Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Flott, tror jeg er med på den. Savner også kanaler, eventuelt er de dårlige med mye snø, når jeg søker i TV server - noe å gjøre med det?

 

Takker for raskt svar forresten :)

Hei,

Hehehe hvis det er mye snø, må du finne bedre signaler ellers skal TVE3 finne alle kanalene. Prøv å "scanne" med forskjellig instilling på "sensitivity".

 

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I TVE3 må du aktivere plugin xmltv og "mappe" xmltvguide kanalene til TVE3 kanaler(husk å klikke save i mappings feltet, før du avslutter TVE Setup).

 

Roy

 

 

hmmm, så når plugin xmltv er aktivert, hvordan mapper jeg xmltvguide kanalene til TVE3? Går ut fra at dette gjøres i "mappings" feltet, men her er det ingen kanaler (og "load/refresh" sier at tvguide.lst ikke er å finne).

Lenke til kommentar

Skal ikke være lett dette tydeligvis :cry:

 

(Tror) jeg har fulgt instruksjonene så langt til punkt og prikke. Fikk opp en liste kanaler i "mappings" der de fleste var merket rødt og kun inneholdt et kanal id #, mappet disse til rett kanal ihht det som står på kanal id i tv channels ....

 

men fremdeles ingen EPG info å hente i MediaPortal :hrm:

 

Angående kanaler som jeg spurte om tidligere, så føler jeg det er litt rart at jeg mangler noen. Har splittet tv signalet til tv direkte og til pc, men får ikke opp alle kanalene jeg har direkte på tv'en i MediaPortal. Mener også at jeg hadde disse kanalene tidligere på PC-en når jeg brukte WinTV eller hva det nå var som kom med TV kortet.

 

Er det mulig å legge inn kanaler manuelt, Canal Digital har liste med frekvens på nett?

 

mvh,

-O

Lenke til kommentar

Hei,

Ble det laget en TVGuide.xml i mappen Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv (har du vista skulle du sagt det før, da må du kopiere over noen filer fra en annen mappe)?

Hvis du bruker "force import" i TV Setup -> plugin -> xmltv får du noe feilmelding?

Det er mulig å legge til kanaler fra TV Setup -> TV Channels + add.

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei,

Ser ut som om du bruker x64 system (denne feilen dukker bare opp ved slike tilfeller(fra loggen): System.BadImageFormatException:).

Prøv den versjonen som ligger ute nå(husk å oppdatere TVE3 og MP med samme SVN versjons nummer), ellers sier ikke loggene så mye så hvis det gjentar seg zip loggene med en gang uten å avslutte TVE3.

 

Roy

Lenke til kommentar

Da begynner det jo å ligne på noe :thumbup:, bortsett fra at EPG'en er en time for sen da ...

(bruker ikke Vista, kun gode gamle Win XP Home!). Mulig jeg var litt utålmodig i sted bare ...

 

 

Men når jeg legger til kanaler i TV Channels og "add" får jeg opp kanalen i lista som "channel not mapped to card" og så skjer det ikke så mye mer (har kjørt en reboot sånn i tilfelle). Gjør jeg noe mer feil her eller ...?

 

-O

Endret av Oee
Lenke til kommentar
Hei,

Ser ut som om du bruker x64 system (denne feilen dukker bare opp ved slike tilfeller(fra loggen): System.BadImageFormatException:).

Prøv den versjonen som ligger ute nå(husk å oppdatere TVE3 og MP med samme SVN versjons nummer), ellers sier ikke loggene så mye så hvis det gjentar seg zip loggene med en gang uten å avslutte TVE3.

 

Roy

 

Jeg får ikke avinnstalert TV server? Error code is 2869

 

Har prøvd å reparere. Det går ikke å legge den inn på mytt igjen heller.

 

Hjelp

Lenke til kommentar
Da begynner det jo å ligne på noe :thumbup:, bortsett fra at EPG'en er en time for sen da ...

(bruker ikke Vista, kun gode gamle Win XP Home!). Mulig jeg var litt utålmodig i sted bare ...

 

 

Men når jeg legger til kanaler i TV Channels og "add" får jeg opp kanalen i lista som "channel not mapped to card" og så skjer det ikke så mye mer (har kjørt en reboot sånn i tilfelle). Gjør jeg noe mer feil her eller ...?

 

-O

Hei,

Ikke legg in noe tidskompensasjon i det hele tatt, regner med at du bruker sol eller dagblad grabberen og der er tiden riktig i utgangspunktet.

Når det gjelder kanaler så må du "mappe" den nye til en tuner, dette gjøres i MP Setup -> TV Channels -> TV Mapping.

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

Ser ut som om du bruker x64 system (denne feilen dukker bare opp ved slike tilfeller(fra loggen): System.BadImageFormatException:).

