Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger den filen med frekvenser for søking av kanaler for RiksTV. Jeg bruker nå FloopyDTV/T og RiksTV cam med DVBViewer og PowerDVD Ultra codex for lyd og bilde. det viker 100%. Men kunne tenke meg og prøve MP.

 

Tor Arne

Endret av tap70
Lenke til kommentar
Jeg trenger den filen med frekvenser for søking av kanaler for RiksTV. Jeg bruker nå FloopyDTV/T og RiksTV cam med DVBViewer og PowerDVD Ultra codex for lyd og bilde. det viker 100%. Men kunne tenke meg og prøve MP.

 

Tor Arne

 

Som sagt vi jobber med det men trenger en liten .ts fil fra et annet program for analyse, i øyblikket fungerer kun dump av mux med MP + program opptak fra TV Serveren, men vi mangler lyd, derfor trenger vi en fil for sammeligning.

 

Roy

Lenke til kommentar
Da er den oppe.

 

Tor Arne Pettersen

 

Hei,

Takker, da skal vi se hva som er forskjellig.

 

 

Update: Filen din og de jeg har tatt opp er like så TV Serveren fungerer som den skal, problemet nå er direct show filter for LATM AAC som fungerer, så det vil ta litt mer tid før MP kan spille de av, VLC kan.....

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Følgende oppsett virker 100% på RiksTV og HTPC

 

1. Installer FloopyDTV-T med cd`n som følge med. (Den har de nyeste driverne)

2. Installer DVBViewer Pro V 3.9.2.0

3. Installer PowerDVD Ultra (Har H.264 Video og AAC Audio decoder)

4. Installer RiksTV Cam (Den må registreres hos RiksTV kundeservice med serial id og pairing id som står bak på camen. Den vil da kunne brukes etter ca 1 time)

 

PS!

Linken for camen er korrekt

 

Tor Arne

Endret av tap70
Lenke til kommentar
Litt offtopic spørsmål her:

 

TV mitt støtter 720p og 1080i, så hvilken oppløsning bør jeg gjøre på pcen da for å få best mulig utbytte?

Hvor stor er den, og hvilket merke/modell er det?

 

Det kommer veldig ann på TVen etter min mening, har du en TV med god nedskalering av 1080i skal det ikke være noe stress, men noen TVer er elendige på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...