Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Ser ut som om du bruker x64 system (denne feilen dukker bare opp ved slike tilfeller(fra loggen): System.BadImageFormatException:).

Prøv den versjonen som ligger ute nå(husk å oppdatere TVE3 og MP med samme SVN versjons nummer), ellers sier ikke loggene så mye så hvis det gjentar seg zip loggene med en gang uten å avslutte TVE3.

 

Roy

 

Jeg får ikke avinnstalert TV server? Error code is 2869

 

Har prøvd å reparere. Det går ikke å legge den inn på mytt igjen heller.

 

Hjelp

Hei,

da må du slette mappen "install path\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server", deretter kjøre et program lik CCleaner (alle valgene for rengjøring i registret) eller åpne regedit å søke etter alle referanser til TVE3(installasjonsfolder) å slette disse.

 

"Error code is 2869": har du slått av UAC i kontrollpanel -> Brukerkontoer(feilen er mangel på rettigheter) ?

 

Roy

 

Nå har jeg prøvd CCleaner, søkt i registeret, men ingen ting hjelper.

 

Har krysset av for alt i ccleaner. Og finner ikke noe på tve3 når jeg søker i registeret.

 

Det går ikke å avinnstalere Mediaportal tv server fra pcen min?

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd CCleaner, søkt i registeret, men ingen ting hjelper.

 

Har krysset av for alt i ccleaner. Og finner ikke noe på tve3 når jeg søker i registeret.

 

Det går ikke å avinnstalere Mediaportal tv server fra pcen min?

 

Hvis du har slettet TVE3 installasjons folderen og kjørt ccleaner så skulle en annen feilmelding ha kommet, den om at installasjonsprogrammet har en feil og et spørsmål om du vil slette avinstallasjons programmet. Virkelig rart det der....

 

Roy

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer TV serveren nå (TVE3) Har forsøkt den 3-4 ganger, men har alltid gått tilbake grunnet sene kanalskift og at aspect ikke kan forandres ved bruk av PowerDVD codec..

 

Bruker fortsatt analog kabel og har Hauppauge PVR500.

 

Må jeg fortsatt vente, eller bør jeg gi TVE3 et nytt forsøk? ca 2 måneder siden jeg sist prøvde meg :)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer TV serveren nå (TVE3) Har forsøkt den 3-4 ganger, men har alltid gått tilbake grunnet sene kanalskift og at aspect ikke kan forandres ved bruk av PowerDVD codec..

 

Bruker fortsatt analog kabel og har Hauppauge PVR500.

 

Må jeg fortsatt vente, eller bør jeg gi TVE3 et nytt forsøk? ca 2 måneder siden jeg sist prøvde meg :)

 

Vel, TVE3 er i bruk her hos meg hver dag, siste svn har kjappere kanalveksling for analog en for 2 måneder siden, men det kommer an på hva du definerer som sen/treg...

 

Bruker cyberlink codecs her og det fungerer bra med "aspect" (droppet PowerDVD grunnet forskjellige problemer)

 

Roy

Lenke til kommentar

Jeg sliter med noen få innstillinger på min mediaportal.

Hvordan får jeg rå formatet Dolby Digital 5.1 ut på min digital tilkobling? det fungerer fint i f.eks power dvd når jeg ser film... samt DTS lurer jeg også på(lydkortet som står i nå takler ikke dette rå formatet men det blir)

også hvordan får jeg skifta standardskjerm? for når jeg starter mediaportal kommer jeg til valget video, tv, radio etc.

Men må gå en gang tilbake eller den oppdateringsknappen for å komme til hovedmenyen der jeg har lagt til det jeg vill ha. Men jeg får ikke den som standard startside....

 

Jeg lurer også på hvorfor jeg får fult av kan ikke koble til på msn i mediaportal selv om jeg er tilkoblet og det er i orden etter 4-5 feilmld

 

Samt får jeg feilmld når Deamon tools skal prøve å kjøre ei iso,bin,img filer. Får besjed om at power dvd ikke kan utføre handlingen også plinger det i vei (problemer grunnet for ny deamon tols?) jeg har brukt det tidligere og da fungerte det....

 

samt sliter jeg med å få reaksjoner når jeg bruker en del plugin som skal hente video fra internett (f.eks yahoo)

 

noen som har noe tips?