Prøv den versjonen som ligger ute nå(husk å oppdatere TVE3 og MP med samme SVN versjons nummer), ellers sier ikke loggene så mye så hvis det gjentar seg zip loggene med en gang uten å avslutte TVE3.

 

Roy

 

Jeg får ikke avinnstalert TV server? Error code is 2869

 

Har prøvd å reparere. Det går ikke å legge den inn på mytt igjen heller.

 

Hjelp

Hei,

da må du slette mappen "install path\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server", deretter kjøre et program lik CCleaner (alle valgene for rengjøring i registret) eller åpne regedit å søke etter alle referanser til TVE3(installasjonsfolder) å slette disse.

 

"Error code is 2869": har du slått av UAC i kontrollpanel -> Brukerkontoer(feilen er mangel på rettigheter) ?

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Hei,

Ikke legg in noe tidskompensasjon i det hele tatt, regner med at du bruker sol eller dagblad grabberen og der er tiden riktig i utgangspunktet.

Når det gjelder kanaler så må du "mappe" den nye til en tuner, dette gjøres i MP Setup -> TV Channels -> TV Mapping.

 

Roy

 

Joda, bruker sol som grabber og gikk da ut fra, som du sier, at tiden var riktig; men som sagt så er egp'en allikevel en time for sen. Alt annet av klokker, i system & i MP er rett. Er det noe som ikke oppdateres rett. Ser forresten ut for med som om tidskompensasjonen ikke gjør noe forskjell uansett ...

 

Burde nok vært mer spesifikk angående mappe nye kanaler. Jeg har lagt til nye kanaler i MP TV Server -> TV Channels: add

 

men dette er så eneste plassen jeg finner dem, de nye kanalene dukker ikke opp i MP Setup -> TV Channels -> TV Mapping, så hvordan kan jeg da mappe dem til tv kortet? (Regner med de burde ha dukket opp under available channels?

 

-O

Lenke til kommentar

Hei,

Testet her og "add" ny kanal fungerer, Fylte du i Navn, Kanalnummer, Frekvens = 0, Land, Input type = Cable, Source = tuner?

kompensasjon for tid fungerer vel bare ved import -> nye felt og ikke korrigering av gamle, du kan slette gammel EPG data ved å klikke på "Manual Control -> Refresh EPG(pass på at i "General Settings" -> EPG -> Enable grabber må være valgt for å bruke denne og den kan slåes av etterpå igjen).

 

Roy

Lenke til kommentar

Da venter jeg på cam og nytt tvkort så jeg kan kvitte meg en gang for alle med digital sin ubrukelige dekoder og endelig få ekte digitaltv.

 

Jeg har likevel en ting som irriterer meg med hensyn til mediaportal. Slik det blir nå når alt styres via mediaportal, musikk, filmer, tv osv så er det ikke lengre like ideelt å måtte lukke mediaportal hver gang jeg skal legge til en ny film, en ny tvserie osv.

 

Så finnes der en måte å kunne pakke ut filer og slette filer direkte fra mediaportal?

 

En annen ting som også er ett stor problem er at mediaportal ikke klarer å legge til dvd-img kombinert med imdb, da må dette gjøres manuelt. Grunnen virker å være at den ikke ser på navnet på dvd-imaget, men heller ser på hva filnavnet er når filen er montert i daemon. Ender som oftest med å måtte velge manuelt, noe som i grunn er greit bortsett fra av mediaportal da låser seg på 8 av ti forsøk under nedlastningen av skuespillerinformasjon.

 

Noen som har noen gode tips her?

 

Kortet jeg får er dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343802

 

Så nå håper jeg virkelig at dette virker enkelt å greit opp mot mediaportal og at jeg slipper så altfor mye konfigurasjon når kortet er på plass i pcen.

 

Er der noe jeg bør tenke på med hensyn til dette kortet, noen gode tips osv som gjør det så lett som mulig?

 

Kan jeg klargjøre epg før jeg får kortet i maskinen, slik at når kortet kommer og kanalsøk er ferdig kan jeg koble kanalene opp mot riktig kanal i epg?

 

Er en enkel måte dette gjøres automatisk på slik som i WMC?

 

Så siste ting. Har forstått det slik at det er forskjellige "tv-motorer" som kan benyttes i mediaportal. Hvilken er her å anbefale?

