ronilse Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Er det noen som har en DVBT.xlm for RiksTV ? Kan noen hjelpe ? Hmm, hva betyr det egentlig og hva trenger du(MP kan ikke bruke de norske signalene på dvb-t enda eller avspille de)? Roy Lenke til kommentar
tap70 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Jeg trenger den filen med frekvenser for søking av kanaler for RiksTV. Jeg bruker nå FloopyDTV/T og RiksTV cam med DVBViewer og PowerDVD Ultra codex for lyd og bilde. det viker 100%. Men kunne tenke meg og prøve MP. Tor Arne Endret 24. februar 2008 av tap70 Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg trenger den filen med frekvenser for søking av kanaler for RiksTV. Jeg bruker nå FloopyDTV/T og RiksTV cam med DVBViewer og PowerDVD Ultra codex for lyd og bilde. det viker 100%. Men kunne tenke meg og prøve MP. Tor Arne Som sagt vi jobber med det men trenger en liten .ts fil fra et annet program for analyse, i øyblikket fungerer kun dump av mux med MP + program opptak fra TV Serveren, men vi mangler lyd, derfor trenger vi en fil for sammeligning. Roy Lenke til kommentar
tap70 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hva skal jeg ta opp og hvor lang skal den være ? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei, Du kan ta opp på NRK2(det er den vi tester på), ca 20mb er bra. Roy Lenke til kommentar
tap70 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hvor skal jeg laste de opp ? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei, Du kan laste opp her(kjempefint om du kan gjøre det ): ftp.team-mediaportal.com login:[email protected] pass: mpuser88 Roy Lenke til kommentar
tap70 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Da driver jeg og laster opp filen. Har brukt DVBViwer, orginal RiksTV Cam, FloopyDTV/T og PowerDVD Ultra codex for lyd og bilde Tor Arne Pettersen Lenke til kommentar
tap70 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Da er den oppe. Tor Arne Pettersen Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Da er den oppe. Tor Arne Pettersen Hei, Takker, da skal vi se hva som er forskjellig. Update: Filen din og de jeg har tatt opp er like så TV Serveren fungerer som den skal, problemet nå er direct show filter for LATM AAC som fungerer, så det vil ta litt mer tid før MP kan spille de av, VLC kan..... Roy Endret 25. februar 2008 av ronilse Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 orginal RiksTV Cam HUH? Kan du se de krypterte kanalene på PC-en??? Lenke til kommentar
tap70 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ja jeg bruker nå FloopyDTV/T og RiksTV cam (Kan kjøpes fra RiksTV) med DVBViewer og PowerDVD Ultra codex for lyd og bilde. det viker 100% Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) !!! Har du lyst å utdype hvordan du fikk dette til/gjort - mer som en guide? Enten i egne tråd her eller/og her -> http://mspc.no/board/ EDIT: Denne -> http://www.satelitt1.no/product_info.php?products_id=1575 Endret 25. februar 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Noen som vet om det er mulig å konfigurere den grønne knappen på MCE fjernkontrollen til å starte mediaportal og ikke Vista mediacenter? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Ja, det skal gå ved å bruke IR Server Suite Er bra dokumentasjon og support til den pluginen. Lenke til kommentar
tap70 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Følgende oppsett virker 100% på RiksTV og HTPC 1. Installer FloopyDTV-T med cd`n som følge med. (Den har de nyeste driverne) 2. Installer DVBViewer Pro V 3.9.2.0 3. Installer PowerDVD Ultra (Har H.264 Video og AAC Audio decoder) 4. Installer RiksTV Cam (Den må registreres hos RiksTV kundeservice med serial id og pairing id som står bak på camen. Den vil da kunne brukes etter ca 1 time) PS! Linken for camen er korrekt Tor Arne Endret 27. februar 2008 av tap70 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Trodde bare man kunne bruke disse på Sony TV-ene ... nå vurderer jeg faktisk RiksTV (MEdiaPortla nærmer seg støtte for lyden). Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Litt offtopic spørsmål her: TV mitt støtter 720p og 1080i, så hvilken oppløsning bør jeg gjøre på pcen da for å få best mulig utbytte? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Forresten, var det noe spesielt som måtte gjøres når en bruker Vista og skal sitteopp TVE3 og epg? Noen skjulte mapper og flytting av filer? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Litt offtopic spørsmål her: TV mitt støtter 720p og 1080i, så hvilken oppløsning bør jeg gjøre på pcen da for å få best mulig utbytte? Hvor stor er den, og hvilket merke/modell er det? Det kommer veldig ann på TVen etter min mening, har du en TV med god nedskalering av 1080i skal det ikke være noe stress, men noen TVer er elendige på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå