan forbedres. Dessuten er det et stort savn å få se playlisten mens du legger til sanger. Hadde den vært på siden av biblioteket, hadde jeg vært storfornøyd.

Lenke til kommentar

Hei,

Vi hadde det i tankene om 3 delt vindu i musikk, men pga "smale" skjermer(og en tingtil jeg ikke husker nå) ble det ikke noe av. For MPII skulle dette være mulig da de forskjellige modulene kan kombineres bedre en i "gamle" MP.

 

Når det er sagt, her bruker jeg Now Playing på fester og som regel blir en av de forslagene som popper opp under "andre spor merket som:" og "Beste spor fra" lagt til via fjernkontroll - selvsagt av de som er "Edru" ;)

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...