 

Håper noen tar seg tid til å svare meg her, hadde hvert utrolig greit å fått forberedt meg så mye som mulig slik at det går raskest mulig når kortet er på plass:)

Lenke til kommentar
Hei,

Testet her og "add" ny kanal fungerer, Fylte du i Navn, Kanalnummer, Frekvens = 0, Land, Input type = Cable, Source = tuner?

kompensasjon for tid fungerer vel bare ved import -> nye felt og ikke korrigering av gamle, du kan slette gammel EPG data ved å klikke på "Manual Control -> Refresh EPG(pass på at i "General Settings" -> EPG -> Enable grabber må være valgt for å bruke denne og den kan slåes av etterpå igjen).

 

Roy

 

Da var kanalene på plass, hadde ikke lagt inn kanal nummer, slo meg ikke i farten at det var tilnærmet fritt valg . Regner forresten med at du ikke mente at frekvens = 0 :)

 

Men får fremdeles ikke korrekt tid i EPG. Prøvde refresh EPG uten hell og fjernet så like godt hele tvguide.xml filen og lagde ny ved hjelp av WebEPG.exe, men er fremdels en time for på etterskudd :hrm:

 

Under General Settings -> EPG er det både enable EPG grabbing while idle og enable EPG grabbing while timeshifting/recording. Skal begge disse var valgt bort (i.e. ikke aktivert)?

 

-O

Lenke til kommentar
Hei,

Testet her og "add" ny kanal fungerer, Fylte du i Navn, Kanalnummer, Frekvens = 0, Land, Input type = Cable, Source = tuner?

kompensasjon for tid fungerer vel bare ved import -> nye felt og ikke korrigering av gamle, du kan slette gammel EPG data ved å klikke på "Manual Control -> Refresh EPG(pass på at i "General Settings" -> EPG -> Enable grabber må være valgt for å bruke denne og den kan slåes av etterpå igjen).

 

Roy

 

Da var kanalene på plass, hadde ikke lagt inn kanal nummer, slo meg ikke i farten at det var tilnærmet fritt valg . Regner forresten med at du ikke mente at frekvens = 0 :)

 

Men får fremdeles ikke korrekt tid i EPG. Prøvde refresh EPG uten hell og fjernet så like godt hele tvguide.xml filen og lagde ny ved hjelp av WebEPG.exe, men er fremdels en time for på etterskudd :hrm:

 

Under General Settings -> EPG er det både enable EPG grabbing while idle og enable EPG grabbing while timeshifting/recording. Skal begge disse var valgt bort (i.e. ikke aktivert)?

 

-O

Hei,

Frekvens kan være 0 så lenge kanalnummer er valgt(hver kanal har en frekvens definert fra før),

 

Når det gjelder EPG så er det rart, har kjørt en oppdatering her å den stemmer med klokkeslettet, så dette er merkelig... Hva om du definerer +1 og oppdaterer(btw, bruker du instilling for sommer/vintertid i windows)?

 

Når det gjelder valgene så er de for EPG fra DVB-(s-t-c), så det beste er å deaktivere dem. Oppsett for grab kjøring gjøres i MediaPortal Configuration -> Plugins -> WebEPG grabber(Process Plugins) & enable + definer etter hva du ønsker(dag, klokkeslett).

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei,

Frekvens kan være 0 så lenge kanalnummer er valgt(hver kanal har en frekvens definert fra før),

 

Når det gjelder EPG så er det rart, har kjørt en oppdatering her å den stemmer med klokkeslettet, så dette er merkelig... Hva om du definerer +1 og oppdaterer(btw, bruker du instilling for sommer/vintertid i windows)?

 

Når det gjelder valgene så er de for EPG fra DVB-(s-t-c), så det beste er å deaktivere dem. Oppsett for grab kjøring gjøres i MediaPortal Configuration -> Plugins -> WebEPG grabber(Process Plugins) & enable + definer etter hva du ønsker(dag, klokkeslett).

 

Roy

 

 

Interessant, mener du at MP automatisk vil finne og tildele rett frekvens basert på kanal navn ...?

 

Uansett, skrudde av automatisk korrigering av sommer/vintertid i Windows og nå er EPG'en rett :D Så det er nok en bug der ett sted.

 

Da bukker & takker jeg for knall hjelp så langt ronilse, MP hadde nok vært avinstallert nå uten din hjelp.

 

mvh,

-O

Lenke til kommentar
Sitter å leker med epg å legge til de kanalene jeg vil få tilgjengelig via pcen.

 

Er det ikke mulig å få epg på canal+ kanalene?

 

Finner kun hd, sport1 og sport2 i WebEPG Config. Skulle gjerne hatt for alle de andre kanalene fra canal+ i tillegg.

 

Noe jeg gjør feil her siden jeg ikke får de opp i WebEPG config?

Hei,

Prøv å bruke "site" velgeren i steden for å bla igjennom både sol og dagblad alternativene, hvis du mangler noen så sjekk på sol/dagbladet om de finnes der og send meg link tilbake så skal de bli lagt inn..

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...