ronilse Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei, Stort sett det samme som jeg bruker, untatt Post Processing(grafikk kortene i dag skal være så gode at dette ikke er nødvendig). Når det gjelder sub tekst, så er ikke dette noe problem hos meg, men jeg har bare en 32" skjerm og bruker 800x600 i oppløsning, hvis jeg setter denne høyere vil skriften bli mindre. "Turn Off DxVA" er ikke valgt hos meg siden jeg ikke har problemer med avspilling av dvd'r Roy Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har valgt post processing fordi jeg oppskalrer dvd til 720p, og kjører da tilsarende oppløsning på pc. Jeg får prøve å skru av post processing, se om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Skal teste litt her om hvorfor sub tekst ikke kan skaleres slik vi kan med sub i filmer/videoer, burde finnes en mulighet til å gjøre det også. Roy Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har nå skrudd av postprocessing, og da er undertekster og menyer som de skal. Så er tydelig at det er her mitt problem ligger. Håper der er en løsning på dette, greit å få så bra bilde som mulig:) Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hmmm, Ikke lett siden problemet tydeligvis er i hva du bruker tilslutt, MediaPortal har ikke kontroll på denne biten det er overlatt til codecs..... Fant ingen annen mulighet til å forstørre undertekst heller, så det er litt i stå der. Roy Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Er ikke noen som bruker ffdshow sammen med mediaportal og oppskalering av bilde på dvd her? Hadde hvert greit å vite om dere også har problemer når det kommer til dette med dvd menyer og undertekster? Mulig det ordner seg om jeg velger ffdshow som video codec og at oppskaleringen skjer der framfor i post processing? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Off topic: Hver gang jeg rører FFDShow (i hvertfall i TV delen) som dekoder eller hva enn annet, synker FPS fra 50 til 25. Skjer dette hos andre, eller bare meg? (Trykk ! når du ser på TV e.l.) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Er det mulig å få lagt til trailer til filmene som blir lagret i databasen? Hadde hvert helt supert om dette ble gjort automatisk:) Ellers må jeg si at jeg synes mytvseries pluginet er helt genialt:) Har dere noen flere gode plugins å anbefale? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 greit, da har jeg fått hauppauge pvr 150 med medfølgende fjernkontrell... kan jeg bruke denne til mediaportal, og i såfall, hvordan får jeg den til å funke? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 greit, da har jeg fått hauppauge pvr 150 med medfølgende fjernkontrell... kan jeg bruke denne til mediaportal, og i såfall, hvordan får jeg den til å funke? Hei, Kommer litt an på hva slags pakke du har kjøpt, monteres dein i selve PVR-150 Kortet eller til usb porten(hvis det er usn porten, så fungerer den som en MCE remote) Roy Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 det er ikke usb. IR-ledningen til kortet koples til IR-inngangen på kortet, og kortet er koplet rett til hovedkortet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Denne? --> http://www.hauppauge.nu/pages/products/data_pvr150.html Ikke så gøy som MCE, men skal fungere: Setup -> Remotes -> Hauppauge Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 heisann, har noen her fått til dvb-t med hauppauge 4000 ? finner kortet i mediaportal men ingen kanaler, men det funker i cyberlink mediaettellerannet. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) kan jeg bare få en nøytral vurdering på hva som er best av mce og mp? er UTROLIG usikker på hva jeg skal velge... (Ikke si at "jeg anbefaler mediaportal fordi det er gratis. jeg er interissert i det som er best, ikke det som er billigst...) Denne? --> http://www.hauppauge.nu/pages/products/data_pvr150.htmlIkke så gøy som MCE, men skal fungere: Setup -> Remotes -> Hauppauge ja, det er det tv-kortet jeg har, men hva mente du med "setup remotes hauppauge"? er det noe jeg skal gjøre i konfigurasjonen til mp?Og, vil fjernkontrollen fungere smertefritt med mce? edit: etter litt roting kom jeg inn her, men jeg får til å laste ned driveren... noen som får det til? Endret 11. februar 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Nøytral vurdering skal vel godt gjøres i denne tråden, men jeg velger MP før MCE (ja, jeg har prøvd begge) fordi: - Open Source (hvem som helst kan endre innholdet hvis det er noe du ikke liker) - Støtte for temaer, og mange gode temaer på nettet - Støtte for plugins av alle tenkelige typer - God community Grunnen min til å ikke bruke Microsofts Media Center: - Vanskelig eller umulig å endre på (temaer, plugins) Dessuten har Media Portal mange flere innstillinger du kan fikle med og stille inn etter hvordan du liker det best Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 greit, da landet jeg på media portal... takk for vurderingen men jeg sliter med å få til fjernkontrollen nå. Har fått til å laste ned fila jeg ga link til ovenfor, og da fortalte media portal config meg at den var installert. Det programmet jeg installerte, kjører (icon vises nederst til høyre), men når jeg trykker på den, har jeg bare 2 valg: close og exit IR (eller no). jeg har gått inn i config på mediaportal, og bestemt at jeg skal kunne bruke fjernkontrollen til media portal. Likavel får jeg ikke no liv. hvorfor? (ja, jeg har satt bateriene inn. Riktig vei til og med) Lenke til kommentar
fagerbakken Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei Jeg sliter med å søke inn kanaler i TV serveren. Jeg har fulgt denne manualen. Men når jeg skal trykke på Scan for channels, så får jeg SetupTV har sluttet å virke etter ca 1 minutt. Så må jeg lukke hele programmet. Her ser du hardwaren min. Noen tips? Lenke til kommentar
Oee Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Heisann, Ny bruker av MediaPortal her. Ønsker i første omgang å benytte TV funksjonen, men får ikke EPG til å virke i det hele tatt. Prøvde først å sette opp kun MediaPortal og hente EPG info med XMLTV uten hell. Prøvde så MediaPortal TV server og fulgte instruksjonsvideoer for oppsett men fremdeles uten hell. Har lest på forum og brukt Google flittig men får det ikke til. Noen som kan hjelpe? Bruker Win XP, Hauppauge WINTV 150MCE og har kabeltv fra Canal Digital. mvh, -O Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Heisann, Ny bruker av MediaPortal her. Ønsker i første omgang å benytte TV funksjonen, men får ikke EPG til å virke i det hele tatt. Prøvde først å sette opp kun MediaPortal og hente EPG info med XMLTV uten hell. Prøvde så MediaPortal TV server og fulgte instruksjonsvideoer for oppsett men fremdeles uten hell. Har lest på forum og brukt Google flittig men får det ikke til. Noen som kan hjelpe? Bruker Win XP, Hauppauge WINTV 150MCE og har kabeltv fra Canal Digital. mvh, -O Hei, Hvis du bruker TVE3 må WebEPG settes opp manuellt, dvs i MP root folderen start programmet WebEPG-conf.exe i feltet "New channel" skriver du inn Kanalnavnet du bruker i TVE3(f.eks. NRK1), klikk på "ADD" -> Deretter henter du en "grab" side i feltet "Channel" eller i Grabber details, når du har funnet korrekt kanal klikker du select eller dobbelt klikker på navnet. Dette må gjøres for allekanalene du skal ha, når du er ferdig klikker du på "Save" i hovedvinduet og lukker programmet, start deretter WebEPG.exe slik at TVGuide.xml fylles for første gang. I TVE3 må du aktivere plugin xmltv og "mappe" xmltvguide kanalene til TVE3 kanaler(husk å klikke save i mappings feltet, før du avslutter TVE Setup). Roy Hei Jeg sliter med å søke inn kanaler i TV serveren. Jeg har fulgt denne manualen. Men når jeg skal trykke på Scan for channels, så får jeg SetupTV har sluttet å virke etter ca 1 minutt. Så må jeg lukke hele programmet. Her ser du hardwaren min. Noen tips? Hei, Legg ved en link til loggene dine(du kan lage de ved hjelp av MPTestTool i snarvei mappen MediaPortal), så skal jeg ta en titt på hva some skjer. Roy Lenke til kommentar
Oee Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Flott, tror jeg er med på den. Savner også kanaler, eventuelt er de dårlige med mye snø, når jeg søker i TV server - noe å gjøre med det? Et annet spørsmål: Hva med de kanalene som skifter i løpet av dagen slik som Showtime & Star (hvis jeg husker rett)? Legges de inn hver for seg? Takker for raskt svar forresten Endret 13. februar 2008 av Oee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå