ronilse Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei, mesha, åpne MediaPortal Configuration -> General -> huk av ved "Use screenselector to etc" og konfigurer hvilken skjerm MP skal bruke under "Start screen" Roy Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Noen vet om det er mulig å kjøre fullscreen med dual-skjerm? Sitter nemlig med en pc skjerm og en tv koblet til som dual-screen. Hver gang jeg trykker "Fullscreen" i MP så får jeg fullskjerm på pc skjermen. Noen så har løsningen? Spørs om dette vil funke. Så vidt meg bekjent, så kjører MP som DirectX, og det funker kun på en av skjermene samtidig. Du kan velge hvilken skjerm MP skal starte på TVen, ved å bruke "ScreenSelector" i MP Config. edit: Damn. Hater når det kommer et svar på en annen side >.< Endret 6. mars 2008 av Zappza Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvilke skins bruker folket? Har stort sett brukt Xface på mediapcen hjemme, men har skiftet til Core. Eneste jeg misliker med Core er de små bildene i "filmstrip view" På jobben har jeg en maskin på en 4:3 skjerm, og har gått for det enkle (som ofte er det beste) med Monochrome. Noen som utvikler egne skins her, kanskje? Ser at en kompis av meg (Darre på mp forumet) driver og tester et nydelig skin som er under utvikling/konvertering nå, men jeg venter nok på offisiell utgivelse før det blir standard her... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Monochrome MCE ! Lenke til kommentar
mesha Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei, mesha, åpne MediaPortal Configuration -> General -> huk av ved "Use screenselector to etc" og konfigurer hvilken skjerm MP skal bruke under "Start screen" Roy Takk Roy! Fungerte utmerket: ) Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Skal gå greit vha IR Server Suite-plugin. Ellers: I dag stenger det analoge bakkenettet i Rogaland. Og... STØTTE FOR NORSK DVB-T I MEDIAPORTAL! Linker: http://forum.team-mediaportal.com/improvem...159/index2.html http://blog.monogram.sk/janos/2008/03/01/m...oder-0910-beta/ Hei, "monogram aac decoder" er med i TVE3 installasjons programmet og vil bli oppdatert hvis man finner nye feil(allerede oppdatert en gang), dvb-t fungerer utmerket her med mitt TerraTec Cinergy 2400i DT MCE kort, har ikke cam til det men bruker det til NRK sine tv/radio kanaler. Post gjerne feil her eller på MSPC eller på MediaPortal forumet slik at vi kan få det rettet. Roy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Hadde jeg vært sikker på at RiksTV CAM + CI hadde fungert hadde nok RiksTV fått en ny kunde ... Har lest at det fungerte, men det var kanskje i den "luken" hvor alt ble sendt ukryptert? CAM som skal fungere: http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...1356&site=6 http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...15;c:36211;r:pg CI som skal fungere: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1763793;r:pg og/eller (?) http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1763792;r:pg Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg sliter fortsatt med feilmelding ved bytte av kanal. "Unabel to start timeshifting...". Er utrolig irriterende, og tror min samboer snart kaster hele pcen ut om det ikke ordnes snarest. Noen som har noe som helst tips om hva jeg kan endre for å få dette til? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg sliter fortsatt med feilmelding ved bytte av kanal. "Unabel to start timeshifting...". Er utrolig irriterende, og tror min samboer snart kaster hele pcen ut om det ikke ordnes snarest. Noen som har noe som helst tips om hva jeg kan endre for å få dette til? Hei, Eneste mulighet for å hjelpe deg er at du legger ved loggene, alt annet blir bare gjetninger. Her fungerer bytte mellom kanaler på dvb-s, dvb-t og analog smertefritt. Roy Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Da virker alt som det skal, bare å kutte ut hele avisynth så er alt som det skal:) Leste tidligere i tråden at det var mulig å kombinere EPG fra WebEPG og fra hva som sendes i kanalstrømmen. Hvordan gjøres dette? Har tre kanaler jeg ikke får fram i WebEPG og som jeg gjerne skulle hatt EPG fra kanalstrøm. Endret 11. mars 2008 av svortevik Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Da virker alt som det skal, bare å kunne ut hele ffdshow og avisynth så er alt som det skal:) Leste tidligere i tråden at det var mulig å kombinere EPG fra WebEPG og fra hva som sendes i kanalstrømmen. Hvordan gjøres dette? Har tre kanaler jeg ikke får fram i WebEPG og som jeg gjerne skulle hatt EPG fra kanalstrøm. Hei, Det fungerer men du må bruke TVE3, har akkurat testet å bruker WebEPG til analog + DVB-S og EPG fra DVB-T, du må konfigurere slik at TVE3 bare grabber til de aktuelle kanalene som har dette i data strømmen.. Roy Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Bare for å være sikker. De jeg ikke vil bruke xml plugginet på fjerner jeg haken på her? Jeg har Canal Digital Kabel-TV, så lurer da på hva som gir meg den beste informasjonen i tv-guiden. Kan jo nå velge mellom dagbladet, sol og canal digital sin egen. Noen som har noen erfaringer med de forskjellige og infoen de gir ut om sendingene? Er vel alltids noen som er bedre på enkelte kanaler enn andre er? Ellers vil jeg si at nå som jeg omsider har fått mediaportal til å virke slik jeg ønsker så er det helt supert i bruk. Har nå tatt image av disk underveis, så nå er det ikke så kritisk å leke seg med avisynth osv, for skulle det skjære seg nå så er det enkelt å greit å gå tilbake til siste image der alt virket:) Må også takke for all hjelp jeg har fått her inne, helt supert:) Skulle det nå være noe å utsette er det at kanal skifte tar litt for lang tid, mellom 3-4 sek. Skulle gjerne hatt dette ned mot rundt 1 sek. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Hei, ""Bare for å være sikker. De jeg ikke vil bruke xml plugginet på fjerner jeg haken på her?"" Nei, i dette vinduet velger du epg fra dvb-c, dvs de som er krysset av får epg fra dvb-c kortet. De som ikke er avkrysset her men "mappet" i xmltv plugin -> mapping bruker webepg. Husk også å merke av (øverst i bildet du la ved) "Store data only for selected channels" så skulle det fungere. Sol med beskrivelse(description) er best, stor fin omtale på hvert program, men treg..... Roy Endret 11. mars 2008 av ronilse Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg får konfigurere på nytt da tenker jeg:) Har mappet under xmltv i tillegg til å ha krysset av her som du ser. Gikk i grunn ut i fra at jeg hadde gjort det riktig siden jeg nå får epg på TV3, noe jeg ikke får til vanlig fra canal digital på tuneren. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg får konfigurere på nytt da tenker jeg:) Har mappet under xmltv i tillegg til å ha krysset av her som du ser. Gikk i grunn ut i fra at jeg hadde gjort det riktig siden jeg nå får epg på TV3, noe jeg ikke får til vanlig fra canal digital på tuneren. Hei, Problemet hvis alle er krysset av vil vise seg når begge epg-kildene prøver å oppdatere databasen samtidig og minne flyr i værs(lekkasje), dette vil bli sett på senere men nå er det størts aktivitet rundt selve bilde/lyd strømmen samt epg grabbing generelt sett fra dvb-x kilder. Men TVE3 er stabilt her hos meg, så det går fremover Roy Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Da er det ordnet:) tvguide.xml oppdaterer seg automatisk, eller må dette gjøres manuelt? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kommer litt an på hvordan du satte den opp, men hvis du har aktivert den i MediaPortal Configuration -> Plugins -> Process Plugins -> Web EPG grabber, så skal den det. Ikke sikkert den vil vekke opp fra dvale hvis ikke det er konfigurert i TV Setup -> Plugins -> Powescheduler. Roy Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Får ikke helt disse strøm innstillingene til å stemme med slik jeg ønsker. Når jeg trykker av skal den gå i dvale, med mindre den tar opp fra tv. Problemet mitt her er at den ikke går i dvale så lenge jeg ser på tv, så hva må jeg gjøre her? Videre vil jeg den skal starte opp for å kjøre opptak, så legges i dvale når den er ferdig dersom den ikke er i bruk. Det samme gjelder med epg, skal våkne for å kjøre epg, så gå tilbake til dvale. Er det mulig å få det til slik? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Får ikke helt disse strøm innstillingene til å stemme med slik jeg ønsker. Når jeg trykker av skal den gå i dvale, med mindre den tar opp fra tv. Problemet mitt her er at den ikke går i dvale så lenge jeg ser på tv, så hva må jeg gjøre her? Videre vil jeg den skal starte opp for å kjøre opptak, så legges i dvale når den er ferdig dersom den ikke er i bruk. Det samme gjelder med epg, skal våkne for å kjøre epg, så gå tilbake til dvale. Er det mulig å få det til slik? Hei, Det beste er å sette den i MP Home og trykke stopp. Men det skal være mulig ved å bruke.. 1. I MediaPortal Configuration -> Plugins -> Powerscheduler Client Plugin(slå av PowerScheduler plugin og bare bruke denne) høyreklikk + enable -> høyreklikk + Configuration, her fjerner du haken fra "Only allow standby from home" klikk ok(du trenger ikke gjøre noe annet her hvis du bruker "singleseat"). 2. I TV Setup -> Plugins, merk av for Power Sheduler -> Åpne Power Scheduler, kryss av for Shutdown & Wakeup + den metoden som passer deg. I flagget EPG setter du når du ønsker at PC-en skal våkne opp til epg oppfrisking. Roy Lenke til kommentar
graastein Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hvor raskt kanalskifte kan jeg forvente på en klient når TVE3 er på en server og jeg har følgende spec: Server AMD 6000+ X2 2 Gig ram Gigabit Lan Vista 64 bit Klient: AMD 6000+ X2 4 Gig ram Gigabit Lan Vista 64 bit Endret 12. mars 2008 av graastein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå