Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Har ett helt ukjent merke fra coop, lumatron 32". Får klare seg enn så lenge, fram til økonomien er enig med meg om nytt tv.

kjører nå 1280x720 om jeg ikke husker feil, og ser ganske greit ut så langt til vanlig windows bruk.

Har ikke fått konfigurert mediaportal og ffdshow enda, så har ikke fått testet hvordan bildet er med dvd osv.

Når jeg senere skal oppskalere dvd, skal jeg da velge samme oppskalering som jeg har oppløsning på pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, var det noe spesielt som måtte gjøres når en bruker Vista og skal sitteopp TVE3 og epg? Noen skjulte mapper og flytting av filer?

Hei,

Du må kopiere mappen C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv til Installasjonsbane\Team MediaPortal\MediaPortal\

Roy

Lenke til kommentar

Jeg gjør tydeligvis noe feil her.

Har nå søkt inn kanalene i TVE3 og aktivert pluginet xmltv.

Starter så webepg config og legger til en kanal her.

Starter så webepg så jeg får laget xmltv fil.

går så inn i pluginet i tve3 å velge load/refres, men får da feilmelding. Finner ikke tvguide.lst.

har gjort som du sa over her:

"Du må kopiere mappen C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv til Installasjonsbane\Team MediaPortal\MediaPortal\"

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Her er nøyaktig hva jeg har gjort, kanskje noen kan si hvilket punkt jeg har gjort feil?

-Startet TV Server og søkte inn kanalene.

-Krysset av for Xml TV under plugins

-Fjernet haken på "impost files in new tvguide.lst"

-Startet WebEPG Cofig og la til kanalene jeg har her.

-Satt Grab Days til 12

-Starter WebEPG.exe og sjekker at jeg får en TVguide.xml i xml mappen i MediaPortal

-Starter TV Server, velger Xml TV-->Mappings og "load/refresh".

-Får opp en lang liste over kanaler, men alle er merket rødt.

-Prøver meg inne i mediaportal, men får ikke opp noe info om hva som går på de forskjellige kanalene osv.

Så hvor har jeg her gått feil, eventuelt hva mangler jeg før det virker? Å ha Grab Days på 12 framfor 2 som er stander, har det noe for seg?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Nå virker omsider det meste som det skal.

Er likevel to problemer som gjenstår.

1:

Når jeg skal spille av trailer eller musikkvideo via plugins får jeg feilmelding. "Unabel to play the selected video trailer".

Denne feilmeldingen får jeg på musikkvideoer og trailere.

2:

Får ikke lagt til .img og .iso filer automatisk til databasen. Grunnen er at den monterer hvert image og ser etter navnet "inne i imaget" og ikke på selve filnavnet.

Eksempel:

slår opp på ice age 2.iso, men når denne blir montert heter den ia2_SE og den finner ikke filmen på imdb.

Noen løsning her?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Er det mulig å deaktivere Vista MCE? Lei av at fjernkontrollen starter aplikasjoner i MCE og ikke i Mediaportal.

Får også en feilmelding ganske ofte ved skifte av kanal:

unabel to start timeshifting Channel is scrambled.

I tillegg tar kanalskifte ganske lang tid.

Mulig det er mitt terratec kort til dvb-c som ikke er helt optimalt, og jeg heller bør gå for ett floppy dtv kort istedet.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Har et lite problem som irriterer litt..

Når jeg skal hente frem info (trykker på i på fjernkontrollen når en film er markert og velger IMDB) om en film fra IMDB så starter mediaplayer opp og legger seg over MP. Noen som vet hvorfor dette skjer? Er kun på filer som mountes i daemon tools, andre filer går bra så mistenker det kan være noen instillinger i daemon tools.

Noen som vet hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar
Er nok fordi den skal montere filen, så sjekke navnet som kommer opp på "dvd-rom".

Krysset av for at mediaportal alltid er å topp?

Takker for svar :) Nei, har ikke gjort det enda, men ser helst at windows mediaplayer ikke starter opp i det hele tatt. Kanskje noen innstillinger der som må endres. Har daemon tools noen autostart funksjon? Og hvis så, vil det ha noe for MP og si om man disabler denne?

Skal teste litt når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Du må gå inn på autostart og velge at ikke mediaplayer skal spille av DVD automatisk.

Dette gjøres ved å høyreklikke på stasjonen, velge egenskaper og videre autostart fanen. Dette er i xp. Husker ikke helt i farten hvor dette endres i vista.

Leste ikke helt hva som var problemet tidligere, beklager det. Uansett, det jeg har skrevet her skal nok virke.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Du må gå inn på autostart og velge at ikke mediaplayer skal spille av DVD automatisk.

Dette gjøres ved å høyreklikke på stasjonen, velge egenskaper og videre autostart fanen. Dette er i xp. Husker ikke helt i farten hvor dette endres i vista.

Leste ikke helt hva som var problemet tidligere, beklager det. Uansett, det jeg har skrevet her skal nok virke.

Digger når folk kommer med svar som dette :yes: Tusen takk for at du tok deg tid, så skal jeg prøve dette når jeg kommer hjem.

En annen ting jeg synes er snodig er at man må inn i MP konfigurasjonen og velge at hver film har en egen mappe (eller noe i den duren) for at coverbildene skal vises. Hos meg ligger alle filene i en folder, men uten å ha huket av for dette dukker ikke bildene opp. Ikke noe stort problem, bare litt forvirrende :)

Ha en super dag!

Lenke til kommentar

Jeg har alle filmer liggende i en mappe, og har heller ikke krysset av for for noe som helst.

Når filmene er lagt til i databasen får jeg opp bilde. Grunnen til at du får opp bilde er muligens fordi du har dvd-image av filene, og da klarer den ikke finne riktig film virker det som. Jeg måtte ihvertfall inn manuelt i mediaportal config og legge til filmene manuelt.Utrolig tungvindt, men når det først er gjort en gang så er det jo på plass:)

Lenke til kommentar
Mediaportal låser seg så snart jeg trykker stopp eller pause når jeg ser DVD. Noen tips?

Har dette skjedd hele tiden eller kommet nå? Har du kjørt inn en ny SVN?

Prøv med en eldre SVN

Forsøk med annen codec

Oppdater skjermkortdriver

Vet at ronilse er glad i logger, så hiv inn en logg her før det er for sent ;)

Lenke til kommentar

Noen vet om det er mulig å kjøre fullscreen med dual-skjerm? Sitter nemlig med en pc skjerm og en tv koblet til som dual-screen.

Hver gang jeg trykker "Fullscreen" i MP så får jeg fullskjerm på pc skjermen. Noen så har løsningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...