Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som til tider sliter med å gå ut av mediaportalen viss en film surrer og går?

da henger den seg og legger seg over alt uansett på skrivebordet og maskinen må restartes/logges av for å greie å få den bort...

Samme feilen får jeg både i stabil utgave og RC utgaven

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som til tider sliter med å gå ut av mediaportalen viss en film surrer og går?

da henger den seg og legger seg over alt uansett på skrivebordet og maskinen må restartes/logges av for å greie å få den bort...

Samme feilen får jeg både i stabil utgave og RC utgaven

Hei,

Har ingen problemer med det her.

Du burde poste problemet på MediaPortal Forum inklusiv logger og system spesifikasjoner, lettere å få hjelp da (Primær support fra meg er på det forumet samt MPC ;) )

 

Roy

Lenke til kommentar

RC1 er den gode gamle Mediaportal som tidligere var 0.2.3.0 .

 

Og TV Server er ei maskin som står med ett eller flere TV-kort og tar imot TV signalene og videresender disse til HTPC'ene. Dette gjør at du slipper å tre både nettverk og coax-kabel til alle HTPC'ene i huset, samt at du får en mer sentral løsning på opptak EPG o.l. Sikkert flere gode punkter også.

Lenke til kommentar

Noen som har en ide på hvorfor jeg ikke får post processert en DVD med FFDShow?

Link til tråden på mediaportal forumet.

 

Det med CSS er ikke så nøye, men hvis jeg har DScaler som MPEG2 decoder og ffdshow som post processor så funker det ikke i det hele tatt. MP vil ikke spille av filmen. Jeg velger filmen, og etter et par sekunder spretter den tilbake.

 

http://forum.team-mediaportal.com/codecs-e...ooperate-39047/

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trenger hjelp med EPG i RC1 med TV server. Har alltid benyttet TVE2 og sjelden hatt problem med EPG. Men nå med TVE3 skjønner jeg ikke bæra :)

 

Kan noen være så snill å gi en rask gjennomgang på hvordan jeg får EPG'en opp og gå. Har søkt masse på MP forumet og forsøkt X-antall løsninger, men får det bare ikke til..ARGH!

 

Hva er enkleste måte å få opp EPG'en i RC1 og som sagt en liten "How-to" hadde vært kjekt !

Lenke til kommentar

Kan ta det kjapt og utdype det senere (når/om jeg har bedre tid):

 

 

Dersom du har lagt inn kanalene i TVserver og siste SVN:

- Start WebEPG

- Importer kanalene

- Map hver enkel - bruk gjerne sol.no fullstendig

- Aktiver XMLTV plugin i TVServer

- Aktiver WebEPG auto.grabber-tinge-plugin i MP setup

Lenke til kommentar

Takker Spragleknas, det gjorde susen (Men den bruker veeeldig lang tid på å grabbe..), nå må jeg bare få rettet opp 2 timer feil i guiden. Flere som opplever det? Hadde ikke det problemet med 0.2.3.0.

 

Regner med det bare er å stille inn tidskorreksjon et eller annet sted i setup..

Lenke til kommentar

MP og WMP har kun til felles at de bruker DirectShow. At MP er "basert" på WMP er bare en myte.

 

MP har kun støtte for BR via en workaround: http://forum.team-mediaportal.com/plugins-...solution-32268/

Dette funker for 90 % av de som har prøvd (poll - enkelte svar kan være tidlig i utviklingsfasen)

 

EDIT: Så nå at det var den du linket til :blush: MoPhat må ha byttet navn på den ...

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Fått EPG opp og gå, men National Geograpic Channel og NRK3 mangler (SOL detailed) Andre som ikke får guiden til disse kanalene eller har jeg gjort noe feil.. Har gjort med dem som med alle de andre, men av en eller annen grunn kommer ikke guiden for disse kanalene inn..

 

EDIT: Gikk inn i webepg-config og mappet de nevnte kanalene igjen og nå kommer NGC guiden opp, men fortsatt ingenting på NRK3...

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...