Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er klar over at FFDshow kan kjøres både på TV, Film og DVD, men det jeg lurte på er om det er mulighet for å legge inn streamer i Mediaportal. Enten som enn egen kanal på tv lista, under radio som en egen kanal, eller på en annen måte.

 

Måten jeg starter streamen på i dag er at jeg manuelt legger inn adressen (hhtp://brukernavn:passord@ip-adressa:port

nummer/fil.nsv) i vlc og spiller det av der. Men det er ikke ett alternativ i lengden da en HTPC skal kunne styres 100% med fjernkontroll. Om Meidaportal spiller av streamen eller om den må åpne den i VLC bryr jeg meg ikke om, men den må kunne åpnes direkte fra mediaportal.

 

Og hvis det er mulig å legge inn og spille av streamen i mediaportal, er det mulig å kjøre den gjennom ffdshow også?

 

og til slutt en siste ting: hvordan får jeg mediaportal til å bruke ulike ulike filtre i FFDshow avhengig av filtype. Atså jeg har satt opp 2 forskjellige oppsett i FFDshow, ett som heter DVD og ett som heter DivX, hvordan får jeg mediaportal til å bruke DVD filterpakken når jeg ser på dvd og DivX filterpakken når jeg spiller av .avi filer fra mine filmer mappen?

Lenke til kommentar
og til slutt en siste ting: hvordan får jeg mediaportal til å bruke ulike ulike filtre i FFDshow avhengig av filtype. Atså jeg har satt opp 2 forskjellige oppsett i FFDshow, ett som heter DVD og ett som heter DivX, hvordan får jeg mediaportal til å bruke DVD filterpakken når jeg ser på dvd og DivX filterpakken når jeg spiller av .avi filer fra mine filmer mappen?

 

Kan en ikke legge inn diverse kriterier som må passe for at de forskjellige innstillingene i ffdshow skal slå inn? Feks at om oppløsning er under gitte kriterier så slår den ene profilen inn, og er oppløsningen over gitte kriterier så slår en annen profil inn?

Lenke til kommentar

Må si jeg er veldig skuffet nå :cry: Bruker TV server og satte opp MP til å ta opp Liverpool - Arsenal kampen i dag (som etter alle rapporter var en kjempe kamp). Det jeg ikke hadde fått med meg var at selv om klokka var rett så lå alle programmene i TV guiden en time bak skjema (igjen, hadde også dette problemet da jeg først satte opp MP).

 

Men det jeg stusser mest over er følgende: MP var satt til å ta opp fra 19:30 til 22:20 (selv om det jo burde vært 20:30 til 23:20), men endte opp med kun 40 min (med Opera og påfølgende reklame, for å strø salt i såret!).

 

Så spørsmålet mitt blir, hvorfor stoppet MP opptaket over to timer før tiden? Masse ledig plass på disken, så ikke derfor ...

 

-O

Lenke til kommentar
Ah... De fleste parses fint hos meg (svært få unntak). Når de evt. ikke gjør det, renamer jeg dem manuelt til "S01E01" og legger dem i en mappe med Serienavnet. (Eks. Dexter\s01e01.avi ).

 

Beklager - kjenner ikke til typen prg. du leter etter.

Huh.

 

Hos meg vil de ikke parses med mindre jeg endrer filnavnet. Har vel muligens noe å gjøre med mappestrukturen jeg bruker (X:\TV Series\House\Season 1\House.S04E06.HDTV.XviD-LOL.avi) funker ikke, mens (X:\TV Series\House\Season 1\House - 01x01 - *episodenavn*.avi) funker helt fint.

Gjør ikke akkurat så mye, med tanke på at jeg får en flott mappe og fil struktur i TV series mappa mi, men det er fryktelig tungvindt i lengden, selv om jeg har funnet programmer som renamer i batch.

Lenke til kommentar

Hos meg finner den riktig episode om filnavnet er "House.S04E06.HDTV.XviD-LOL.avi" har heller ikke noe å si på hvilken mappe jeg legger filen i, kan ha alle episoder av alle serier i samme mappe og det blir plukket opp skikkelig i plugginet.

 

Om du trenger å rename mange filer kan jeg anbefale "af rename". Her kan du enkelt navngi flere filer samtidig, og om det er sesong 4 episode 1-24 blir jo da navnene "House S04E01", "House S04E02" osv.

 

Jeg har ikke på noen av seriene mine ført opp hva episoden heter, det kommer fram i mediaportal automatisk.

 

Zappza:

 

Jeg har hatt samme problem som deg, både før og etter sommertid. Jeg hadde -1 time under innstillingene i tv server når det var vintertid, og disse måtte endres nå som det er blitt sommertid for at tvguiden skulle stemme igjen.

 

Vet ikke hvorfor dette ikke blir gjort automatisk, ganske irriterende i grunn.

Lenke til kommentar
Hos meg finner den riktig episode om filnavnet er "House.S04E06.HDTV.XviD-LOL.avi" har heller ikke noe å si på hvilken mappe jeg legger filen i, kan ha alle episoder av alle serier i samme mappe og det blir plukket opp skikkelig i plugginet.

 

Om du trenger å rename mange filer kan jeg anbefale "af rename". Her kan du enkelt navngi flere filer samtidig, og om det er sesong 4 episode 1-24 blir jo da navnene "House S04E01", "House S04E02" osv.

Skal se om jeg får til å parse episode navn uten å rename først.

 

AF Rename virket forøvrig genialt, mye bedre enn det jeg har nå.

Lenke til kommentar
Må si jeg er veldig skuffet nå :cry: Bruker TV server og satte opp MP til å ta opp Liverpool - Arsenal kampen i dag (som etter alle rapporter var en kjempe kamp). Det jeg ikke hadde fått med meg var at selv om klokka var rett så lå alle programmene i TV guiden en time bak skjema (igjen, hadde også dette problemet da jeg først satte opp MP).

 

Men det jeg stusser mest over er følgende: MP var satt til å ta opp fra 19:30 til 22:20 (selv om det jo burde vært 20:30 til 23:20), men endte opp med kun 40 min (med Opera og påfølgende reklame, for å strø salt i såret!).

 

Så spørsmålet mitt blir, hvorfor stoppet MP opptaket over to timer før tiden? Masse ledig plass på disken, så ikke derfor ...

 

-O

Til det trenger man log-filer. Anbefaler at du starter en tråd @ MP forum ...

 

 

BTW:

MediaPortal 1.0 RC1 - coming soon

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal gå. Jeg legger bare alt i mappene, endrer aldri på filnavn, og episodene blir alltid funnet i mediaportal.

 

du bruker riktig pluggin sant? Er vel flere med neste samme navn.

 

http://www.team-mediaportal.com/files/Down...TVSeriesplugin/

Jada, har riktig plugin ^^,

Bruker FanArt og hele opplegget. Var bare parsinga jeg slet med, men jeg skal prøve på nytt nå med den nyere utgaven :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...