 

btw bruker stable release

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd CCleaner, søkt i registeret, men ingen ting hjelper.

 

Har krysset av for alt i ccleaner. Og finner ikke noe på tve3 når jeg søker i registeret.

 

Det går ikke å avinnstalere Mediaportal tv server fra pcen min?

 

Hvis du har slettet TVE3 installasjons folderen og kjørt ccleaner så skulle en annen feilmelding ha kommet, den om at installasjonsprogrammet har en feil og et spørsmål om du vil slette avinstallasjons programmet. Virkelig rart det der....

 

Roy

 

Her ser du feilmeldingen når jeg skal innstalere.

 

Under er feilmeldingen når jeg skal avinnstalere.

post-33677-1203449265_thumb.jpg

post-33677-1203449485_thumb.jpg

Endret av fagerbakken
Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd CCleaner, søkt i registeret, men ingen ting hjelper.

 

Har krysset av for alt i ccleaner. Og finner ikke noe på tve3 når jeg søker i registeret.

 

Det går ikke å avinnstalere Mediaportal tv server fra pcen min?

 

Hvis du har slettet TVE3 installasjons folderen og kjørt ccleaner så skulle en annen feilmelding ha kommet, den om at installasjonsprogrammet har en feil og et spørsmål om du vil slette avinstallasjons programmet. Virkelig rart det der....

 

Roy

 

Her ser du feilmeldingen når jeg skal innstalere.

 

Under er feilmeldingen når jeg skal avinnstalere.

 

Hmmm,

Prøv å søk etter "MediaPortal TV Server" i registret hvis ikke du har gjort det allerede. Hvis ikke det går kan vi jo altids brule UltraVNC...

 

Edit: En ting du kan gjøre er åpne "C:\Windows\Installer" bruk sortering etter dato. Start avinstallering av TVE3, det lages nå noen nye filer i mappen du åpnet. Filnavnet er det samme som filnavnet til installeringsprogrammet(det mangler bare .msi etter seg), slett filnavn.msi etter at du har avsluttet avinstallasjonen som gikk galt og prøv å installere TVE3 på nytt etter en restart...

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Var det home server som her var problemet? Tenker legge dette inn selv, men om det er en totalt ubrukelig kombinasjon er det jo ikke aktuelt lengre.

Vel, min installasjon har aldri funket 100% helt fra begynnelsen av, uten at jeg vet hvorfor.

Fikk aldri fullført installasjonen sånn som den skulle fullføres, og jeg har alltid kjørt med en litt shabby løsning. Tror nok feilen ligger på min side, uten at jeg vet hva den kan være.

 

Har uansett gitt opp WHS, og gått over til en XP Pro løsning. Har ikke fått denne stablet helt opp enda, så jeg vet ikke om det skyldtes WHS enda. Kan gi tilbakemelding i løpet av dagen, når jeg får alt opp å kjøre igjen ;)

Lenke til kommentar

Jeg har til nå hatt tre forskjellige mapper filmene ligger i, og dette er så klart koblet opp mot databasen i mediaportal.

 

Nå flyttes alle filmer over på en filserver, så da lurer jeg på om det er en enkel måte å få gjort om på dette i mediaportal uten å måtte legge til alle filmene på nytt.

 

Problemet er at jeg har måtte lagt inn alle filmene manuelt, og vil helst slippe å gjøre dette på nytt.

Lenke til kommentar
Jeg har til nå hatt tre forskjellige mapper filmene ligger i, og dette er så klart koblet opp mot databasen i mediaportal.

 

Nå flyttes alle filmer over på en filserver, så da lurer jeg på om det er en enkel måte å få gjort om på dette i mediaportal uten å måtte legge til alle filmene på nytt.

 

Problemet er at jeg har måtte lagt inn alle filmene manuelt, og vil helst slippe å gjøre dette på nytt.

 

Hei,

Eneste måten jeg bruker er å forandre baneveien i databasen(path), hvis du i mappen Docs(Installasjonsvei\Team MediaPortal\MediaPortal\Docs) åpner programmet SQLite Database Browser.exe -> Åpner filen VideoDatabaseV5.db3 (Installasjonsvei\Team MediaPortal\MediaPortal\databases (i vista er installasjonsvei C:\All Users)) i flag "Browse data" table = path, her kan du redigere banenavnet.

Husk å lagre før du avsltter.

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...