ronilse Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvor raskt kanalskifte kan jeg forvente på en klient når TVE3 er på en server og jeg har følgende spec: Server AMD 6000+ X2 2 Gig ram Gigabit Lan Vista 64 bit Klient: AMD 6000+ X2 4 Gig ram Gigabit Lan Vista 64 bit Hei, For det første x64 spiller ingen rolle for MP/TVE3 da det ikke brukes, de kjører som x32 programmer uansett. Du glemte den viktigste komponenten når det gjelder hastighet på kanalskifte, nemlig hvilket tv-kort du bruker. Her ved bruk av terratec kortet på dvb-t er den under 2 sekunder, ved bruk av dvb-s(floppydvb-s CI) er det rundt 3-4 sekunder. Analog med ATI et eller annet er 2-3 sekunder Roy Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg har terratec sitt til dvb-c og ligger på rundt 4-5 sek. Utrolig irriterende i grunn, men kan vel gjerne justeres litt ved diverse innstillinger. Lenke til kommentar
graastein Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvor raskt kanalskifte kan jeg forvente på en klient når TVE3 er på en server og jeg har følgende spec: Server AMD 6000+ X2 2 Gig ram Gigabit Lan Vista 64 bit Klient: AMD 6000+ X2 4 Gig ram Gigabit Lan Vista 64 bit Hei, For det første x64 spiller ingen rolle for MP/TVE3 da det ikke brukes, de kjører som x32 programmer uansett. Du glemte den viktigste komponenten når det gjelder hastighet på kanalskifte, nemlig hvilket tv-kort du bruker. Her ved bruk av terratec kortet på dvb-t er den under 2 sekunder, ved bruk av dvb-s(floppydvb-s CI) er det rundt 3-4 sekunder. Analog med ATI et eller annet er 2-3 sekunder Roy Hei, takk for raskt svar. Skal bruke WinTV Nova-HD-S2 med softcam. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Softc@m er ikke støttet (offisielt) av MP. (Men om du har erfaringer du ønsker å dele eller sprøsmål, så registrer deg @ MSPC.no og gi meg beskjed, så skal du få tilgang til Gråsonen vår ) Lenke til kommentar
Defo Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Skulle gjerne ha brukt min inviduelle num-pad til å styre mediaportal med, men får det ikke til. Har keybindet osv. men det funker fortsatt ikke. Det som er merkelig er at når jeg skal keybinde f.eks "8" på num-paden så skrives det som "f" eller noe. Noen tips? Lenke til kommentar
dezimann Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei diskusjonsfolk Jeg har nå drømt om et dvb-c-kort til pc i flere år, og endelig fått råd til å skaffe meg et. Jeg har søkt rundt og lest og lest, og mener jeg har sånn passe peiling. Mitt nyinnkjøpte kort, et FireDTV DVB-C ankom i dag, og jeg sitter nå og søker opp kanaler i MediaPortal. Mens jeg søker kommer jeg til å tenke på å ha to tunere i maskinen, og da kommer spørsmålet; Er det mulig, med FireDTV, å dele mitt ene kort, via softcam, cardsharing-server eller hva, til en evnt. FireDTV nr 2, eller har jeg kjøpt katta i sekken? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei diskusjonsfolk Jeg har nå drømt om et dvb-c-kort til pc i flere år, og endelig fått råd til å skaffe meg et. Jeg har søkt rundt og lest og lest, og mener jeg har sånn passe peiling. Mitt nyinnkjøpte kort, et FireDTV DVB-C ankom i dag, og jeg sitter nå og søker opp kanaler i MediaPortal. Mens jeg søker kommer jeg til å tenke på å ha to tunere i maskinen, og da kommer spørsmålet; Er det mulig, med FireDTV, å dele mitt ene kort, via softcam, cardsharing-server eller hva, til en evnt. FireDTV nr 2, eller har jeg kjøpt katta i sekken? Hei, Vet faktisk ikke og tror ingen har kjøpt inn flere for testing med abonnement enda (bedre å diskutere dette på mspc.no), FireDTV kortene er bra og de lager alltid support for nye ting så katta i sekken synes jeg ikke det er. Roy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Calling all Web Developers. Team MediaPortal NEEDS YOU. We have a number of projects requiring an online front end. Generally we would like a web application that can help manage configuration files, so that the community's work on these files can flow directly into MediaPortal without needing a developer to add it to the SVN. 1. Web front end allowing community members to login* and edit, add to the configuration files/database. 2. A back end so that MediaPortal clients can directly download the updated files. Some examples of the information that needs to be managed are: Language string management (like the old MPLE for those who can remember) TV frequency management (no the whole world hasn't gone digital yet) WebEPG grabber file management (some sites do like to make changes) ... more to come *Intergration with existing login systems is a desire. A connected plugin/skin repository system would be a bonus. The team believes that development in ASP.NET would allow the most reuse of existing team code and also allow the team to provide help with the backend code. (However, this is not a fixed requirement and we are open to other suggestions) So can any interested parties post here, PM one of the team, make contact in IRC, raise your hand and jump up and down or generally do something to get our attention Please no "What a great idea" or "I'm a web developer with X years experience and would love to help, but have no free time" posts. Only apply if you are a Web Developer who is interested in helping and has some spare time to do so. Team MediaPortal http://forum.team-mediaportal.com/newreply...ly&p=244761 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Er det mulig å få mediaportal til å hente inn .asf filer? Har lagt til asf under fil extensions, men ser ikke ut til å hjelpe av den grunn. Skulle hatt de lagt til under tv-series plugginet. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvordan fjerner man feil cover/sette ingen cover, som MP har lagt til på videomappe? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hei, For oss som er DVBT brukere kommer nå enda en oppdatering, Igor som lager monogram aac decoder har sluppet en ny versjon(0.9.3.0 beta) som har fler muligheter en før. De nye tingene er Oppmiksing til 5.1 lyd, volum korrigering og selvfølgelig kan dette stilles inn i MediaPortal Configuration fra revisjon 17985, både MediaPortal og TVE3/TVPlugin må oppdateres.. Roy Endret 15. mars 2008 av ronilse Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hvordan fjerner man feil cover/sette ingen cover, som MP har lagt til på videomappe? Hei, Hvis du ønsker å fjerne bildet som brukes i mappene, så fjerner du folder.jpg i mappen hvor filmen er plassert eller hvis du har mange filmer så kan de ha blitt lagret som "filmnavnet.jpg(kan også være png). Hvis dette er bilder som er hentet med imdb så ligger de under "thumbs\Videos\Title" folderen da som "filmtittel.jpg og filmtittelL.jpg" Banen til thumbs folderen er i xp i root folderen til MediaPortal, i vista er den i %ProgramData%\Team MediaPortal\MediaPortal (glad vi snart er kvitt disse folderforskjellen!!) Roy Lenke til kommentar
Otern Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Hei jeg lurte på om det er noe problem og bruker MP til og ta inn det digitale bakkenettet? Og vist noen gjør dette va slags tvkort bruker dere og hvor fant dere Cam til det tvkortet? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Hei! Dette skal gå bra med: - Mediaportal + senere SVN av TVE3 - RiksTV CAM - Digital Everywhere Fire/Floppy DTV Du må få butikken til åpaire kort og CAM (si at du har kjøpt en av de Sony TV-ene som kan bruke CAM-en) Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hei igjen folk Kjører Mediaportal og er meget fornøyd , men eneste jeg ikke finner ut av er en equaliser for musikkavspilleren Må stille litt på den for få god lyd i det lille anlegget jeg har . noe som har gjort at Winamp igjen blir brukt, der jeg har stilt og strevet lenge med equaliseren. Bassen blir veldig flat , metalgitarer og riff forsvinner i bakgrunnen på lydbildet. Vokal høres noe lav ut Vil gjerne sitte i sofaen og styre alt som dere sikkert skjønner, derfor blir jeg takknemlig for svar =Iko= Edit: Jeg kan vel implementere Winamp inn i Mediaportal? Blir det noe bra? Endret 27. mars 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
Defo Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei! Lurte på om noen kunne forklare meg hvordan jeg kan få brukt min eksterne numpad (LINK) til å fungere som en fjernkontroll i mediaportal? Og er det mulig å få til at mediaportal går rett til "Playing now" når man starter en playlist? Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vil Logitech Harmony ONE fungere med Mediaportal? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vil Logitech Harmony ONE fungere med Mediaportal? Ja, med f.eks en USB mottaker (som du kan få tak i ved f.eks å kjøpe Windows MCE fjernkontroll). Har foreløpig bare lagt inn funksjon for å få min htpc: - inn og ut av dvalemodus (vista-pc) - funksjon for å trykke inn påloggings-passord (makro) - forrige sang - neste sang - neste random sang (foobar2000 starter automatisk hos meg, men ikke noe i veien for å få styrt funksjoner i mediaportal) Har du et ir-basert tastatur kan du også lære opp Harmonyen til å (gjennom mottak av raw-commands) "trykke mere kompliserte tastekombinasjoner". DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå