Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner da med at du ser på TV gjennom MediaPortal.

 

XP

 

Høyre klikk på skrivebordet, velg egenskaper, velg fanen som heter "Skjermsparer", klikk på knappen som det står "Strøm" på.

Resten sier seg selv =)

 

Vista

 

Kontrollpanel, Strøminnstillinger, Så står det på venstresiden "Forandre når skjermen slås av" eller noe lignende =)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Har lagt inn 1.0 RC1 og er stort sett fornøyd. En ting irriterer - nemlig at GUI ikke går glatt lenger. Det "hakker", akkurat som som skjermkortet er for svakt. Kjører Xface skin, men har også testet med Blue Two og Aeon og det samme skjer da. Videre er det ingen endring om jeg forandrer størrelse på thumbnails. Greit nok at dette ikke er en stabil versjon, men det ser ikke ut som andre er plaget med dette. Noen som har et tips?

 

Hardwaren er [email protected] + 7600GS.

Lenke til kommentar
Hm ... har det ikke alltif virket med TV server?

 

kan noen ta ett bilde over codec instillingene for sånn at jeg vet hvordan jeg får DD 5.1 og DTS 5.1 på dvd filmer?

For nå går jeg snart bananas på pcen min :p

greier bare å få pcm lyd :/ (altså ikke dd og dts)

Hvilken audiocodec?

prøvd både med ac3 og ffdshow...

Lenke til kommentar
kan noen ta ett bilde over codec instillingene for sånn at jeg vet hvordan jeg får DD 5.1 og DTS 5.1 på dvd filmer?

For nå går jeg snart bananas på pcen min :p

greier bare å få pcm lyd :/ (altså ikke dd og dts)

Hei,

Normalt sett sendes alt til lydkortet som bestemmer "output", hvis du har et realtek basert lydkort kan du sjekke instillingene i windows lyd. Elers skal codec'n du bruker sende correct format (dts, dd) til lydkortet som bytter til korrekt utgang når den detekteres.

 

Roy

Lenke til kommentar
kan noen ta ett bilde over codec instillingene for sånn at jeg vet hvordan jeg får DD 5.1 og DTS 5.1 på dvd filmer?

For nå går jeg snart bananas på pcen min :p

greier bare å få pcm lyd :/ (altså ikke dd og dts)

Hei,

Normalt sett sendes alt til lydkortet som bestemmer "output", hvis du har et realtek basert lydkort kan du sjekke instillingene i windows lyd. Elers skal codec'n du bruker sende correct format (dts, dd) til lydkortet som bytter til korrekt utgang når den detekteres.

 

Roy

får det til å fungere fint i powerDVD men så lenge jeg har en utgave av den som fulgte med ett skjermkort en gang i tiden er det kun 30dagers prøve tid...

men ellers så sliter jeg både med å få det i vlc mediaplayer, windows media player og i MP

 

Jeg har satt lydkortet til spidf og stereo lyd (Dette må gjøres på alle lydkort som ikke encoder 5.1) Jeg har prøvd både intrigerte med toslink og tilegskort med toslink tilkobling, får begge oppe å går med power dvd men ikke med MP og resten... :/

Lenke til kommentar
Jeg har satt lydkortet til spidf og stereo lyd (Dette må gjøres på alle lydkort som ikke encoder 5.1) Jeg har prøvd både intrigerte med toslink og tilegskort med toslink tilkobling, får begge oppe å går med power dvd men ikke med MP og resten... :/

 

Hei,

Hvilket lydkort/produsent bruker du?

 

Roy

Lenke til kommentar

bruker i dag ett splitter nytt hovedkort fra abit med toslink og hdmi utgang på.

Men nå hoppet jeg i taket av glede =D

for jeg fant en litt nyere kodec av ffs show (tror jeg den heter) og fikk satt av ac3 og dts til spidf med egen dekodings prosessor. Og vips kom dolby digital og dts til meg igjen =D (da er htpc med server og folding oppgaver i boks)

endelig kan jeg fase ut xboxen min med xbox media center.

 

samt lurer jeg på hvordan støtten i mediaportalen er til dvb-c kort (altså digital kabeltv)+ leseren. Ser at de skryter på hjemmesidene sine at de støttes i windows media center...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Har lagt inn 1.0 RC1 og er stort sett fornøyd. En ting irriterer - nemlig at GUI ikke går glatt lenger. Det "hakker", akkurat som som skjermkortet er for svakt. Kjører Xface skin, men har også testet med Blue Two og Aeon og det samme skjer da. Videre er det ingen endring om jeg forandrer størrelse på thumbnails. Greit nok at dette ikke er en stabil versjon, men det ser ikke ut som andre er plaget med dette. Noen som har et tips?

 

Hardwaren er [email protected] + 7600GS.

 

Dette er nå løst. Dere som opplever problemer med hakking i menyene og hakking ved avspilling/tv i windowed mode med 1.0 RC1 må bytte ut en .dll fil. Den kan lastes ned her: http://forum.team-mediaportal.com/general-...html#post258295

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

har installert V1.0.0.0 RC1 på min HTPC. Får enda ikke til og få subtext til å fungere med den interne avspilleren, når jeg spiller av Nero Digital filmer :(

 

Jeg må bruke MPC som extern spiller, for å få subtext til å fungere, men det ser litt kjipt ut, at MPC starter utenpå Mediaportalen :(

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Er det noen som har en god guide på oppsetting av EPG? Kjører med en standalong TVE3 Server som jeg gjerne skulle latt gjøre jobben slik at HTPCene bare kunne hentet infoen rett fra denne. Bør helst også fungere med ÆØÅ.

 

Og er det mulig å sette opp MP slik at den launcher Arcsoft TMT når en spiller av index.bdmv eller discid.dat filer i MyFilms?

 

Og en siste ting, når jeg starter TV Server Config får jeg opp en melding om at psidecd.dll har for mange bugs, hvor får jeg tak i en ny oppdatert versjon? Er det driveren til TV-kortet? Windows? MP?

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar
Er det noen som har en god guide på oppsetting av EPG? Kjører med en standalong TVE3 Server som jeg gjerne skulle latt gjøre jobben slik at HTPCene bare kunne hentet infoen rett fra denne. Bør helst også fungere med ÆØÅ.

Du kan bruke guiden som ligger her

 

Og en siste ting, når jeg starter TV Server Config får jeg opp en melding om at psidecd.dll har for mange bugs, hvor får jeg tak i en ny oppdatert versjon? Er det driveren til TV-kortet? Windows? MP?

En ny kan du laste ned herfra(følg guiden for å installere den).

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...